Stvarno nije čudno što broj putnika na domaćim željeznicama kontinuirano pada: neki ih ne koriste jer su njihove linije ukinute, drugi zbog učestalih kašnjenja i radova, trećima se ne isplati željeznicom putovati triput dulje nego što bi to trajalo osobnim automobilom, a četvrti pak zbog činjenice što u vagonima HŽ Putničkog prijevoza tijekom zime - nemaju čak ni grijanje.
Pa su, nezadovoljni uslugom, obasipali inspekciju za regulaciju tržišta željezničkih usluga koja djeluje u sklopu Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti, očajni da im pomogne Hrvatske željeznice natjerati kako bi putnike, koji redovno plaćaju svoje karte, do destinacija prevozili u normalnim uvjetima.
Najviše prigovora putnika zbog vožnje u vlakovima bez grijanja stiglo je za vlak broj 970 koji polazi iz Koprivnice u 4.40 sati, no problemi su od strane putnika prijavljeni i za vlakove pod brojevima 2200 te 2202, kao i za vlak broj 711.
Neki pregrijani
“Željeznička inspekcija” je 28. veljače obavila nadzor nad vlakom broj 970 iz Koprivnice te vlakovima 2200 i 2202, a 5. ožujka nadzor je napravljen i u vlaku broj 711.
Kako proizlazi iz rješenja HAKOM-a, pokazalo se da su prijave putnika, barem u odnosu na trenutak nadzora, doista pokazale točnima kad je u pitanju vlak koji polazi iz Koprivnice: u njemu su, naime, inspektori s termometrima izmjerili da je temperatura vagona varirala između prilično niskih 4,4 i 8,2 stupnja dok je za ostale vlakove inspekcija utvrdila kako su u vrijeme nadzora ipak bili pregrijani.
Inspekcija je HŽ Putničkom prijevozu uputila molbu da se očituje na zapisnik, posebno u dijelu koji se odnosi na nepoštivanje obveze brige o kakvoći zraka, a što onda podrazumijeva i odgovarajuću temperaturu u vagonima.
Osim toga, inspekcija je nacionalnog željezničkog operatera obavijestila kako je učinila propust te tvrtku zamolila da nepravilnosti što prije otkloni, kako bi putnici u željezničkom prometu mogli ostvarivati prava koja im pripadaju.
Nadzor
Nacionalni željeznički operater pritom nije ignorirao inspekciju - iz rješenja se vidi da su svoje očitovanje HAKOM-u dostavili 12. ožujka, i to zajedno s dokazima da su uklonili sve nepravilnosti koje im se stavljaju na teret. S obzirom na to da je operater slijedio upute inspekcije, neobičan nadzor nad tom državnom tvrtkom 18. je ožujka i obustavljen, ali postao i ogledni primjer kako se reakcijom potrošača mogu napraviti poboljšanja u svakom poslovanju.
Jutarnji list zatražio je od HŽ Putničkog prijevoze pojašnjenja kako je došlo do ovog propusta, no do zaključenja broja, nažalost, nismo primili njihov odgovor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....