Velika većina hotelijera na Jadranu ovih dana muku muči s rezervacijama za prvu polovicu srpnja koje su već tradicionalno najavile famoznu “srpanjsku rupu” koju hrvatski turizam nikako da začepi već nekoliko desetljeća.
Nakon što je promet u lipnju, za koji podaci tek trebaju biti objavljeni, popravio lošu sliku iz svibnja, zahvaljujući prvenstveno blagdanima i školskim praznicima u nekim europskim zemljama, sve trenutne najave početka srpnja govore kako će svaki hotel na Jadranu u tom razdoblju imati puno slobodnih soba. I kako to već biva u takvim situacijama, krenula su velika sniženja cijena, akcije i last-minute prodaje prema europskim partnerima.
Tako su hotelijeri za početak srpnja snizili cijene od 10 do 20 posto, što je jasan pokazatelj da im punjenje kapaciteta ne ide kako su očekivali. Turistički znalci, pak, reći će kako akcije i sniženja samo pokazuju da su hotelijeri loše procijenili i ne prate stanje na tržištu koje je jednako već desetljećima početkom srpnja.
– Činjenica je da su cijene kod nas na početku srpnja puno veće nego na konkurentskom Mediteranu, jer kod nas vlada logika po kojoj je normalno biti skup u srpnju! A već godinama je vidljivo da se špica sezone pomiče tako da više ne počinje na početku srpnja, nego tek od njegove druge polovice pa do polovice rujna. Kvalitetni hoteli i dobra usluga nemaju problema s punjenjem početkom srpnja, ali cijena mora pratiti tržište, a to često nije slučaj. Kod nas je sve puno i nemamo problema sa sezonom – kaže za Slobodnu Dalmaciju Marko Luketina, direktor makarskog hotela “Park”.
Da kod većine drugih hotelijera stanje nije takvo, potvrđuje nam i Boris Žgomba, vlasnik agencije “Uniline” i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija, koji potvrđuje da je loše punjenje prve polovice srpnja u hotelima posljedica neadekvatne politike cijena.
– Hoteli koji imaju organizirane dolaske koji se puno ranije ugovaraju i potvrđuju, nemaju problema, ali tamo gdje se oslanjaju na individualce, tu je puno rizika i slobodnih kreveta jer se sve odlučuje u zadnji čas, prati se kakve će biti vremenske (ne)prilike i kakve su cijene. Čim je netko drugi jeftiniji, kreće se u njegovu smjeru. Većina hotela za početak srpnja ima diskonte i do 20 posto, ali nismo mi sami na tržištu, cijeli Mediteran isto radi i ako tu nismo konkurentni, nastaje problem. Ova sezona je izuzetno zahtjevna i mislim da će biti teško ponoviti lanjske rezultate – kaže Žgomba.
Prema njegovoj procjeni, lanjski kolovoz i rujan bili su tako dobri da ih je teško nadmašiti, pa prostora za rast ima baš početkom srpnja koji se opet pokazuje kao problematičan. Žgomba dodaje kako naš turizam kronično ovisi o rasporedu blagdana i školskih praznika te o meteorološkim uvjetima, što nikako ne bi trebali biti glavni aduti za odluku o putovanju u suvremenom turizmu.
Panika koja uhvati naše hotelijere svake godine na kraju lipnja kada vide neprodane i prazne krevete u srpnju pa krenu s rasprodajom, nešto je na što tržište već računa, jer se ponavlja godinama. Naime, većina hotela s prvim danom srpnja podiže cijene smještaja, a kada ih tako skupe nitko ne želi, počinju velika sniženja.
Događa se tako da gost koji je još u ožujku platio svoj odmor za srpanj biva kažnjen skupljom cijenom, jer uvijek prođe bolje onaj tko kupuje u posljednji trenutak i na rasprodaji koja snižava cijenu i za 20 posto.
Kada se svim tim problemima doda i drastičan ovogodišnji dvoznamenkasti pad broja ruskih gostiju i praktično nepostojanje ukrajinskih gostiju u Hrvatskoj, a upravo oni s čarter-letovima počinju u ovo vrijeme i bili su brojni gosti u prvoj polovici srpnja, jasno je kako će utrka s dosezanjem lanjskih turističkih ostvarenja ove godine biti duga i teška.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....