Splitska tvrtka Brodosplit dala je najbolju ponudu na natječaju Ministarstva obrane za izgradnju pet obalnih ophodnih brodova, odlučilo je Povjerenstvo Ministarstva obrane.
Kako doznajemo, ponuda Brodosplita je za oko 30 milijuna kuna jeftinija od konkurencije. Riječ je o brodovima o čijoj se izgradnji priča već pet godina, no prema svemu sudeći, još će se malo pričekati s gradnjom.
U MORH-u su ugovor s Brodosplitom namjeravali potpisati na vojnoj vježbi “Harpun 2014.” koja je jučer počela na morskom poligonu otoka Žirje. No, cijela stvar je odgođena zbog žalbe pulske tvrtke Uljanik Državnoj komisiji za postupak javne nabave.
Izgubljeni mjeseci
Žalbeni postupak, kako dozaznajemo, mogao bi odgoditi proces ugovaranja na nekoliko mjeseci, pa čak i dulje ako žalba bude usvojena.
Ovo nije prvi put da žalbeni postupci usporavaju proces nabave obalnog ophodnog broda. Domaća tvrtka Adria-Mar žalila se na uvjete natječaja te su tvrdili da je nadmetanje u suprotnosti sa zakonom i propisima o javnoj nabavi. Državna komisija odbacila je žalbu, ali se izgubilo nekoliko mjeseci.
Procijenjena vrijednost nabave brodova je 357,6 milijuna kuna, a na natječaj su ponude poslali tvrtka Brodosplit, zajednica ponuđača Leda-Korčula i njemački Fassmer, zajednica ponuđača NCP Grupa i nizozemski B. V. Scheepswerf Damen Gorinchem, zajednica ponuđača Montmontaža-Greben s tvrtkom Radež, te zajednica ponuđača Uljanik i Tehnomont brodogradilište Pula. Konačne ponude otvorene su 24. ožujka, a Povjerenstvo je imalo mjesec dana za donošenje odluke. Kako doznajemo, Povjerenstvo smatra da je najbolju ponudu dao Brodosplit, sljedeća je rangirana ponuda Montmontaže-Greben s tvrtkom Radež, a treća najbolja ponuda je ona Uljanika i Tehnomont brodogradilišta Pula.
Ponuđači su svoje ponude morali sastaviti na osnovi pretprojekta ophodnoga broda koji je za Ministarstvo obrane 2008. godine napravio Brodarski institut u Zagrebu pod nazivom OOB 39. MORH je projekt platio 5 milijuna kuna. Prema tehničkim specifikacijama, brodovi bi trebali biti dugački 42 metra i trebali bi primati 14 članova posade.
Zadnji ‘Dmitar Zvonimir’
Minimalna brzina broda bila bi 28 čvorova, a najdublji gaz bi bio 2,60 metara. Brodovi bi bili naoružani dvjema stanicama od 12,7 mm i topom od 30 mm.
Početak izgradnje prototipa broda planiran je ove godine, ali nakon žalbe jednog od sudionika natječaja taj je rok ozbiljno došao u pitanje.
Posljednji hrvatski vojni brod, raketna topovnjača “Dmitar Zvonimir”, izgrađen je u Kraljevici 1996. godine. Dakle, 18 godina nismo izgradili niti jedan vojni brod.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....