QR KOD

Slika budućnosti svuda oko nas

Razgovor s Tinom Kadoićem, kreativnim direktorom digitalne agencije Brlog.biz

QR kod je komunikacija budućnosti. Tako tvrdi Tin Kadoić, kreativni direktor digitalne agencije Brlog.biz. QR kodom služi se čak 80 posto Japanaca, preuzela ga je i Amerika, prvo velike kompanije a onda i ostali, te se sve češće može naći i u Europi. Riječ je o dvodimenzionalnom bar kodu koji mogu očitati sve nove generacije mobitela, a u sebi sadrži informacije, do 7 tisuća brojeva ili 4 tisuće slova: bio to link, tekst, SMS...

Korisne informacije

U praksi, to izgleda ovako: stranac ste u nekom gradu i tražite dobar restoran. Onaj koji vam je preporučio omiljeni turistički vodič zatvoren je prošli mjesec pa vam jedino preostaje da se vodite intuicijom i uđete u restoran koji nije baš posve prazan. No, ako restoran ima QR kod, putem mobitela možete očitati sve važne informacije o njemu, kako ga je ocijenila publika ili kritičar kojega cijenite. Preskočite puno koraka, štedite vrijeme, a slijede i korisne informacije.

Iako postoji već 16 godina, za svoje ga je potrebe razvila japanska tvrtka Denso Wave koja se bavi proizvodnjom autodijelova, a QR u posljednjih šest mjeseci doživljava veliki procvat.

Zašto je tako objašnjava 24-godišnji Kadoić, koji svojim klijentima pruža usluge praćenja online prezentacije njihova proizvoda: - Japan se doživljava kao igralište s kojega svijet potom nešto odluči preuzeti ili ne.

Nova komunikacija

Prije šest mjeseci Google je na 200 tisuća poslovnih adresa iz svoga adresara poslao naljepnice s QR kodom. I na YouTube se može stići preko koda, a samo prije nekoliko tjedana prihvatio ga je i promovira Facebook koji ga je već otvorio korisnicima na nekim tržištima, što sve ide u prilog tome da će QR postati novo važno oruđe komunikacije. Kada je izumljen, nije bilo tehničke podrške koja bi ga mogla pratiti, no sada ona postoji. QR je most koji olakšava poveznicu između stvarnog i virtualnog života.

QR kod ima i oznaku ekskluziviteta, pa će njegovi korisnici prvi imati priliku gledati, već se najavljuje, eksluzivne scene iz novog filma Tima Burtona. Također, kao korisnik ovoga koda moći ćete prvi preslušati i nove materijale s albuma “21century” Green Daya.

Quick Response (u prijevodu znači brzi odgovor) nudi ulazak i u posve privatnu sferu. Osjetite li, naime, potrebu družiti se na ovaj način, na majicu možete direktno nanijeti svoj kod:

- Kod može, na primjer, direktno voditi na vašu Facebook stranicu i jednostavnije je doći do prvih informacija o vama.

Osim toga, pojednostavit će vam se život. Ujutro, dok primjerice čitate novine i pijete kavu, kad vidite u novinama oglas koji reklamira proizvod putem web stranice (inače biste je morali tražiti putem kompjutora), kod vas može direktno dovesti na tu stranicu. U dućanu vam može, primjerice, sve reći o nutritivnim vrijednostima pojedinog proizvoda - objašnjava Kadoić koji od jeseni preuzima asistentski posao na Katedri za interaktivne medije Studija za dizajn.

Sve je više i aviokompanija koje u ponudi imaju QR kod, što putnicima koji puno putuju znatno umanjuje vrijeme čekanja u redovima jer se preskače check in. Osim što je posve nov u komunikacijskoj vještini, QR kod nudi kvalitetne stvari i u svakodnevnici. Dobra vijest i za kuhanje. - Svježa riba koja ima ovu oznaku može vas svaki dan direktno uputiti na stranice s najboljim receptima za pripremu. Svaki dan možete dobiti drugi recept. To može biti i na alternativom meniju dana koji se na svakodnevnoj bazi nudi u brojnim shopping centrima. Svakom je u interesu korisnicima ove nove komunikacijske platforme ponuditi što zanimljiviji sadržaj kako bi se dodatno zadržala pažnja posjetitelja.

Potencijal za aktivizam

Riječ je o novom mediju reklame koji će u početku privlačiti pažnju time da ga prepoznaju samo najupućeniji, pa su se u Tokiju pojavile reklame koje mogu pročitati samo korisnici QR koda. Ima potencijala i za aktivizam: QR bi mogao postati mio ljudima iz zaštite okoliša, ali i umjetnicima za, primjerice, satiričke komentare za političke plakate, kako predlažu neki od blogera.

Slika budućnosti tako se bitno mijenja. U potencijalnom nastavku filma “Izgubljeni u prijevodu” Bill Murray tako neće hodati izgubljen među neonskim reklamama. Oko njega će biti kodovi.

Uglavnom, morate znati što je QR.

razgovarala Patricia Kiš

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 09:22