Austrijska tvrtka Strabag gradit će prvu dionicu pristupne ceste Pelješkom mostu od Duboke do Sparagovića i od Jadranske magistrale do samog mosta. Oni će spojiti most s kopnom s obje strane. Riječ je o 12 kilometara dugoj cesti koju se Strabag obvezao izgraditi u 30 mjeseci za 478,3 milijuna kuna. Potvrdila je to Državna komisija za kontrolu javne nabave odbijanjem žalbe grčke tvrtke Avax na odluku Hrvatskih cesta da odabere Strabag za izvođača radova na toj dionici.
U danas objavljenoj odluci DKOM-a navodi se da kako su Hrvatske ceste kao naručitelj pravilno isključile iz natječaja grčki Avax kada su utvrdile da je u natječajnoj dokumentaciji prikrio informacije da je kriv za teški profesionalni propust koje su mogle biti odlučne za donošenje odluke naručitelja. Nadalje, odbacio je žalbene navode Avaxa da je Strabag u natječajnoj dokumentaciji prikrivao informacije oko sudjelovanja u kartelu i da je imao iskustva s prijevremenim raskidom ugovora.
Nakon ove odluke DKOM-a Avax više nema pravo žalbe, ali se može obratiti Visokom upravnom sudu. No, ta eventualna žalba ne odgađa daljnji proces potpisa ugovora između Strabaga i Hrvatskih cesta. Nakon što Strabag dostavi bankarsku garanciju ugovor bi mogao biti potpisan u prvoj polovici sljedećeg mjeseca, a radovi bi mogli krenuti krajem listopada.
Nakon što je DKOM u srijedu objavio da je odbacio žalbu Strabaga na izbor Avaxa i Konstruktor plana za izvođača radova na dionici pelješke ceste od Sparagovića do Doli, ova odluka DKOM-a znači da su se konačno, nakon skoro dvije godine trajanja natječaja, stekli uvjeti za početak radova na pristupnoj cesti mostu Pelješac.
Dionica Duboka-Sparagovići počinje na spoju s Jadranskom magistralom. Na prvom kilometru trase bit će čvorište Duboka, a prije prelaska mosta je prateći uslužni objekt Komarna. Potom se cesta spaja na most. S pelješke strane na petom kilometru je PUO Blača, a četiri kilometra dalje vijadukt Doli dug 156 metara. Kilometar dalje su mostovi Dumanja Jaruga 1 dug 488 metara i Dumanja Jaruga 2 dug 80 metara. Zatim slijede dva kilometra trase i tunel Kamenice dug 499 metara, a nakon toga tunel Debeli Brijeg dug 2467 metara. Na 14. kilometru te dionice bit će čvorište Zaradeže. Nakon toga slijedi početak dionice Sparagovići-Doli ili stonske obilaznice.
Izgradnja ove dionice je iznimno važna jer ona direktno spaja dvije strane mosta sa kopnom. Naime, bitno je spojiti most s obje strane s kopnom kako bi se mogao pustiti u promet ako se i dogodi da dođe do kašnjenja s radovima na dionici od Sparagovića prema Stonu i dvije se dionice ne spoje na vrijeme. No, bez obzira koliko Strabag bude uspješan u izgradnji ove dionice, most Pelješac će biti završen barem sedam mjeseci prije pristupne ceste.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....