ZAGREB - Neka DORH sve istraži - poručuju iz SDP-a dan nakon što je Jutarnji list objavio da je u mandatu Račanove Vlade MUP poslove promidžbe Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa teške 28 milijuna kuna namjestio agenciji Public Image, koja je upravo za njihovu stranku radila mnoge izborne kampanje.
Prve optužbe o namještanju poslova iz vremena SDP-a iznijela je premijerka Jadranka Kosor koja je javno poručila da “USKOK, policija i ostale institucije trebaju pretresti i neke ugovore vezane uz promidžbu od 2001. do 2003. godine, kada su se poslovi s velikim iznosima sklapali izravnom pogodbom”.
Politički nalozi
U SDP-u, međutim, takve optužbe najodlučnije odbacuju i tvrde da je riječ o poznatom HDZ-ovu modusu operandi “politika odnosno Jadranka Kosor daje nalog, policija odnosno Karamarko te optuži, pa se ti poslije brani”.
- Sve smo to već vidjeli na slučajevima naših kolega Zvonimira Mršića, Tonina Picule i Vojka Obersnela - naglašava glavni tajnik SDP-a Igor Dragovan. SDP smatra da takvim optužbama HDZ želi legalne poslove izjednačiti s kriminalnima.
- Vrlo profesionalno i zakonito odrađen posao na temelju pozivnog i javnog natječaja s više ponuđača, od kojih je izabran najbolji i gdje se svaka potrošena lipa može dokazati, želi se izjednačiti s mutnim poslovnim dogovorima koji su postizani na tajnim sastancima u cilju izvlačenja novca iz javnih poduzeća i ministarstava. To je čisto podmetanje, objeda i laž! - uzvraća Dragovan. Kako bi dokazali da nema govora o namještanju poslova i da je sve bilo po zakonu, SDP će se obratiti DORH-u kojem će poslati svu dokumentaciju oko toga posla, koju im je ustupila agencija Public Image.
Javni natječaji
- Nećemo se obratiti policiji jer visokopolitiziranoj policiji na čijem je čelu Karamarko ništa ne vjerujemo - naglašava Dragovan.
Iz dokumentacije koju nam je danas predočilo nekoliko članova Povjerenstva koje je bilo zaduženo za provođenje natječaja za spomenute poslove promidžbe Nacionalnog programa vidljivo je da su provedena dva natječaja. Prvi natječaj za kampanju “Djeca u prometu” težak 1,8 milijuna kuna bio je pozivni jer ga je zbog početka školske godine trebalo donijeti što prije i na njega je pozvano pet tvrtki. Drugi, financijski puno teži koji je obuhvaćao 8 različitih kampanja i koštao je 15 milijuna kuna, proveden je u dva koraka - prednatječaj i natječaj.
Na prednatječaj objavljen u Narodnim novinama 21. prosinca 2001. javilo se 11 tvrtki. U uži krug onih koji su udovoljavali uvjetima izabrano ih je 5 koje su morale poslati ponude s cijenom. Njihove su ponude, tvrde naši izvori, pred Povjerenstvom od 7 članova i predstavnicima ponuđača javno otvarane i nije bilo nikakvih primjedbi. Nakon toga je MUP-ova Uprava za materijalno-financijske poslove izabrala onu koja je bila najbolja.
Nije kao Fimi-Media
- U Povjerenstvu su bili i predstavnici osiguravajućih tvrtki koje su i financirale cijeli taj program promidžbe. Ponude su javno otvarane, u skladu s pravilima natječaja.
Osim toga, svi ugovoreni poslovi promidžbe su i posebno odrađeni, što se vrlo lako može utvrditi, čak i površnom analzom. Nema niti govora o fiktivnim poslovima kao u slučaju Fimi-Medije. Sve je čisto i može se opravdati svaka utrošena lipa! - objašnjavaju članovi tadašnjeg povjerenstva.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....