Pulska platforma Možemo je od pulskih vijećnika SDP-a zatražila da se suzdrže od glasanja oko gradnje infrastrukture za novi hotel Valkane u Puli na današnjoj sjednici gradskog vijeća oko kojega je svojedobno bio raspisan i referendum o tome treba li se graditi ili ne. Naime, danas bi pulski gradski vijećnici trebali glasati o davanju suglasnosti na zaključenje Ugovora o financiranju gradnje komunalne infrastrukture i Ugovora o gradnji komunalne infrastrukture za taj hotel uz pulsku obalu. Smatraju da je sukob interesa što zahtjev za gradnju jedne pristupne i jedne servisne ceste kroz šumu dolazi od tvrtke Hotel Valkane, čiji je direktor ujedno i član predsjedništva pulskog SDP-a Stevan Muidža.
- Prema etičkom kodeksu Gradskog vijeća Grada Pule, vijećnici SDP-a Sanja Radolović, Igor Belas i Siniša Gordić, trebali bi se izuzeti od glasanja o dvije sporne točke na Vijeću kojima pogoduju povezanoj osobi. Gradonačelnik Filip Zoričić pobrinuo se da nemamo etičko povjerenstvo koje bi utvrdilo i sukob interesa, pa sve ostaje na osobnom osjećaju za moralnost tih vijećnika. Kodeks zabranjuje korištenje vijećničke dužnosti za osobni probitak ili probitak povezane osobe, smatra pulska platforma Možemo koja je uoči same sjednice još jednom progovorila o projektu protiv kojega se bore zadnjih nekoliko godina. Smatraju da se u slučaju ovog projekta radi o prevari, pogodovanju, uništenje šume i šteti za javni interes.
- Kontroverzni projekt izgradnje betonskog mastodonta na pulskom Lungomaru, kojem se suprotstavilo 10.000 građana, započeo je davno još IDS neviđenim pogodovanjem prilikom izrade i izmjene prostornih planova, a Zoričić nastavio nizom dodatnih odluka kojima je zaboravljen javni interes u korist onog privatnog - Hotela Valkane. Odluke koje je pripremio Zoričić nastavak su takve politike koju obilježava prevara, sukob interesa, pogodovanje i uništenje šume. Ekspeditivnost kojom Zoričić rješava Muidžine zahtjeve za izgradnju i financiranje pristupnih cesta govori nam i o želji da mu prije izbora riješe sve zahtjeve. Jasno je da investitor koristi posljednje mjesece ove vlasti kako bi što više unaprijedio svoj projekt, a gradonačelnik očito nema nikakvih drugih prioriteta povrh hotela Valkane. Ugovori za izgradnju cesta se predlažu na usvajanje na Gradskom vijeću unatoč činjenici da se radi o zemljištu za koje je Grad Pula na sudu. Takva praksa nije normalna, ističu vijećnici kluba Možemo Ana Fonović, Davor Vuković, Dušica Radočić i Noel Mirković.
Dodaju da se u informacijama koje su dostavljene vijećnicima ne spominje se da je u tijeku postupak ocjene zakonitosti prvih i drugih izmjena UPU Lungomare na Visokom upravnom sudu, kako tvrde, zbog prethodnih pogodovanja investitoru kojemu je dopušteno da naruči i plati izmjene UPU-a, što se prema zakonu, s obzirom da nije vlasnik cijelog obuhvata UPU-a, nije smjelo dogoditi.
- DORH još uvijek "u ladici" drži prijavu građanske inicijative o nezakonitostima u procesu pretvorbe i privatizacije, na što smo upozorili Glavnog državnog odvjetnika Turudića, postavivši mu i zastupničko pitanje - na koje očekujemo odgovor. Protivimo se izgradnji hotela na toj lokaciji te, posljedično, i izgradnji pristupnih cesta. Proteklih smo se godina naslušali ispraznih priča o velebnim zaradama od komunalnog doprinosa za hotel, kojima će se graditi vrtići i škole. Sada vidimo da su se zgodno dosjetili da od 1,5 milijuna eura izračunatog komunalnog doprinosa za hotel Muidži oproste najmanje 805.000 eura, koliko će platiti tvrtka na čijem je čelu za izgradnju ceste kroz šumu Lungomare - koja služi samo njihovom hotelu. Trošak gradnje ceste za pristup hotelu trebao bi biti isključivi trošak investitora - ako rekonstrukcija služi samo njemu. To je temeljni princip kojim se odgovorne gradske uprava trebaju prilikom odlučivanja o eventualnom prebijanju komunalnog doprinosa s troškom izgradnje ceste, navode dalje.
Smatraju da se u gradnji infrastrukture radi o pogodovanju jer da će te prometnice služiti isključivo hotelu.
- Glavni princip kod donošenja odluka o tome hoće li trošak izgradnje pristupne ceste za neku zgradu umanjiti iznos dužnog komunalnog doprinosa je jednostavan - ako se radi o pristupnoj cesti koja služi samo toj zgradi, trošak u cijelosti podmiruje investitor. Cesta prema pročistaču već postoji i sasvim je primjerena svrsi, te njena rekonstrukcija nije potrebna, nije u javnom interesu. Osim toga, zašto bi rekonstruirali cestu za pročistač koji se planira izmjestiti. Stoga bi trošak gradnje ceste sa svim nužnim profilima za pristup hotelu s 5* trebao biti isključivi trošak investitora, tj. ne bi trebao umanjiti iznos komunalnog doprinosa. A Zoričić nam predlaže da se planirani iznos komunalnog doprinosa za hotel od 1,57 milijuna eura umanji za 805.000 eura, koliko je u ovom trenutku procijenjeni trošak izgradnje pristupne ceste. Ako trošak bude i veći, što je sasvim izvjesno, priznat će se i povećanje troška. A Gradu Puli će ostati trošak održavanja ceste koje služe samo hotelu, ističu dalje. Dodaju da ako je neko zemljište u sporu, kao što je zemljište na kojem se planiraju obje pristupne ceste, pravilo je da se za takva zemljišta ne sklapaju nikakvi ugovori do rješavanja spora.
Sporno im je i što je Stevan Muidža, član predsjedništva SDP-a, u ime investitora naručio i platio procjenu vrijednosti zemljišta od 49 eura po kvadratu.
- Postavlja se pitanje zašto vrijednost zemljišta nije utvrdilo Procjeniteljsko vijeće, formirano baš u tu za svrhu? Procjena koju je naručio Hotel Valkane nije prošla postupak potvrde cijene od strane Procjeniteljskog vijeća. Zoričić bi trebao objasniti razlog. Osim proširenja ceste prema pročistaču, planira se i dodatna servisna cesta dijagonalno kroz šumu do hotela. Za troškove izgradnje te ceste se ne predviđa prebijanje s komunalnim doprinosom. Nelogično je da Grad preuzima obavezu održavanja servisne ceste koja služi vozilima Hotela Valkane. Kad se nešto zove servisna prometnica za hotel onda nema dvojbe da ona služi samo i isključivo hotelu i da Grad Pula, a onda i građani ovog grada, ne bi smjeli imati nikakvog troška održavanja takve ceste, smatraju iz ove platforme dodajući kako će se dodatno ovom investicijom smanjiti šuma na tom području.
- Dok se gradonačelnik tobože trudi da Lungomare proglasi park-šumom, ovom će se odlukom šuma Lungomare smanjiti za još stotine stabala zbog izgradnje 190 metara pristupne ceste i 65 metara servisne ceste. U širini dvosmjerne ceste i nužno i više od toga radi sigurnosti rušit će se šuma. Predviđena je sječa na oko 2000 kvadrata. Priča o park-šumi je samo još jedna isprazna gradonačelnikova priča. Prije više od 2 godine obećao je hitne izmjene UPU Lungomare kojima bi se onemogućila gradnja u šumi i to obećanje, naravno, prekršio, zaključili su pulski možemovci.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....