Od 1. lipnja do kraja listopada 2019. godine obavljat ćemo letove iz Dublina za Split i Dubrovnik, objavila je irska niskotarifna kompanija Ryanair na svojim stranicama te počela prodaju karata za ove destinacije. Objavili su kako će za ove gradove letjeti čak četiri puta tjedno.
Zadovoljstvo otvaranjem ovih linija odmah je izrazio i direktor Zračne luke Dublin Vincent Harrison: "Drago nam je što Ryanair širi svoju mrežu. Dubrovnik i Split su hrvatski gradovi puni kulture i povijesti i nema sumnje da će to biti iznimno popularna odredišta”. To bi bilo prvi puta da Ryanair slijeće u ova dva grada.
No, u cijeloj priči postoji jedan veliki problem. Naime u Upravama dubrovačkog i splitskog aerodroma tvrde kako s Ryanairom nisu potpisali nikakve ugovore niti su njihovi avioni uvedeni u redove letenja za sljedeću ljetnu sezonu.
“Iznenađeni smo najavom Ryanaira da sljedeće ljeto uvodi letove za Dubrovnik. Zračna luka Dubrovnik nema nikavu službenu informaciju o njihovom dolasku niti smo s njima potpisali ugovor o slotovima niti uslugama sljetanja”, kaže za Jutarnji.hr Josip Paljetak, zamjenik direktora prometnog sektora Zračne luke Dubrovnik.
Da bi neka kompanija mogla obavljati letove za neku Zračnu luku s njom mora dogovoriti slotove i potpisati ugovore o sljetanju. U dubrovačkoj Zračnoj luci tvrde kako ugovor nij potpisan pa uopće nije jasno kako je Ryanair uopće utvrdio red letenja na osnovu kojeg prodaje i avio karte. Ista je situacija i u Zračnoj luci Split čiji direktor Lukša Novak ne može potvrditi informaciju o dolasku Ryanaira jer Zračna luka Split još uvijek nije utvrdila red letenja za iduću godinu.
„Znači, ništa se nije promjenilo u ovom razdoblju, što se tiče Zračne luke Split i Ryanaira. Naši djelatnici su bili polovicom studenog na konferenciji u Madridu gdje se razgovara o letovima. Međutim, tu nije uspostavljen kontakt sa Ryanairom. Doduše, imamo informaciju da je Ryanair radio nekakve planove ali ti planovi nisu potvrđeni od strane Zračne luke Split. Zračna luka Split odobrava letove i utvrđuje letove a kada ih bude utvrdila o tome će izvjetiti javnost. Naravno da svaka zračna luka ima svoje kapacitete o kojima mora voditi računa“, kazao je Lukša Novak direktor Zračne luke Split.
Dakle, Rayanair nema ugovor ni sa Zračnom lukom Split ali usprkos tome prodaje karte na liniji Dublin – Split.
Prema obavijesti na njihovim stranicama, prvi letovi iz Dublina za Split i Dubrovnik trebali bi krenuti 1. lipnja sljedeće godine. Posljednjih letovi za Dubrovnik idu 25. listopada, a za Split dan kasnije. Provjerili smo i dostupnost karata. Za let iz Dublina za Split 31. kolovoza i povratak 6. rujna treba izdvojiti 83,63 eura. A isto toliko stoji povratna karta za Dubrovnik 2. lipnja i povratak 9. lipnja. Let iz Dublina za Split traje 3 sata i 10 minuta, a za Dubrovnik 20 minuta duže.
Ryanair već se godinama pokušava probiti na aerodrome u Dubrovniku i Splitu ali pod svojim posebnim uvjetima što uprave ovih aerodroma odbijaju te im poručuju kako mogu obavljati letove pod uvjetima koje imaju i sve ostale kompanije.
Lukša Novak je i danas potvrdio da sve avio kompanije imaju jednake uvjete u Zračnoj luci Split. “Pogodnosti ostvaruju na osnovu broja letova i broja putnika. Nitko nema posebne uvjete a pravila za pogodnosti su transparentna”.
Ryanair kroz sustav zajedničkog oglašavanja traži sufinaciranje svojih letova od aedrodroma u koje slijeće te niže cijene aerodromskih usluga u odnosu na ostale kompanije. Takve pogodnosti je ostvario na aerodromima u Zadru, Rijeci i Puli. No, s obzirom da zračne luke Dubrovnik i Split ljeti i onako imaju više nego i dovoljno letova i avio kompanija, dolazak Ryanaira im nije presudan. Dododuše, Zračna luka Dubrovnik je Ryanairu još ranije ponudila kako mogu razgovarati o posebnim cijenama aerodromskih pristojbi ukoliko se kompanija odluči za letenje tijekom cijele godine ali to njima nije zanimljivo niti isplativo.
U Ryanairu su prije nekoliko mjeseci pokušali dolazak u Split i Dubrovnik dogovoriti s hrvatskim ministrom turizma s kojim su se predstavnici kompanije susreli na sajmu u Londonu. No, ministar im je samo obećao da ih može spojiti s Upravama aerodroma ali ništa više od toga. Sad se Ryanair, prema svemu sudeći, odlučio na novu taktiku pritiska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....