CIKLOTURIZAM

Rijetki turisti na Jadranu: ‘Vozači auta su puno obzirniji nego prije. A i hoteli su se potrudili...‘

Biciklizam, brdski ili cestovni, mogao bi biti jedan od glavnih aduta hrvatskog turizma
Ilustracija
 Christa Eder/Panthermedia/Profimedia

Voziti se Jadranskom magistralom u rano proljeće, a pritom ne presresti skupinu biciklista postaje prava rijetkost. Ekipa iz Slovačke i ove je godine, usprkos koroni, stigla na Makarsku rivijeru, ali u daleko manjem broju nego inače. Umjesto standardnih 400-tinjak, ove godine ih je samo trideset i pet, piše Deutsche Welle.

Svoju priliku za treniranje u puno toplijoj Dalmaciji ni ove godine nisu htjeli propustiti, objašnjava nam voditelj ekipe Norbert Kirchner iz Bratislave, kojeg smo upravo zatekli na povratku s trčanja. "Mi surađujemo s hotelima Baška Voda od 2013., a ovdje dolazim i osobno uvijek na ljetovanje i ja i većina ekipe tako da dobro poznajemo okolicu. Ove godine drugačije je samo što smo morali napraviti PCR-test, a po povratku morat ćemo u karantenu, no svakako nismo htjeli propustiti priliku da malo treniramo", objašnjava Norbert.

Kao voditelj grupe koji već godinama dolazi u Hrvatsku, primjećuje male promjene na bolje što se tiče sadržaja vezanih za ljubitelje biciklizma, ali za razliku od pojedinih dijelova Italije ili Mallorce smatra da Hrvatska ima mnogo potencijala na kojem mora raditi.

"Vozači automobila su puno obzirniji nego što su bili prije 15-ak godina. I neki hoteli potrudili su se urediti posebna spremišta za bicikle, što je također za svaku pohvalu, no ima još puno toga što nedostaje, a što bi dalmatinsku obalu uvrstilo u omiljenu ciklodestinaciju, posebno zbog blizine", kaže Norbert.

Brdski biciklizam

Uz cestovni i u brdskom biciklizmu leži veliki potencijal. Zapušteni tovarni putevi koji su povezivali Dalmatinsku zagoru i more sada dobivaju svoje novo značenje. Skupina zaljubljenika u ovaj ne baš toliko poznati sport samoinicijativno je pokrenula cijelu priču.

"Prije pet godina nije postojalo gotovo ništa. Označeni protupožarni makadamski putevi nisu biciklistička staza i trebaju doradu. Sada možemo već reći da smo polako postali mountain bike destinacija", objašnjava nam Petar Zemunik.

On je jedan od članova kluba Coast Riders koji su zaslužni za uređenje brojnih brdskih staza. Stalno organiziraju radne akcije kako bi održali postojeće i probili nove.

image
Norbert Kirchner
DW

Cijela Dalmacija sa svojim krškim terenom idealna je za ovaj sport, pa bi smatraju, bila šteta ne iskoristiti prirodnu konfiguraciju.

"Na potezu od Jesenica do Omiša imamo dvanaestak staza, a samo na brdu Perun osam. Ljubitelji mountain bikea koji nam se odluče pridružiti, imaju sigurno barem dva dana posla samo sve isprobati", objašnjava Petar.

Budući da su kao klub aktivni na društvenim mrežama gdje postavljaju videa svojih vratolomija, sami sebi su najbolja reklama. Kada kolege iz susjednih zemalja vide prekrasnu prirodu i topao sunčan dan usred zime, odmah znaju koja je njihova sljedeća destinacija.

"Imali smo upravo tu situaciju da su nas neki Norvežani vidjeli preko Instagrama i usred zime stigli ovdje s nama trenirati", kaže Petar. Tako su u posljednje dvije godine počeli pristizati upiti iz Poljske, Češke, Austrije i Slovenije, no zbog situacije s koronom sve je za sada - stalo.

To je svakako, kažu oni, samo dobra potvrda i motivacija da nastave dalje. Organizirajući utrke van i pred sam kraj sezone, na svoj način doprinose lokalnoj zajednici. I hoteli su prepoznali njihov potencijal, pa im izlaze u susret kod organizacije. "Turizam nije više samo kupanje i more, bitno je da se gostima može uvijek nešto novo ponuditi. Uz ljubitelje ovog sporta uvijek dođu i njihove obitelji prijatelji, sve su to mladi ljudi koji će vjerojatno ponovno doći", smatra Petar.

Prepoznata važnost cikloturizma

Popularizaciji cestovnog biciklizma i afirmiranju Hrvatske kao ciklodestinacije zasigurno je pomoglo i organiziranje utrke "Tour of Croatia" koja se prenosila uživo na šest kontinenata putem Eurosporta.

"Prepoznali smo važnost cikloturizma tako da redovno posjećujemo specijalizirane sajmove kako bi brendirali Hrvatsku kao ciklodestinaciju. Pokrenuli smo i certificiranje hotela, kampova i privatnog smještaja koji imaju oznaku „Bike and bed“, što znači da moraju imati spremište i potreban alat za bicikle", objašnjava Joško Stella, direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije.

Uz već označenih tisuće kilometara staza u Županiji rade i na novim stazama i signalizaciji. "Od 2012. intenzivno radimo na marketingu, infrastrukturi, te edukaciji bike-vodiča, te se nadamo kako ćemo u budućnosti biti još više prepoznati", zaključuje Stella za Deutsche Welle..

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 17:33