ZAGREB - Predsjednik Vlade Zoran Milanović i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić sastali su se danas s izaslanstvom kineske brodarske kompanije China Ocean Shipping Company (COSCO), s kojima su razgovarali o aktivnostima i planovima COSCO-a u Srednjoj Europi s posebnim naglaskom na Luku Rijeka, izvijestili su vladini Odnosi s javnošću .
COSCO je najveća kineska i jedna od najvećih svjetskih kompanija specijaliziranih za pružanje cijele palete usluga u pomorskom prometu, od kontejnerskog prijevoza do logističkih servisa i to preko mreže svojih kompanija po cijelom svijetu.
Premijer Milanović i ministar Hajdaš Dončić razgovarali su s glavnim direktorom COSCO grupe Wei Jiafuom, direktorom za Europsko područje COSCO-a Fu Haichaom i direktorom podružnice COSCO-a u Italiji Xu Hongjiem. Sastanku je nazočio i izvanredni i opunomoćeni veleposlanik Narodne Republike Kine u Hrvatskoj Shen Zhifei.
Predstavnici kineske brodarske kompanije informirali su premijera Milanovića i ministra Hajdaša Dončića o svom interesu za poslovanjem s Lukom Rijeka kao poveznicom sa Srednjom Europom. Kina pridaje sve veću pozornost regiji Srednje Europe, rekao je glavni direktor COSCO grupe Wei Jiafu, što dokazuje i skorašnji sastanak u Varšavi, gdje će kinesku delegaciju voditi premijer Wen Jiabao.
Hrvatske luke dobro su pozicionirane i imamo dugu tradiciju kao pomorska zemlja, kazao je premijer Milanović, a malo luka u Europi ima prednosti poput Rijeke za brzi transport do zemalja Srednje Europe. Kineski investitori su dobrodošli u Hrvatsku, a mi ćemo učiniti sve u svojoj moći da uklonimo barijere ulaganjima. Do sada je bilo puno razgovora, sad je pravo vrijeme da se oni materijaliziraju, zaključio je predsjednik Vlade .
Ministar Hajdaš Dončić izjavio je nakon sastanka kako se razgovaralo o potencijalu luke Rijeka i razvoju željezničke mreže.Hajdaš Dončić smatra kako je vrijeme za konkretizaciju infrastrukturnih projekata, prije svega rekonstrukciju postojeće željezničke pruge Rijeka - Zagreb i izgradnju nizinske pruge Rijeka - Zagreb - Koprivnica - Botovo, koncesijskim modelom.
Time bismo, smatra Hajdaš Dončić, riješili problem kineskih kompanija koje vide svoj interes u skraćivanju trajanja prijevoza, a time i transportnih troškova.
Predsjednik uprave COSCO-a Wei Jiafu kazao je da se razgovaralo o tome kako se mogu realizirati projekti od zajedničkog interesa. Osim što je vrlo lijepa, Hrvatska je zemlja s veoma povoljnim zemljopisnim položajem pa je zanimljiva za prometne projekte, posebice luke i aerodrome. Posebno je interesantna luka Rijeka, ali razgovarali smo i o drugim projektima, rekao je Wei Jiafu
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....