Uz potporu predstavnika studenata, profesori Odsjeka za povijest Filozofskog fakulteta u Zagrebu zagovaraju odgodu primjene nove verzije kurikuluma povijesti u školama. Riječ je o kurikulumu čija je dorada u tijeku, a njegova zadnja verzija - prema mišljenju povjesničara s Filozofskog - unazađuje nastavu povijesti.
- U novom kurikulumu ima puno loših stvari, amaterizma i zbrzanih rješenja. Osnovna razlika između prvog, odbačenog prijedloga kurikuluma i njegove nove verzije je razlika između modernosti i tradicionalizma; otvorene povijesti koja učenicima nudi širinu povijesnih događanja naspram koncepta iz 19. st. Taj koncept će određene činjenice koje ne idu u prilog nacionalnoj državi stavljati pod stol, a sve što joj tobože ide u prilog nekritički će isticati - izjavio je jučer povjesničar Ivo Goldstein, uz komentar da koordinator Ekspertne skupine za reformu Radovan Fuchs, zagovaratelj nove verzije kurikuluma, ne razlikuje Jazovku od Jadovna.
Povjesničar Goran Hutinec demantirao je tvrdnje da se šačica ljudi na Filozofskom buni jer je u novom kurikulumu Domovinski rat dobro objašnjen. - Domovinski rat se u novom kurikulumu objašnjava kroz tvrdnje o pobuni Srba u Hrvatskoj i velikosrpskoj agresiji, a niti jednom ne spominje ulogu JNA. To naprosto ne može biti dobar prikaz - tvrdi Hutinec.
Jedan od autora izvornog kurikuluma Neven Budak ističe da je prva verzija bez obrazloženja odbačena nakon javne rasprave, pri čemu Ministarstvo nije odgovorilo na prigovore s rasprave. Budak kaže da je upravo izvorni kurikulum dobio podršku većine nastavnika, što se izradom posve drugog kurikuluma zanemaruje.
Na prvom kurikulumu radna je skupina radila oko tri godine, da bi nakon javne rasprave s manjim brojem primjedbi u nekoliko tjedana nova skupina sastavila drugi na koji je stiglo više od 350 primjedbi. Na doradi je novoproširene radne skupine do 13. ožujka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....