SVJEDOČILI DIREKTORI

SUĐENJE SANADERU I HDZ-U Plati Fimi Mediji za nepostojeće usluge i nadaj se da ćeš od države dobiti posao

 Tomislav Krišto / CROPIX

Posluj s Fimi Medijom, po mogućnosti plati toj tvrtki po ispostavljenim fakturama za nepostojeće usluge i nadaj se da će tvoja firma dobivati određene poslove i kroz njih naknadno profitirati. Na ovu rečenicu mogla bi se svesti današnja svjedočenja četvorice direktora i suvlasnika manjih tvrtki o “suradnji” s Fimi Medijom , na nastavku suđenja bivšem premijeru Ivi Sanaderu i ostalim suoptuženima na Županijskom sudu.

Najkonkretniji iskaz dao je Mladen Drpić, suvlasnik tvrtke Chemina, koji je u manje od tri godine sredinom prošlog desetljeća “agenciji HDZ-a” uplatio više od pola milijuna kuna.

Kako je ispričao, s Fimi Medijom i njezinom vlasnicom, sada optuženom Nevenkom Jurak povezao ga je 2005. godine Mladen Bradač iz Crosca.

- Rekao mi je da je Fimi Medija bliska HDZ-u, da je to stranačka agencija, te da pomognem HDZ-u donacijom preko Fimi Medije - izjavio je Drpić potvrdivši da je Fimi Mediji platio dva računa od po 125.000 kuna za posao istraživanja tržišta, koji nikada nije obavljen. Svjedok je, kako je rekao, očekivao da će zbog toga doći do povećanja posla njegove tvrtke, a time i prihoda.

U 2006. godini ponovno je platio Fimi Mediji, ovoga puta nepunih 200.000 kuna za organizaciju “eventa” koji nikada nije organiziran ni održan. Ispričao je i kako se u restoranu Tranjanka našao s Bradačem i Nevenkom Jurak kada su dogovorili da na ovaj način, preko plaćanja fiktivnih računa Fimi Mediji, donira novac HDZ-u. Opet se nadao poboljšanju svog poslovanja, te je vidio i mogućnost za povrat PDV-a kroz ovu vrstu donacije. Još jedan ugovor sklopili su 2007. godine. Chemina je platila 175.000 kuna, a Fimi Medija ponovno im nije pružila nikakve usluge.

- Nisam mislio da će sve biti fiktivno. Očekivao sam poboljšanje poslovanja jer je Fimi Medija slovila za uspješnu agenciju s puno dobrih klijenata. Ali do poboljšanja nije došlo, nego smo čak i izgubili neke klijente - izjavio je Drapić dodajući kako je 2007. godine raskinuo suradnju s Fimi Medijom kada je “shvatio da mu neće odraditi poslove”.

Po jedan ovakav posao s Fimi Medijom imali su direktori compinga Davor Krznarić i Željko Jelinek Hidraulike Kurelja promet. Krznarićeva tvrtka platila je Fimi Mediji oko 200.000 kuna za poslove izrade web stranice i promotivnog materijala, ali je ugovoreni posao samo djelomično odrađen.

Za Hidrauliku promet Fimi Medija je trebala 2006. organizirati domjenak radi promocije tvrtke. No, iako su uredno platili račun od 150.000 kuna, nikakvog domjenka nije bilo. Zanimljivo je da je Jelineka na suradnju s Fimi Medijom uputio Sebastijan Mojsović koji je u to vrijeme vodio predstavništvo Iveca u Hrvatskoj. O upravo zbog preferiranja kupnje Ivecovih kamiona godinu i pol ranije, iako su postojale jeftinije ponude, u međuvremenu je nepravomoćno osuđen bivši ministar obrane RH Berislav Rončević.

Svjedok i suvlasnik tvrtke Park avenija Darko Skala istaknuo je kako im je poslovanje s Fimi Medijom uvjetovala državna tvrtka Hrvatska lutrija s kojom su surađivali.

Branka Vine iz Autoceste Rijeka Zagreb svjedočila je, pak, kako je Fimi Medija od njih dobivala poslove mimo javnih natječaja. Primjenjivali su se tzv. pozivni natječani na koje su uz Fimi Mediju pozivali ponuđače koje bi im predliožila ili sama Fimi Medija ili tadašnji predsjednik uprave ARZ-a Jurica Prskalo, koji je i doveo Nevenku Jurak.

Tako je pinuda Fimi Medije uvijek bila najpovoljnija. SVjedokinja je navela kako su se umjesto ugovorenih poslova često naručivale i druge usluge od Fimi Medije, o čemu su odluke donosili Prskalo ili njegov nasljednik na čelu ARZ-a Zlatko Korpak. Obojica su inače optuženi za zlouporabe prilikom suradnje s Fimi Medijom u odvojenom postupku.

Zanimljiv je bio i dio iskaza Claudije Čović koja je radila u Hrvatskim poštama, vezano za organiziranje Božićnog domjenka 2006. godine. Kada se dogovoralo organiziranje domjenka u hotelu Dubrovnik u aranžmanu Fimi Medije jedan član uprave, kako je navela, se pobunio zbog visoke cijene od 200.000 kuna. Pritom je upozorio da je domjenak prethodne godine bio posve primjeren, a stajao ih je samo 40.000 kuna. No, unatoč tome na koncu je organizaciju dobila Fimi Medija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 06:59