Nacionalni stožer je danas na konferenciji za novinare predstavio popuštanje mjera koje stupa na snagu u ponedjeljak 1. ožujka. Nove mjere vrijedit će do 15. ožujka, objavili su iz Stožera.
Ispod je popis novih mjera koje će trajati najmanje dva tjedna.
Mjere koje su na snazi od ponedjeljka do 15. ožujka:
- zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 25 osoba na jednom mjestu;
- na privatnim okupljanjima i svečanostima može biti prisutno najviše 10 osoba iz najviše 2 različita kućanstva;
- javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 22 sata;
- na pogrebima, posljednjim ispraćajima i polaganjima urni može biti prisutno najviše 25 osoba, sućut ožalošćenima se ne smije izražavati bliskim kontaktom, a uprave groblja obvezne su nadzirati pridržavanje protuepidemijskih mjera;
- ograničenje radnog vremena za pekarnice i trgovine kruhom i pekarskim proizvodima do 22 sata;
- zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 22 sata do 6 sati;
- ograničenje rada ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja pružaju ugostiteljske usluge tako da hranu, piće, napitke i slastice mogu usluživati samo na otvorenim prostorima za usluživanje, uz strogo pridržavanje propisanih mjera i posebnih preporuka HZJZ-a, a radno vrijeme može biti od 6 do 22 sata
- obustava održavanja svadbenih svečanosti;
- radno vrijeme casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje može biti od 8 do 22 sata, uz zabranu pružanja ugostiteljskih usluga
- strogo pridržavanje mjera u teretanama i fitness centrima
- obustava organiziranih plesnih škola
- obustava održavanja radionica, osim dječjih igraonica koje se mogu održavati uz strogo pridržavanje mjera
- obustava održavanja svih amaterskih kulturno umjetničkih izvedbi, programa i manifestacija te proba amaterskih sastava, družina i zborova, uključujući i crkvene zborove;
- zabrana konzumacije hrane i pića tijekom kino projekcija;
- obustava održavanja sajmova i drugih oblika gospodarskih i turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi;
- zabrana svih natjecanja osim za klubove koji se natječu u 1. i 2. rangu natjecanja u seniorskoj konkurenciji i u 1. rangu natjecanja u juniorskoj konkurenciji na nacionalnoj razini u ekipnim sportovima, kao i klubove koji se u individualnim (pojedinačnim) sportovima natječu u seniorskoj konkurenciji u ekipnim klupskim natjecanjima na nacionalnom nivou u najvišem rangu u liga sustavu natjecanja te natjecanja kategoriziranih sportaša u individualnim sportovima (pojedinačnim) i sportaša nacionalne razine koji se pripremaju za europska i svjetska natjecanja sukladno popisu koji, na prijedlog Hrvatskog olimpijskog odbora, Hrvatskog paraolimpijskog odbora i Hrvatskog sportskog saveza gluhih, odobri Ministarstvo turizma i sporta;treninzi u zatvorenom mogu se održavati samo tako da prilikom treninga ne dolazi do kontakta između sportaša i uz pridržavanje mjera HZJZ-a
- sportska natjecanja i treninzi koji su dopušteni mogu se održavati samo bez gledatelja i uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a organizatori su obvezni osigurati da se svi sportaši i nužno tehničko osoblje koje je prisutno pridržavaju propisanih epidemioloških mjera te da se sportski objekti iznimno koriste samo za potrebe dopuštenih aktivnosti;
- škole stranih jezika mogu svoju djelatnost obavljati uz strogo pridržavanje epidemioloških mjera
- autoškole teorijski dio mogu održavati samo online ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu, satovi vožnje mogu trajati najviše 45 minuta uz obvezno mjerenje tjelesne temperature prije ulaska u automobil, pauza između dva kandidata mora biti minimalno 10 minuta za prozračivanje i dezinfekciju automobila te se mora voditi evidencija svih polaznika na satovima vožnje;
- obvezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski na otvorenom prostoru kada nije moguće održavati fizičku distancu od najmanje 1.5 metar;
- obaveza stanara, upravitelja zgrada, poslodavaca i predstavnika javnih ustanova redovito dezinficiranje svih zajedničkih površina (rukohvati, liftovi, radne površine, sanitarni čvorovi, i slično);
- preporuka da se vjerski obredi kad god je to moguće prenose putem radio, TV programa ili na drugi način koji će omogućiti vjernicima da prisustvuju vjerskom obredu bez dolaska u vjerske objekte.
Protuepidemijske mjere ne odnose se na:
- profesionalne umjetničke izvedbe i programe koje ne uključuju zborno pjevanje;
- kino projekcije;
- izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima;
- sjednice predstavničkih tijela.
Za sva događanja i okupljanja broj prisutnih osoba se ograničava s obzirom na veličinu prostora, na način da za svaku prisutnu osobu mora biti osigurano najmanje 7 m² neto površine, uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i obvezu da na ulazu u objekt u kojem se okupljanje održava bude jasno istaknuta obavijest o najvećem mogućem broju osoba koje istovremeno mogu biti prisutne u objektu.
Organizatori okupljanja obvezni su osigurati da se prostori u kojima se okupljanja održavaju redovito provjetravaju, da na okupljanju ne bude prisutno više osoba od dopuštenog broja i da se svi prisutni pridržavaju svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Poslodavci su obvezni:
- zabraniti dolazak na radna mjesta radnicima koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu i smetnje s dišnim organima, a posebno suhi kašalj i kratki dah;
- smanjiti fizički kontakt između zaposlenika, kad god je to moguće;
- uvesti rad od kuće, kad je to moguće s obzirom na narav posla;
- uvesti klizno radno vrijeme, gdje je to moguće;
- organizirati rad u smjenama, odnosno skupinama, gdje je to moguće;
- smanjiti broj fizičkih sastanaka na najmanju moguću mjeru;
- redovito provjetravati prostore u kojima radnici borave i zadržavaju se.
Kontrolu provedbe ove Odluke provodit će službenici Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori Državnog inspektorata, policijski službenici i civilna zaštita, objavili su iz Stožera.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....