EKSKLUZIVNE SNIMKE

SMRTONOSNI ŠAHTOVI NA AUTOCESTI Raspadaju se i lete u zrak jer su ih pogrešno popravljali

Originalni poklopac šahta naknadno je prepravljan zbog čega više nije jamčio sigurnost poput originala. Ne zna se koliko je prepravljenih šahtova ugrađeno na A1.

Poklopac šahta koji je postavljen ispred tunela Plasina na autocesti Zagreb - Split nije orginalno spojen s revizionim oknom, već je pri ugradnji prerađivan, doznaje Jutanji list.

Riječ je o poklopcu koji je, prema policijskom izvješću, uzrok prometne nesreće prošle subote u tunelu Plasina . U posjedu smo službene izjave proizvođača spornog poklopca koji je 24. srpnja poslan Upravi HAC ONC-a.

U dopisu stoji: “Sporni poklopac revizionog okna ne odgovara izvornom proizvodu, s obzirom na to da je spoj između poklopca i okvira revizionog okna u orginalu zavaren, odnosno fiksno spojen, te se poklopac ne može odvojiti od okvira revizionog okna. Fotografija koju vam dostavljamo pokazuje suprotno te se na njoj vidi da je netko odvajao poklopac od okvira revizionog okna te naknadno umetnuo čelični šaraf - štift koji ne odgovara izvornom proizvodu.”

Neovlaštena igra

Na priloženoj fotografiji s mjesta nesreće jasno se vidi dio poklopca u koji je ugrađen spomenuti šaraf.

Ovi šokantni podaci ukazuju da se netko neovlašteno igrao sa sigurnošću putnika autocestom neovlaštenim mijenjanjem orginalnog proizvoda. Prema dostupnim podacima sanaciju spornog šahta u lipnju 2006. godine izvršila je tvrtka Hidroelektra, a nadzor radova obavio je Institut IGH.

EKSKLUZIVNO: VIDEO LANČANOG SUDARA U TUNELU Pogledajte dramatične snimke nesreće koju je prouzročio šaht

Nema podatka da je nakon tog datuma mijenjan poklopac spornog šahta. Stoga postoji opravdana sumnja da su radnici Hidrolelektre radili promjene na spoju poklopca s tijelom šahta.

Ušteda ili...?

Oni su tvrde nam sugovornici, najvjerojatnije, umjesto promjene cijelog revizionog okna promijenili samo poklopac.Vjerojatno zbog uštede i bržeg izvođenja radova. Tako je, vjerovatno, brusilicom odvojen poklopac šahta od orginalnog okvira i običnim šarafom spojen na šaht u trupu ceste. Kako nije riječ o orginalnom spoju poklopca i tijela šahta, moguće je da je poklopac uslijed vibracija pukao na tom dijelu.

Ophodari HAC-a to nisu mogli zamijetiti jer za to nisu educirani. Hidrolektra je tada sanirala i tri šahta unutar tunela Plasina. Navodno je još jedan poklopac je na isti način spojen s tijelom šahta i možda predstavlja opasnost po vozače. Ovo otvara pitanje sigurnosti na cijeloj Dalamtini i to u vrijeme najprometnijeg turističkog vikenda. Na Dalmatini, od Ogulina do Vrgorca ukupno je 1115 šahtova. Večina ih je u tunelima.

Iako je proizvođač šahta upozorio HAC s ovom činjenicom, Povjerenstvo HAC-a u izvješću o prometnoj nesreći, to ni riječju ne spominje. Očit je dojam kako se to željelo zataškati. Također je zatajeno i izvješće Povjerenstva HAC ONC-a, tvrtke kćeri HAC-a, koje se činjenično u potpunosti razlikuje od zaključaka Povjerenstva HAC-a i u kojem se navodi informacija da sporni poklopac nije orginalno spojen sa šahtom.

Dva suprotna izvješća

U zaključcima Povjerenstva HAC-a, na osnovi kojeg su smijenjenja petorica vodećih ljudi u Sektoru održavanja HAC ONC-a, tvrdi se da nema dokaza da je sporni šaht pregledavan u prošlih godinu i pol. Povjerenstvo HAC ONC-a je pak na osnovi istih dokumenata zaključilo da je tijekom 2012. godine šaht pregledavan. Također se navodi da su šaht i poklopac pregledani 19. lipnja i da nije bilo vidljivih oštećenja. U zaključku se navodi kako su djelatnici Sektora održavanja sve zadaće obavili prema pravilima struke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 23:22