PREMIJEROV SAVJETNIK ZA REFORMU

RADOVAN FUCHS 'Naš obrazovni sustav uopće nije loš, a u kojekakve međunarodne testove prema kojima su naši učenici navodno jako loši ne vjerujem'

Izjave za medije Blaženke Divjak i prof. dr. sc. Radovana Fuchsa (16.4.2018.)
 Goran Mehkek / CROPIX

U rujnu bi napokon trebala početi eksperimentalna provedba kurikularne reforme, obećava ministrica Blaženka Divjak. Proces se poprilično razvukao, ideološke rasprave su ga itekako usporile, dio javnosti ju je proglasio mrtvom.

Političkim dogovorom između HDZ-a i HNS-a na kraju nije izabran voditelj Ekspertne radne skupine. Provedeni natječaj je poništen i umjesto voditelja ERS-a s punim radnim vremenom dobili smo koordinatora rada te skupine u svojstvu premijerova savjetnika profesora Radovana Fuchsa.

Gostujući u Temi dana, profesor Fuchs rekao je kako će njegov posao biti koordinacija između Ekspertne radne skupine i Stručnog povjerenstva te o svemu izvještavati premijera, piše HRT.

Prema njegovom mišljenju, u prvom redu svjetonazorski boj treba maknuti s glavne pozornice i pustiti da eksperti rade svoj posao u onom dijelu koji je izrazito obilan. A to je čitav niz izrade svih ostalih kurikuluma koji su izvedeni na temelju znanstvenih činjenica. Posla se prihvatio, kaže, isključivo na poziv premijera koji ima iskrenu namjeru da se reforma obrazovnog sustava nastavi i okonča na najbolji mogući način. U političkoj trgovini nisam sudjelovao, istaknuo je.

Na pitanje kakvu suradnju očekuje s ministricom Divjak rekao je: "Mislim da ćemo moći zajedno raditi".

Ključnu ulogu igrat će učitelji i nastavnici koji su u principu jedini koji su zaista najodgovorniji za provođenje reforme, njezin uspjeh i njezinu glavnu kritiku. Zadnju riječ imat će Hrvatski sabor koji treba usvojiti sve dokumente i tek kad ih Sabor usvoji, završili smo jednu dionicu, rekao je Fuchs.

On je istaknuo kako je naš obrazovni sustav tradicionalan koji, kaže, nije loš. Iz njega treba naslijediti sve što je dobro, ali svakako uvesti sve novo što može poboljšati sustav. Nije sklon vjerovati raznoraznim međunarodnim testovima koji pokazuju da su naši učenici navodno jako loši. Ono što je najbitnije je da djeca osim činjenica i fakata, nauče i kritički razmišljati, istaknuo je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 09:16