Porezne obveznike će leasing za 11 Audija A6, koje je početkom godine Vlada nabavila za potrebe potpredsjednika i nekih ministara, u idućih pet godina stajati 5,6 milijuna kuna. No, ti luksuzni automobili umjesto da se koriste kada su već kupljeni, a leasing ugovor se nije mogao raskinuti, većinu vremena stoje u garaži umjesto da ih se vozi - u šest mjeseci prešli su oko 55 tisuća kilometara.
Zbog kritika javnosti da usred krize kupuje luksuzne i skupe automobile Audije A6 3.0 TDI, Vlada je početkom travnja donijela odluku kojom te automobile namijenjene za jedanaest ministara ustupa na korištenje MUP-u. No, skupi automobili za koje leasing mjesečno stoji oko 10.400 kuna više su u garaži nego u pogonu.
Prema podacima iz MUP-a, od travnja do danas Audiji su potrošili 4500 litara goriva za što je izdvojeno oko 45 tisuća kuna. Iz toga proizlazi kako su u pola godine, ako je njihova prosječna potrošnja 8 litara na 100 kilometara, odvozili oko 55 tisuća kilometara odnosno svaki oko 4500 tisuće ili 833 kilometra mjesečno.
- Vozila se koriste u operativne svrhe Ravnateljstva policije. Održavanje vozila je uključeno u ugovor o najmu vozila te ne predstavlja dodatni trošak Ministarstva unutarnjih poslova. Osim troškova goriva od oko 45 tisuća kuna, ostalih troškova u dosadašnjem periodu nismo imali - odgovorili su iz MUP-a na naš upit o korištenju skupih Audija.
MUP dakle nema dodatnih troškova za luksuzne automobile osim onih za gorivo, no zato ih imaju ministarstva kojima su oni bili namijenjeni - plaćaju leasing rate za te automobile premda ih ne koriste.
- Zaista je suludo da se te automobile gotovo uopće ne vozi, a za njih se plaća tako skupi leasing. Osim toga, radi se o automobilima koji puno manje troše od starijih automobila, a i diesel su što također znači niže troškove za gorivo. Automobili koje su nabavljale prethodne HDZ-ove Vlade su, naime, većinom bili benzinci - priznaje nam visoki izvor iz jednog od ministarstava koje je ostalo bez Audija A6. Sporni Audiji imali su cijenu od 51.360 eura, a cijena održavanja vozila, uključujući gume i mobilni servis, iznosila je 17.433 eura. Tijekom pet godina, koliko se plaća leasing, za svaki od 11 Audija iz proračuna će biti plaćeno 67.545 eura.
Dragan Matić / CROPIX;
A u njima su se trebali voziti ministri - vanjskih poslova, pravosuđa, regionalnog razvoja, poduzetništva i obrta, rada i mirovinskog sustava, prometa i infrastrukture, poljoprivrede, turizma, zaštite okoliša, branitelja te Ministarstva znanosti i obrazovanja. Međutim zbog kupnje tako skupih vozila u javnosti se digla velika hajka. Pa je premijer Zoran Milanović odlučio sve stopirati, no prekasno jer se ugovor o leasingu više nije mogao raskinuti.
Stoga je na njegovu inicijativu Vlada donijela odluku prema kojoj su sporni auti umjesto kod ministara završili u garaži MUP-a, a promijenjenja je i dotadašnja odluka o korištenju službenih automobila za državne dužnosnike.
Prema novoj odluci pravo na korištenje automobila gornje klase, u koju spadaju i Audiji A6 3.0, ostalo je samo predsjedniku Vlade, ali ne i potpredsjednicima i ministrima. Oni imaju pravo na automobil gornje srednje klase odnosno srednje klase.
Potpredsjednik Vlade Branko Grčić tako je umjesto starog automobila koji se, tvrde njegovi suradnici, nekoliko puta pokvario na cesti, na proljeće dobio Audi, ali gornje srednje klase, ministar poljoprirvrede Tihomir Jakovina se umjesto u novom Audiju A6 vozi u Volkswagen Touaregu iz 2007. godine, a ministar rada i mirovinskog sustava Mirando Mrsić u Passatu koji je također nabavljen u sklopu istog natječaja kao i Audiji A6.
- Ministar Jakovina od prošle godine koristi vozilo Volkswagen Touareg TDI iz 2007. godine koje ima 142.000 prijeđenih kilometara i u izvrsnom je stanju - rekli su nam u Ministarstvu poljoprivrede. Prije Touarega Jakovina je vozio Audi A6 iz 2008. godine koji je do prosinca 2012. prešao 297.200 kilometara.
- Taj se automobil sustavno kvario, što je u više navrata otežavalo redovno obavljanje ministarske funkcije, pogotovo za vrijeme službenih putovanja, a ugrožavao je i ministrovu, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu - objašnjavaju u Jakovininom ministarstvu.
Iste razloge zbog kojih su htjeli nabaviti novi automobil navode i u ministarstvu Miranda Mrsića.
- Službeni auto ministra Mrsića bio je Peugeot 607 koji se jedan dan samo ugasio i nije htio nikamo. Njega smo rashodovali, a od MUP-a smo posudili Audi iz 2007. koji sada ima više od 200 tisuća kilometara i koristi se za dulja putovanja, a u gradu koristimo Passat koji smo nedavno dobili - rekli su nam u Ministarstvu rada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....