Blokada dva vlaka na linijama Zagreb - Split i Split - Zagreb u snježnim zametima u četvrtak tijekom noći razlog je velikih svađa između vodstva HŽ Infrastrukture i HŽ Putničkog prometa, saznaje Jutarnji list.
Ovi potonji tvrde da HŽ Infrastruktura loše čisti pruge, a u Infrastrukturi odgovaraju da čine sve što mogu. Naši sugovornici tvrde kako je dokaz da se slabo čisti pruga podatak da je samo pola sata nakon što je vlak prema Splitu otkopan, vlak za Zagreb zapeo na istome mjestu i stajao četiri sata kako bi bio izvučen.
Glavni stroj za čišćenje pruge od snijega je snjegočistač, tzv. rolba. U HŽ Infrastrukturi kažu da posjeduju pet tih strojeva, od kojih su tri u Ogulinu i dva u Rijeci, svi su ispravni i koriste se. S druge strane naši sugovornici tvrde kako to nije istina i navode da su samo dvije “rolbe” ispravne, a ostale su u kvaru. Osim toga, navode da u Ogulinu stoje dva potpuno nova stroja koje je HŽ Infrastruktura kupila, ali još nisu prošli homologaciju od strane Agencije za željeznički promet. Jutarnji list posjeduje fotografije tih strojeva prekrivenih snijegom u Ogulinu.
U HŽ Infrastrukturi ne negiraju podatak da strojevi nisu u upotrebi, ali tvrde da to nije njihova krivnja. Ističu kako su im u rujnu prošle godine isporučena dva novonabavljena snjegočistača koje su s rezervnom opremom platili oko tri milijuna i 600 tisuća eura. Nakon isporuke proizvođač je pokrenuo proces ishođenja certifikata koji su nužni HŽ Infrastrukturi za dobivanje dozvole za puštanje u promet. Od certifikacijske kuće dokument je primljen 16. siječnja, a od proizvođača 29. siječnja.
HŽ Infrastruktura je odmah svu dokumentaciju objedinila i 31. siječnja poslala zahtjev i pripadajuću dokumentaciju Agenciji za sigurnost željezničkog prometa od koje očekuju rješenje za puštanje u promet jer bez toga strojevi ne smiju na prugu, navode u HŽ Infrastrukturi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....