Slučaj "petica za predsjednikova sina" komentirao je sociolog Sven Marcelić.
- Na osnovi napisa u medijima, vidim to kao sliku Hrvatske. S jedne strane je škola koja je očito imala organizacijske propuste, a s druge strane je osoba na poziciji moći koja je ishodila željeni rezultat – rekao je Sven Marcelić, docent na Sveučilištu u Zadru.
- Ako to stavimo u širi kontekst, onda ovo ukazuje na veliki problem hrvatskog školstva: mi već dugo imamo hiperinflaciju odlikaša i borbu za ocjene. Čak i škola kao što je Klasična gimnazija u Zagrebu, koju uvjetno možemo nazvati elitnom, odražava problem neadekvatnog školskog sustava. Onda imamo dodatni hrvatski problem korupcije i snalaženja, pa roditelji reagiraju na kojekakve načine. Ovdje imamo roditeljicu koja radi pritisak iz pozicije moći. Bi li roditelj, običan građanin koji nije na poziciji moći mogao ishoditi takav rezultat? – pita se Marcelić.
Smatra da treba ispitati što je u školi pošlo krivo.
- Postoje procedure: je li se gradivo koje nije bilo predavano moglo ispitivati? Postoje li protokoli kako se to kompenzira? Jedan od ovih problema bi trebale rješavati procedure u školi. Drugo, ja bih rado vidio analizu koliko je roditelja pisalo takve e-mailove i uspjelo ostvariti željeni ishod. Naprosto, tako bismo vidjeli koliko su škole podložne utjecaju moći. Znamo da su škole u Hrvatskoj vrlo često visoko ispolitizirane: ravnatelje postavlja politika. Nažalost, ovo je samo jedna situacija koja ilustrira koliko u Hrvatskoj ne valja školski sustav i koliko je Hrvatska zemlja srozanih instutucija. Cinično bi se moglo primijetiti da se preko leđa njegovog sina, koji je ujedno u ovoj priči sve više i žrtva, nažalost, pokazuje smisao i sadržaj Milanovićeve izjave o slučajnoj državi – naglasio je Marcelić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....