OŠTRE KRITIKE

SINDIKATI I UDRUGE PROTIV MONETIZACIJE AUTOCESTA 'To će donijeti velike štete'

Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata, ustvrdio je kako je koncesija u biti prodaja, jer se autoceste daju u najam na dugi vremenski rok od 30 do 50 godina

ZAGREB - Odluku Vlade o mogućoj monetizaciji, odnosno davanju u koncesiju hrvatskih autocesta na rok od 30 do 50 godina, oštro su na današnjoj tribini kritizirali predstavnici sindikata, nevladinih organizacija i nekolicina stručnjaka.

Najavljeno je okupljanje "široke platforme" predstavnika javnosti, nevladinih organizacija i sindikata koja će utjecati na Vladu da preispita tu odluku, te pokretanje akcije da se o tako važnoj temi izjasne građani na referendumu.

Moderatorica tribine Nives Miošić upozorila je kako je Vlada donijela odluku o monetizaciji autocesta, a nigdje nije objavila na temelju koje analize je odluka donijeta. Vladi je upućen zahtjev za obrazloženjem odluke, no još nije stigao nikakav odgovor, a po Zakonu o pristupu informacijama, rok ističe u petak, dodala je.

Ljubo Jurčić s Ekonomskog fakulteta rekao je da odluka o monetizaciji autocesta nema opravdanja ni s financijskog, ni s ekonomskog, niti s političkog aspekta. Tvrdi da monetizacija zbog saniranja javnog duga nije dobra, jer naš javni dug od oko 60 posto BDP-a nije visok u odnosu na europski prosjek od oko 85 posto.

Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata, ustvrdio je kako je koncesija u biti prodaja, jer se autoceste daju u najam na dugi vremenski rok od 30 do 50 godina. Monetizacija ne bi pokrila dugove za otplatu kredita, a donijela bi velike neizravne gospodarske štete.

Stanić se zauzeo za reprogramiranje kredita i bolje upravljanje autocestama, ustvrdivši da bi monetizacija bila "propast za Hrvatsku".

Neovisni konzultant Aleksandar Čaklović smatra da bi takvim potezom država dobila kratkoročnu novčanu korist, a dugoročno samo troškove. S time se slaže Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti koji upozorava na "faktor sigurnosti" jer privatnom vlasniku ne bi bilo u interesu da veliki i teški kamioni prometuju autocestama, pa bi oni vozili državnim cestama i dovodili sigurnost u pitanje.

Teodor Celakovski iz udruge Pravo na grad optužio je Vladu za manipulaciju jer ne kani javnosti reći na temelju čega se odlučila na taj potez već samo poručuje da je to jedino rješenje. Ulazi se u proces o kojem javnost ne zna ništa, dodao je.

Krešimir Sever iz Nezavisnih hrvatskih sindikata naglasio je da su hrvatski građani na sličan način ostali bez banaka, nacionalnih operatera i sl., te da se "na mala vrata" pokušava provući čitav set zakona nepovoljnih za građane.

Predsjednik Saveza samostalnih sindikata Hrvatske Mladen Novosel posebice se zauzeo za promjenu svijesti kod hrvatskih građana i javnosti koji su dosad dopuštali hrvatskim političarima da bez otpora rasprodaju i unište hrvatska poduzeća.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 16:59