INFLACIJA ODLIKAŠA

Rezime završene školske godine, evo tko je bio najuspješniji: ‘Ovo ne pamtimo još od 2014.!‘

Protekla je školska godina bila znatno bolja i kad je riječ o učenicima koji su ostvarili nedovoljan uspjeh
 Ivo Ravlic/Cropix

Protekla školska 2019./2020. godina, koju su potresali dugotrajni štrajk u prosvjeti, koronarežim i prelazak na online i televizijsku, odnosno nastavu na daljinu u zadnja tri mjeseca škole te druge nedaće, ipak je bila plodonosna za učenike - više od polovice, odnosno čak 52,63 posto đaka osnovnih i srednjih škola, ili njih 240.482, godinu je okončalo s odličnim uspjehom!

To je prvi put u ovom desetljeću, odnosno od 2013./2014. školske godine, otkad Ministarstvo znanosti i obrazovanja u bazi podataka Školski e-Rudnik (ŠeR) vodi takvu evidenciju, da je više od polovice učenika osnovnih i srednjih škola godinu završilo s općim odličnim uspjehom.

Prosjek 5.0

Primjerice, prethodne 2018./2019. godine, imali smo 213.249 osnovaca i srednjoškolaca, ili njih 46,26 posto, sa zaključenom odličnom ocjenom, a još 2013./2014. godine takvih je bilo ispod 40 posto (39,06 posto). I ne odlična, nego je prošla godina bila i superodlična. Naime, povećao se i broj superodlikaša pa je tako 2019./2020. čak 99.044 učenika osnovnih i srednjih škola (21,67 posto od ukupnog broja učenika) imalo zaključeno 5.0.

Usporedbe radi, bez ijedne ocjene manje od petice godinu ranije, 2018./2019., završilo je 81.706 učenika, ili njih 17,72 posto. Kao kuriozitet, Ministarstvo znanosti i obrazovanja navodi da je broj učenika s 5.0 od 2013./2014. do protekle školske godine narastao za čak 35,42 posto (sa 73.137 na 99.044 učenika).

Opći uspjeh

Protekla je školska godina bila znatno bolja i kad je riječ o učenicima koji su ostvarili nedovoljan uspjeh. Tako je u 2019./2020. godini broj osnovnoškolaca i srednjoškolaca koji su pali razred bio 1158 (0,25 posto), što je tri puta manje nego 2018./2019., kada ih je bilo 3625 ili 0,79 posto. Općenito, protekle školske godine prosječan opći uspjeh (svih) učenika osnovnih i srednjih škola bio je 4,38, a godinu dana ranije on je iznosio 4,27.

Online i televizijska nastava, dodajmo, čini se da su još više odgovarali osnovcima, jer je lanjsku školsku godinu njih čak 63,58 posto (199.976 učenika) prošlo s odličnim uspjehom, naspram 28,43 posto (40.506) srednjoškolaca. Također, opći prosječan uspjeh osnovaca bio je 4,54, što znači da u našim osnovnim školama većina djece prolazi s peticom. Primjerice, još 2018./2019. školske godine opći uspjeh u osnovnim školama bio je 4,45, a zaključenih odlikaša bilo je 57,17 posto.

Gledano prema županijama, najviše zaključenih petica bilo je u osnovnim i srednjim školama Grada Zagreba - 62,78 posto ili ukupno 60.425 učenika godinu je završilo s odličnim općim uspjehom, a imali su gotovo trećinu (29,58 posto ili 28.472 učenika) superodlikaša s općim uspjehom 5.0. Razumljivo, prosječan opći uspjeh učenika u metropoli je također odličan, odnosno 4,54. Slijede Zagrebačka i Varaždinska županija s 59, odnosno 53,81 posto učenika sa zaključenim peticama, a na začelju je Požeško-slavonska županija u kojoj je “samo” 42,67 posto osnovaca i srednjoškolaca (ukupno 3397) prošlu školsku godinu prošlo s odličnim uspjehom, a učenika s 5.0 bilo je 15,52 posto ili 1236.

Dalmacija

Od dalmatinskih učenika, najuspješniji su oni u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, u kojoj je protekle školske godine 52,46 posto osnovaca i srednjoškolaca prošlo s odličnim, 19,86 posto imalo je 5.0, a opći uspjeh bio je 4,39. Slijedi Zadarska županija sa 51,53 posto odlikaša, 19,02 posto bilo je bez ijedne ocjene manje od petice, a prosječan opći uspjeh učenika bio je 4,37. Splitskodalmatinska županija bilježi oko 48 posto odlikaša (25.727 učenika), njih 17,29 posto (9276 učenika) briljiralo je s 5.0, a prosječni opći uspjeh je 4,31. Šibensko-kninska županija godinu je ispratila s 44,69 posto odlikaša, 16,12 posto superodlikaša te općim prosječnim uspjehom učenika 4,25.

image
Uspjeh učenika u osnovnim i srednjim školama
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 18:22