HOROR NA VIJADUKTU KRPANI

SMRT NA AUTOCESTI Zbog nesreće uhićeno šest radnika HAC-a. Umrla i četvrta žrtva!

Privedena su dva ophodara te dva djelatnika Centra za kontrolu prometa iz Tehničke jedinice Sveti Rok, te još dva djelatnika HAC-ova Sektora za održavanje u Ivanji Reki, potvrđeno nam je iz pouzdanih izvora. Jedan od uhićenika u Ivanji Reki je, doznajemo, pomoćnik direktora Sektora za održavanje. U nesreći je sudjelovalo 16 vozila, četiri su osobe izgubile život, a 18 ih je ozlijeđeno
 Luka Gerlanc / CROPIX

GOSPIĆ, ZAGREB - Zbog propusta u službi kojima su pridonijeli da se dogodi lančani sudar na vijaduktu Krpani prije desetak dana , jutros je uhićeno šest osoba. Privedena su dva ophodara te dva djelatnika Centra za kontrolu prometa iz Tehničke jedinice Sveti Rok, te još dva djelatnika HAC-ova Sektora za održavanje u Ivanji Reki, potvrđeno nam je iz pouzdanih izvora. Jedan od uhićenika u Ivanji Reki je, doznajemo, pomoćnik direktora Sektora za održavanje.

U tijeku je kriminalistička obrada nad uhićenicima, te postoji realna mogućnost da se istraga proširi na još poneku osobu iz HAC-a. U međuvremenu u KBC-u Zagreb u subotu je preminula i četvrta žrtva lančanog sudara na vijaduktu Krpani na autocesti A1, radi se o 52-godišnjem Splićaninu.

Ravnateljica Opće bolnice Gospić Sandra Čubelić nam je rekla da se radi o najteže stradalom pacijentu u nesreći koji je zaprimljen u njihovu bolnicu. Na mjestu nesreće bio je "zarobljen" u kombi vozilu, a izvukli su ga vatrogasci. Bio je prvi pacijent koji je dovezen u gospićku bolnicu, i to intubiran te je primio čak četiri litre krvi, a potom je hitno prevezen u bolnicu na Rebru.

Nikada zapravo nije došao k svijesti.

Sva uhićenja rezultat su istrage koju je provela policija u suradnji sa Općinskim državnim odvjetništvom u Gospiću.

Za razliku od HAC-ove interne istrage u kojoj sve stalo na dvojici ophodara, policijski istražitelji smatraju odgovornima i višepozicionirane djelatnike HAC ONC-a (HAC - Održavanje i naplata cestarina).

HAC je u nedavno objavljenom izvješću utvrdio kako se nije radilo o propustu sustava i funkcioniranja zimske službe, pa zato i nisu bili prihvatili ostavke članova Uprave HAC ONC-a, već da je nesreću prouzročila iznenadna ledena kiša.

Utvrdili su da je dežurni ophodar dvaput u osam sati obišao dionicu, drugu puta od 4 do 6 sati, te se vratio u Tehničku jedinicu Sveti Rok 12 minuta prije nesreće. On tvrdi da je u 5.55 stao na vijaduktu Krpani i uvjerio se da je prometnica suha, ali se to ne može provjeriti jer je GPS sustav na vozilu bio u kvaru.

U susjednoj jedinici Perušić su zbog kiše koja je počela padati odlučili posipati cestu, na Svetom Roku su smatrali da tako nešto nije potrebno, iako je u 5.40 počela padati kiša i kod njih, temperatura je bila 4,5 stupnja u minusu, puhao je vjetar od 2,8 m/s a na cesti je bilo tek 15 posto otopljene soli.

Da bi moglo doći do poledice upozorio ih je i DHMZ u dnevnoj prognozi, navodeći da je tijekom noći moguća poledica, "osobito na mostovima nadvožnjacima i vijduktima". Na temelju te prognoze trebali su biti proglašeni zimski uvjeti na cestama te zatvoren promet vozilima bez zimske opreme te teretnim vozilima s priključnim vozilima. U slučaju ledene kiše, što se tamo očito i dogodilo, dionica je trebala biti zatvorena za promet. Osim toga, radnici su trebali biti u drugom stupnju pripravnosti, što bi podrazumijevalo obavljanje preventivnih radova na spriječavanju poledice.

Podsjetimo, u nesreći u kojoj je sudjelovalo 16 vozila, četiri su osobe izgubile život, a 18 ih je ozlijeđeno.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 23:26