ZEITGEIST 2013

ŠTO HRVATI TRAŽE NA GOOGLEU? Turske sapunice, Dolores Lambaša, moljenje krunice i ovulacija

Google je objavio svoje godišnje izvješće o najpopularnijim pretragama. Ove je godine uključena i Hrvatska.

Google je objavio Zeitgeist za 2013. godinu, svoje redovito izvješće o najtraženijim pojmovima na toj tražilici, a ove je godine u statistiku uključen i hrvatski web prostor.

Na svijetu je najtraženiji pojam ove godine bio Nelson Mandela, a slijede Paul Walker, iPhone 5s, Cory Monteith te Harlem Shake. Sljedećih pet pojmova su Bostonski maraton, kraljevska beba, Samsung Galaxy S4, Playstation 4 i Sjeverna Koreja.

Najtraženiji pojam 2013. godine u Hrvatskoj je bio 'Sila'. Nije riječ ni o moći, ni o snazi, nego o glavnom liku turske sapunice koju je emitirala jedna od domaćih televizija. Odmah iza Sile slijedi Sulejman Veličanstveni, još jedna turska serija koja je osvojila hrvatske televizijske gledatelje.

Među deset najčešćih pretraga su i Dolores Lambaša, Paul Walker, Djevojka imena Feriha, Eurobasket 2013, Gangnam Style, Stojan Matavulj, Eurojackpot i Vinko Coce.

Najpopularniji događaj prema hrvatskom web prostoru ove je godine bilo Europsko prvenstvo u košarci. Slijede lokalni izbori, Svjetsko prvenstvo u rukometu, slijetanje golemog Antonova 225 na zagrebački aerodrom te Rujanfest.

Na relativno visokom šestom mjestu našla se Noć muzeja, a slijede još Eurosong, nogometna utakmica Hrvatska-Srbija, dodjela Oscara te teniski grand slam u Wimbledonu.

Napad na Bostonski maraton najznačajniji događaj godine na svijetu

Na globalnoj je razini najznačajniji događaj, mjeren prema pretragama na Googleu, bio teroristički napad na Bostonski maraton. Slijede tajfun Haiyan, blokada rada američke državne uprave, predstojeće Svjetsko nogometno prvenstvo u Brazilu te kineska nova godina.

Tu su još tenisku Australian Open, Eurosong, Wimbledon, konflikt u Siriji te Europsko prvenstvo u košarci.

Kako moliti krunicu i što je to ovulacija?

Objavljena je i ljestvica najtraženijih pojmova u kombinaciji s upitnom zamjenicom 'kako'. Hrvatske je korisnike interneta tako najviše zanimalo kako smršavjeti, a zanimljivo je da je već na drugom mjestu upit 'kako se udebljati'.

Među prvih deset 'kako pitanja' nalaze se i upiti 'kako se ljubiti' te 'kako moliti krunicu'.

Po sličnom je principu objavljena top ljestvica s pitanjem 'Što je'. Tu je korisnike Googlea iz Hrvatske najčešće zanimalo što je ljubav, a među prvih deset su se uspjela ugurati i pitanja 'što je tarapana' te 'što je ovulacija'.

Google je objavio i prigodni video 'Zeitgeist 2013', kojim su ilustrirane najčešće globalne pretrage

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 11:28