PROBLEMI S CEZIH-om

‘Sustav radi, ali jako usporeno. Pacijenti su bijesni, a kriv im je, naravno, liječnik. Ljuti me stav HZZO-a‘

Liječnici obiteljske medicine imaju problema s puštanjem recepata, ali i naručivanjem pacijenata na preglede.

Ilustracija

 Cropix

Liječnici obiteljske medicine i danas imaju problema sa spajanjem na sustav CEZIH, zbog čega imaju problema s puštanjem recepata, ali i naručivanjem pacijenata na preglede.

Predsjednica KoHOM-a (Koordinacije hrvatske obiteljske medicine) Nataša Ban Toskić trenutno je na godišnjem odmoru, ali je u stalnom kontaktu s kolegama, pa tako i s kolegicom koja ju mijenja.

- Vrijeme je godišnjih odmora i većina liječnika pokriva dvije ordinacije, a neki i tri. Primjerice, kolegica koja je preuzela moje pacijente sada ima četiri tisuće pacijenata. Kazala mi je da od jučer popodne sustav radi s prekidima, ispadne iz mreže pa se mora ponovo spajati - kaže Ban Toskić.

Pojašnjava kako ponovno uključenje rade uz providera BCS grupe, koji zovu jednog po jednog liječnika koji pomaže pri uključivanju.

- Prema informacijama s terena to potraje jedan dan i onda je opet potrebna pomoć programera. Dakle, sustav radi uz brojne komplikacije, što otežava i usporava posao. Naravno pacijenti su van sebe, a njima je kriv onaj krajnji s kim komuniciraju, liječnik odnosno medicinska sestra - kaže Ban Toskić.

Govori kako pacijenti stalno zovu i govore da im nisu pušteni lijekovi... Naime, većina kroničara, sa stalnim terapijama, pojašnjava Ban Toskić, naučena je da telefonski ili mailom naručuju terapije i onda ima problema s podizanjem i puštanjem lijeka.

- Naravno, pogotovo za vrijeme ovih vrućina važno je redovito uzimati lijekove, pa ljudi s pravom bijesne - kaže Ban Toskić.

No, ono što liječnike najviše smeta je što Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje nije poslao nikakvu poruku javnosti niti liječnicima.

- Preko sustava smo dobili neku generičku poruku u kojoj stoji da postoje problemi te da se radi na otklanjanju, ali bez ikakvih vremenskih odrednica kada će problem biti riješen - pojašnjava Ban Toskić i zaključuje da je HZZO trebao s javnosti podijeliti detalje i ispričati se osiguranicima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 21:21