BURNE REAKCIJE

Stručnjak o Tomaševićevoj parking giljotini: To je krivo, postoji bolje rješenje, ono je ispod centra Zagreba!

Grad Zagreb bi trebao pomoći građanima u tome, subvencioniranjem izgradnje - predlaže naš sugovornik

Parkiranje u Zagrebu i Tomašević

 Grad Zagreb/cropix

Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević najavio je da će se parkirne zone u Zagrebu podijeliti na blokove promjera oko kilometar, a korisnici povlaštenih parkirališnih karata (PPK) moći će je koristiti samo u onom bloku gdje su prijavljeni.

Primjerice netko tko živi na Trešnjevci, ima PPK za drugu zonu, sada može besplatno parkirati na drugom kraju iste zone, u drugom dijelu grada, primjerice u Maksimiru. Nadalje, vlasnici povlaštene parkirališne karte za 1.zonu, mogu parkirati gdje god u Zagrebu žele, za cijenu od nešto više od 13 eura na mjesec. Od 1. rujna tome bi trebao doći kraj.

- Budući da nas čekaju skori lokalni izbori, smatram da je ovo izrazito hrabar potez gradonačelnika Tomislava Tomaševića - govori prometni stručnjak, profesor Marko Ševrović, predstojnik Zavoda za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti.

Gradonačelnik tvrdi kako će se time povećati broj raspoloživih parkirnih mjesta za stanovnike koji uistinu žive u kvartovima gdje su prijavljeni.

-Prijedlogom koji smo stavili u javno savjetovanje želimo da povlaštene parkirališne karte (PPK) vrijede samo u blizini mjesta stanovanja tj. u parkirališnim blokovima prosječnog promjera od nešto manje od jednog kilometra. To i jest početna svrha povlaštene parkirne karte - poručio je gradonačelnik.

Tako za prvu zonu PPK ima 13 776 građana, iako u njoj ima samo 8035 raspoloživih parkirnih mjesta. U drugoj zoni izdano je 22 163 karata za 19 090 mjesta.

image

Prometna gužva u centru Zagreba

/Damir Krajac/ Cropix

Tomašević, kao i Ševrović upozorili su i da postoji velik broj građana koji imaju prijavljeno fiktivno boravište u centru grada, samo da bi mogli parkirati bilo gdje u gradu za 13,30 eura mjesečno.

- Na Fakultetu prometnih znanosti već deset godina predlažemo da se tako nešto uvede, odnosno krene kontrolirati parkiranje u centru Zagreba. Nažalost, mislim da mjesni odbori kvartova neće biti zadovoljni ovakvom odlukom, makar na njihovom čelu i bili predstavnici platforme Možemo!. Očekujem da bi mogli učiniti snažan pritisak na Grad Zagreb. Primjerice, oni koji su sad u 1. zoni mogli bi tražiti da, radi manje cijene, postanu 2. zona - govori Ševrović.

Cijena povlaštenih parkirališnih karata neće se mijenjati. Za prvu zonu ona iznosi 13,30 eura mjesečno, za drugu 5,30 mjesečno, a za treću zonu 3,30 eura mjesečno. Neće se mijenjati niti cijena običnog parkinga u gradu. Cijene parkiranja za sat vremena, svih komercijalnih karata ostaju nepromijenjene -1, 60 eura u prvoj, 0, 60 u drugoj, te 0,30 eura u trećoj zoni.

Prometni stručnjak Goran Husinec govori kako je ovakva odluka gradskih vlasti poštena, ali i kako neće riješiti problem parkiranja u centru grada. Cijene kakve plaćaju stanari centra za PPK, Husinec opisuje kao "smiješno niske" i neodržive.

image

Tomislav Tomašević

Josip Bandic/Cropix

- Najbolje moguće rješenje bilo bi sagraditi podzemne garaže za stanare u centru grada. Grad Zagreb bi trebao pomoći građanima u tome, subvencioniranjem izgradnje. Vjerujem da bi se to pokazalo financijski isplativim potezom za Tomaševića. Oslobodio bi se velik broj mjesta, a kako bi stanari centra već imali parkirališta ispod zemlje, grad bi parkinge dosad namijenjene PPK-u, mogao umjesto 13 eura na mjesec, naplaćivati po komercijalnoj cijeni od 1,60 eura na sat - predlaže Husinec.

Ševrović se ne slaže s takvom idejom. Vjeruje da grad ne bi imao velike financijske koristi, s obzirom na cijenu i kompleksnosti izgradnje podzemnih garaža, kao i da bi time broj automobila koji se kreću centrom grada bio još veći.

- Treba reći kako nedostatak parkirnih mjesta u centru zapravo djeluje pozitivno na grad. Moramo biti svjesni da centar Zagreba nije niti koncipiran za automobile, te da je parkiranje u centru privilegija. Probleme s gužvama u centru treba prvenstveno rješavati razvojem javnog prijevoza i to ponajviše kada je riječ o periferiji grada. Ne samo da velik broj ljudi dolazi u centar automobilima, već kako je sve veći broj trgovačkih centara na periferiji, tako se stvara i gužva i u drugom smjeru. I to nakon 18 sati - zaključuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. rujan 2024 15:13