OSIJEK - Učenicima OŠ Vijenac u Osijeku domaća zadaća će od sljedeće školske godine i službeno postati iznimka, a ne pravilo. Štoviše, ravnatelj ove škole Stjepan Sokol najavio je da će Ministarstvu obrazovanja uputiti zahtjev da se domaća zadaća izbaci iz imenika kao sastavnica ocjenjivanja i to ne samo za njihovu, već za sve škole u Hrvatskoj.
- Domaća zadaća kao sastavnica ocjenjivanja nema nikakvo pedagoško opravdanje i nju treba izbaciti iz imenika, a takvo mišljenje dijele i brojni hrvatski pedagozi i didaktičari s kojima smo razgovarali. One su djeci samo opterećenje, a u konačnici dobijemo kontraefekt i ocjenu koja najčešće nije mjerilo znanja učenika, već njegovih roditelja, sestara, braće ili instruktora - kaže Sokol, koji je s ovim projektom u školi Vijenac počeo još prije osam godina, no radili su ga neslužbeno i to samo pojedini nastavnici, odnosno oni koji su to htjeli ili mogli. Nakon, osam godina odlučili su izaći iz „ilegale“, proveli su istraživanje među učenicima i roditeljima, uključili Agenciju za odgoj i obrazovanje te na Učiteljskom vijeću donijeli odluku da projekt dobije službenu notu.
- Dakle, mi ne zabranjujemo nastavnom osoblju da djeci zadaju domaće zadaće, ali ako to i čine, one moraju imati određenu svrhu - vježbanje, ponavljanje, utvrđivanje usvojenog sadržaja... Ta svrha nikako ne smije biti ocjena, jer je prioritet znanje, a mi iz domaće zadaće ne dobijamo realnu sliku znanja učenika, već je to često slika znanja njihovih roditelja ili drugih ukućana. Dakle, ako i bude zadaća, one se neće ocjenjivati. Cilj nastavnog procesa je da učenici potrebna znanja usvoje na nastavnom satu, a ukoliko to ne stigne, taj sadržaj može završiti kod kuće, a potom na sljedećem satu dobiti povratnu informaciju o uspješnosti učinjenoga - istaknuo je Sokol, čije je riječi možda najbolje potvrdila i jedna učenica 1. razreda ove škole, koja je na ravnateljevo pitanje zašto nema domaću zadaću, odgovorila: „Mi sve stignemo u školi.“
- Ovo nije bilo namješteno i to je potvrda da idemo u pravom smjeru . Želja nam je motivirati učenike na samostalniji i odgovorniji odnos prema radu i obvezama, rasteretiti ih obveza kod kuće, potaknuti njihovu unutarnju motivaciju i osposobiti ih za objektivnije samovrjednovanje . Ovo nije naša izmišljotina, jer domaće zadaće su svjetski problem i svatko ih u svom okruženju na različite načine rješava. Ima zemalja koje su primjerice zabranile zadaće u razrednoj nastavi, a mi smo se odlučili za ovaj pristup i vjerujemo da ćemo ostvariti ciljeve koje smo zacrtali - zaključio je Sokol.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....