SITUACIJA NA TRŽNICIMA

ŠTO SE KRIJE IZA NESTAŠICE PILETINE U ZAGREBU? Iz Koke, Vindije i Purexa objasnili o čemu se radi i potvrdili da nema drame

 
 Damjan Tadic / CROPIX

Zašto je proteklog vikenda u brojnim trgovačkim centrima i na prodajnim štandovima na tržnicama prvo nestala piletina? Cjenovno najisplativija namirnica koja se za kilogram u komadu može kupiti po cijeni od 20 do 30 kuna, ili u različitim rasjecima, poput bataka, zabataka, iznutrica, krilaca ili bijelog mesa za malo veću cijenu?

Piletina je stoga na početku panične kupovine u jeku početka korona šoping krize bila prva na meti kupaca slabije platežne moći, uglavnom umirovljenika, koji su u svoje zalihe kupovali velike količine, a potom ih smrzavali za "crne dane".

Od naših najvećih proizvođača pilećeg mesa poput Koke i Vindije ovih dana nismo dobili nagovještaje da će u sljedećim danima biti nestašice pilećeg mesa jer ga, kako kažu, “imaju dovoljno za tržnice i trgovačke centre”, osobito u ovo doba godine kada su ciklusi uzgoja bilježe rekordne brojke. Sličan odgovor dobili smo iz sinjskog Purexa koji je najznačajniji proizvođač domaće puretine i na čijim prodajnim mjestima na zagrebačkim tržnicama nije nedostajalo purećeg mesa i prerađevina.

Branko Bobetić, direktor Croatiastočara, kaže kako je potražnja za piletinom posljednjih tjedana izrazito pojačana jer je cijena pristupačna slojevima stanovništva slabije kupovne moći koji su uslijed koronavirusa kupovali veće količine piletine za svoje zalihe.

- Nema bojazni da ćemo ostati bez domaće piletine jer smo inače u proizvodnji samodostatni za 90 posto našeg tržišta. Jučer sam bio u kontaktu s proizvođačima, farme su pune, ciklus uzgoja pilića kod nas je uređen od reprodukcije do konačnih proizvoda tako da se ne moramo brinuti za konačne proizvode i u ovakvim ekstremnim uvjetima, kaže Bobetić.

Sve to upućuje da se tržište opskrbe pilećim i svinjskim mesom u Zagrebu stabiliziralo, kao I najava direktora Tržnica Zagreb Stanka Gačića, koji nam je rekao:

- Iako su pojedini trgovački centri ostali opustošeni, Zagrebačke tržnice do daljnjeg neće biti zatvarane. To će, ako do nje dođe, biti zadnja mjera jer hrana građanima mora biti dostupna i logično je da se prodaja odvija na otvorenom prostoru gdje je manja mogućnost širenja virusa nego u zatvorenim prostorima poput velikih trgovačkih centara, rekao nam je Gačić, direktor Tržnica Zagreb koje u Zagrebu posluju na 28 lokacija i imaju oko 2.500 komitenata koji prodaju svoju hranu, a proteklih dana sve glasnije su bile priče kako će se zatvoriti osobito nakon što je to u Samoboru napravio gradonačelnik Krešo Beljak.

- Da i ja sam prošlog vikenda čuo takve priče u obilasku tržnica, ali za sada nema potrebe za takvom mjerom. Mi smo svakodnevno u kontaktu s Kriznim stožerom, Civilnom zaštitom i HZJZ-om i slušamo i pridržavamo se svih njihovih uputa. Bilo je manjih poteškoća u prvom valu kupovanja velikih količina mesa, pa je bilo i nestašica na pojedinim lokacijama, ali komitenti me uvjeravaju da hrane imaju dovoljno i da će biti dostupna, rekao nam je Gačić.

Proteklih dana, unatoč velikoj potražnji na tržnicama, ni cijene nisu rasle, osim za one kupce koji nisu pratili što se događalo prije korona virusa kada su znatno povećane cijene svinjetine i suho mesnatih proizvoda.

Proizvođače mesa sada zabrinjava otkazivanje narudžbi za njihovo meso u Italiju, ali i meso ostalih proizvođača iz EU.

- Veliki problemi tek nam prijete, budući da će nakon zatvaranja talijanskog tržišta druge zemlje članice EU, poput Poljske, Nizozemske i Njemačke također biti onemogućene te će svoje proizvode pokušati plasirati na naše hrvatsko tržište, što će dodatno ugroziti hrvatskog proizvođača budući da će to itekako utjecati na cijenu a mi ćemo i dalje biti nekonkurentni i ostati bez plasmana proizvoda na domaćem tržištu. Trenutno smo i sami svjedoci kako su restorani po RH prazni, turizam je isto tako upitan, a hrvatski proizvođači tovne junadi opet će se naći u ogromnim gubicima, ostavljajući junad u svojim farmskim objektima, jer je neće imati kome prodati, i samo će gomilati troškove i gubitke, kaže Darko Celovec, direktor Udruge Baby Beef.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 14:33