Taman nakon što su produljili bankarske garancije te potvrdili da i dalje pristaju sudjelovati u natječaju za Marinu Zadar raspisanom još 2014., petero ponuđača - turska Dogus grupa, hrvatski konzorcij Porto Jadera 1777, ACI, Marina Signum i Tankerkomerc - opet su pred zidom u postupku jednog od najiščekivanijih nautičkih tendera.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, naime, krajem lipnja ove godine nakon višegodišnje se šutnje ponuđačima napokon obratilo dopisom iz kojeg proizlazi da nastavlja natječajni postupak, a od ponuđača traži da produlje bankovne garancije i pristanu na uvjete po kojima država, nažalost, nije u posjedu Marine Zadar.
Točnije, u njezinu je posjedu, još od 1982., zadarski Tankerkomerc, tvrtka u vlasništvu Bože Jusupa koja sudskim postupkom od RH traži da joj država osigura povrat ulaganja, koja procjenjuje na 40-ak milijuna eura, te odbija prije toga napustiti zadarsku marinu koja, među rijetkima u Hrvatskoj, nema riješenu koncesiju.
Dug 40 milijuna
Kako navode iz Ministarstva prometa u dopisu poslanom 19. lipnja ove godine, država razmatra nastavljanje natječaja za koncesiju, ali od petorice ponuđača zahtijeva da produlje bankarske garancije i pristanu na uvjete po kojima od države neće tražiti nikakvu naknadu ne budu li nakon natječaja odmah mogli stupiti u posjed marine.
“Izjavljujete li da se odričete bilo kakvog prava i potraživanja prema davatelju koncesije zbog predaje posjeda luke pod odgodnim uvjetom, odnosno zbog nemogućnosti predaje u posjed luke i raskida ugovora u slučaju ostvarenja raskidnog ugovora?” stoji u dopisu koji je i Jutarnjem dospio u ruke.
Posljedica je to zapetljane pravne situacije između RH i Tankerkomerca, koji je danas u predstečaju te državi, radnicima i ostalim vjerovnicima duguje oko 40 mil. eura.
Sudski postupci
Tankerkomerc je u posjedu zadarske marine punih 35 godina te od 1996., tvrde u tvrtki, traže konverziju prava na korištenje pomorskog dobra u pravo na koncesiju unatoč tome što do današnjeg dana državi za korištenje zadarske marine nisu uplatili ni kunu u proračun.
- Naš je stav isti kao u trenutku raspisivanja natječaja. I tada smo upozoravali da natječaj nije ni smio biti raspisan s obzirom na Zakon o koncesijama, koji u članku 38 kaže da će davatelj koncesije prekinuti postupak ako postanu poznate okolnosti koje bi, da su bile poznate prije pokretanja postupka davanja koncesije, dovele do neobjavljivanja obavijesti o namjeri davanja koncesije. Mi smo pošteni posjednici Marine i iz nje ćemo izaći jedino ako nam država osigura povrat višegodišnjih ulaganja - kaže direktor Tankerkomerca Robert Motušić.
Iz tog razloga zadarska tvrtka i RH na Trgovačkom sudu i dalje vode spor. Naime, Tankerkomerc je područje i objekte marine upisao u temeljni kapital iako je spor bio izgubio te mu je naloženo da Marinu Zadar vrati državi, no uložio je žalbu pa se postupak nastavlja.
Po informacijama koje je Jutarnjem potvrdilo Ministarstvo, svi su ponuđači na natječaju potvrdili da su i dalje zainteresirani za nastavak dodjeljivanja koncesije, no preostaje vidjeti kako će se riješiti pitanje posjeda i kakav će biti ishod sudskih postupaka između države i Tankerkomerca.
Opće dobro
“Ministarstvo će i dalje ulagati maksimalne napore da se ovaj kompleksan i dugotrajan pravni slučaj riješi na dobrobit zaštite prava pomorskog dobra, kao općeg dobra od posebnog interesa. Sudski postupak traje, a interes RH u ovom slučaju zastupa Županijsko državno odvjetništvo u Zadru”, odgovorili su iz Ministarstva, ne pojašnjavajući zašto nakon produljenja garancija nije bilo nikakvih konkretnih koraka.
U Tankerkomercu, neslužbeno doznajemo, smatraju da se natječaj provodi samo kako bi se turskim ponuđačima pogodovalo da vrijednu marinu dobiju za malo novca, no pritom zaboravljaju da oni sami ne plaćaju nikakvu koncesiju, a državnu marinu koriste već više od tri desetljeća.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....