TREĆI PAD RAMPE

Sindikat: ‘Što se još treba dogoditi da predsjednik Uprave preuzme odgovornost za loše stanje u Jadroliniji?‘

Predsjednik Uprave David Sopta i dalje ne odstupa s funkcije, a ministar Oleg Butković izvješće ne želi komentirati

Na trajektu Supetar, koji povezuje Cres s kvarnerskom obalom istarskog poluotoka, prilikom pristajanja u luku pala je rampa

 Damir Skomrlj/CROPIX

Pramčana rampa Jadrolinijina trajekta Supetar u srijedu je, umjesto na obali, završila u moru, a do kvara je, kako navode u Jadroliniji, došlo zbog "nepravilnog rukovanja hidraulikom".

U kompaniji navode da će trajekt tijekom današnjeg dana isploviti do brodogradilišta u Kraljevici gdje će se otkloniti kvar. Državna linija Brestova - Porozina uspostavljena je brodom Bol u četvrtak u 9 sati.

Do incidenta je došlo prilikom pristajanja u luku Brestova, a u Jadroliniji kažu da su svih 10 putnika i šest automobila iskrcani u skladu s redovnom procedurom, bez ugroze sigurnosti ili materijalne štete.

S obzirom na to da nije bilo ni ozlijeđenih niti ljudskih žrtava, može se reći da je to bio sretan kraj trećeg po redu incidenta s padom rampe na Jadrolinijinim trajektima koji su se dogodili u razmaku od nepuna dva mjeseca. Prvi incident od 11. kolovoza završio je, nažalost, tragično, smrću triju članova posade trajekta Lastovo na koje je rampa pala u luci u Malom Lošinju te teškim ozljeđivanjem četvrtog člana, a u drugom, od 31. kolovoza, rampa trajekta Mljet pala je tijekom uplovljavanja u luku Supetar, zbog puknuća čelične sajle.

Do incidenta u Brestovi došlo je, navodno, nakon što je prvi časnik palube počeo spuštati rampu, a da nije uključio hidrauliku. Kad ju je uključio, cilindri su pukli, a rampa je ostala spuštena s vrhom u moru i više se nije mogla podići. Iako još nema službenog očitovanja, ovdje se, navodno, radilo o ljudskoj pogrešci, a prvi časnik palube je suspendiran.

Incident s trajektom Supetar dogodio se dan nakon što je u medije procurio nacrt završnog izvješća o provedenoj upravnoj istrazi u predmetu pomorske nesreće broda Lastovo, koju je provela Uprava sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Prema tom dokumentu, u kojem je među ostalim utvrđeno da Jadrolinija nije implementirala sustav sigurnosti usklađen s međunarodnim ISM kodom, za nesreću je odgovoran predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta. Do današnjeg dana Sopta se još nije oglasio o nacrtu, a u Jadroliniji su, na naš upit, samo kratko odgovorili da nisu u posjedu "nikakvog službenog rješenja, dokumenta o istrazi ili nacrta izvještaja".

O nacrtu u četvrtak nije želio govoriti ni ministar Oleg Butković, koji smatra da taj dokument nije smio dospjeti u javnost.

- Tko god je to napravio, nije napravio korist da se sazna istina. Ja nemam uvid u nacrte niti u to što Povjerenstvo radi. Kad stigne konačno izvješće, vidjet ćemo što dalje - rekao je Butković novinarima, a nije želio odgovoriti na pitanje ima li Sopta i dalje podršku predsjednika Vlade Andreja Plenkovića.

Butković je najavio da će se i u slučaju pada rampe na trajektu Supetar provesti upravna istraga, priznavši da taj incident ukazuje na to da nešto sustavno nije u redu. Ministar, koji je ujedno i predsjednik Skupštine Jadrolinije, naveo je da DORH provodi svoju istragu, dok istraga Ministarstva ne ispituje kaznenu, nego prekršajnu odgovornost.

Glavna će istraga, prema njegovim riječima, pokazati postoje li u sustavu nepravilnosti.

Ivan Srzentić iz Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije kaže, pak, da ne zna što se čeka s odlaskom Davida Sopte s čela te kompanije. Ovaj sindikat još je 2022. pisao ministru Butkoviću, upozoravajući na lošu politiku koju vodi Uprava, no do današnjeg dana ništa se nije promijenilo.

- Stvarno mi više ništa nije jasno. Očito nam to postaje novo normalno. Svakog tjedna rampa jedna - rekao nam je Srzentić. Kaže da ne zna što se dogodilo na trajektu Supetar.

- Ako je točna informacija o pogrešci časnika palube, znači da nekvalificirani rukovodeći kadar očito ukrcava nekvalificirane pomorce - rekao je sindikalist.

Kaže da je pročitao cijeli nacrt izvješća i da iz njega sasvim jasno proizlazi da Jadrolinija ne primjenjuje međunarodni ISM kod te da je sustav sigurnosti "ostao u devedesetima".

- Zbog deficita pomoraca u posljednje vrijeme u kompaniju dolazi kadar bez dana iskustva ili s iskustvom na teretnim brodovima koji su bitno drugačiji od putničkih, a nove se pomorce ne familijarizira s brodom na način koji je propisan ISM kodom. Rukovodeći kadar na kopnu je nekvalificiran. Odgovornost za takvo stanje je vrlo jasna, ona je na predsjedniku Uprave i stvarno ne znam što se još treba dogoditi da se to riješi. Nacrt je vrlo detaljan i ne vidim kako bi službeno izvješće moglo izgledati bitno drugačije - rekao nam je Srzentić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. listopad 2024 16:09