'ŠKOLA ZA SVE'

RODITELJI DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU PREDALI PLENKOVIĆU PISMO SA ZAHTJEVIMA 'Više je stotina otvorenih predmeta za koje tražimo da se hitno riješe'

 
 Damjan Tadić / CROPIX

Hitno rješavanje svih još otvorenih zahtjeva za pomoćnike u nastavi, uspostavljanje cjelokupne brige za djecu s teškoćama u razvoju te uređivanje i rješavanje statusa pomoćnika u nastavi, tri su zahtjeva koja je Inicijativa Škola za sve danas urudžbirala premijeru Andreju Plenkoviću.

- Najvažnije je trenutno riješiti sve ove zahtjeve koji su još uvijek otvoreni. Brojni roditelji nam se javljaju i upozoravaju kako ne mogu slati svoju djecu u školu dok se ne riješi problem asistenata - poručio je jedan od roditelja djeteta s poteškoćama, član Inicijative i zastupnik u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Renato Petek.

Prema njihovim saznanjima trenutno oko 500 djece koja pohađaju centre za odgoj i obrazovanje, odnosno takozvane specijalne škole, još čeka na osobne asistente, a tu je i dodatnih 185 djece u redovnim školama koja su do sada imala pomoćnike, ali im je od ove školske godine to pravo ukinuto.

Nadaju se, nastavio je Petek, da će se njihov status riješiti do sastanka s ministricom Divjak koji je zakazan za petak, no i to je upozoravaju, već kasno.

- Djeca s teškoćama u razvoju sada su u neravnopravnom položaju u odnosu na drugu djecu - dodao je, dok je Davorka Cecelja Martinkec, članica Inicijative, pomoćnica u nastavi i majka kćeri s teškoćama u razvoju istaknula kako se „i dalje liječe dječje bolesti u obrazovnom sustavu koje su odavno trebale biti izliječene”.

Zahtjevi

U nastavku prenosimo zahtjeve kako ih je formulirala Inicijativa Škola za sve:

1. Žurno rješavanje svih još otvorenih zahtjeva za pomoćnike u nastavi, osobne pomoćnike te stručne komunikacijske posrednike, a vezano uz tekuću školsku godinu

- Već drugu godinu zaredom Ministarstvo obrazovanja je iznevjerilo očekivanja roditelja djece s teškoćama kada je više stotina zahtjeva ostalo neriješeno. Time su prekršena ljudska prava djece kroz pravo na ravnopravnost u obrazovanju, koja proizlaze iz brojnih zakona i međunarodnih, a od RH potpisanih konvencija, kao što su ona o pravima djeteta te pravima osoba s invaliditetom - stoji u pismu premijeru.

2. Prava i briga za djecu s teškoćama i njihovih obitelji sadržana su u zahtjevima:

- uspostava rada službi Ministarstva temeljem kojih bi se rješavanje svih zahtjeva za pomoćnike u idućoj školskoj godini zaključilo do 31. srpnja

- uključenje djece s teškoćama u reformu Škola za život

- Vlada RH treba inicirati i poticati jedinice lokalne samouprave da osiguraju osnivanje centra inkluzivne potpore sukladno Pravilniku o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju

- trajno osiguravanje standarda jednakih mogućnosti i ravnopravnosti za svu djecu u odgojno-obrazovnom sustavu

3. Uređivanje i rješavanje statusa pomoćnika u nastavi iz kojeg područja tražimo:

- rješavanje statusa, zvanja/zanimanja pomoćnik u nastavi

- pomoćnici u nastavi u svim jedinicama lokalne samouprave trebaju uživati jednake uvjete rada (ugovori, cijena rada po satu itd.)

- osigurati cjelovito obrazovanje za pomoćnike u nastavi

- pomoćnicima osigurati rad na neodređeno vrijeme (što je sada preporuka osnivačima škola)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 01:52