Gledatelji koji u Hrvatskoj koriste usluge operatera A1 od 29. ožujka neće moći gledati kanale United Medije - N1 i Sport Klub. Vijest je ovo koja je u ponedjeljak prijepodne izazvala brojne reakcije u hrvatskoj javnosti i snažno odjeknula među korisnicima spomenutog operatera s obzirom na to da se radi o prilično atraktivnim i popularnim kanalima.
Po objavi ove vijesti, koja je prvo osvanula na N1 televiziji, krenulo je prepucavanje dviju kompanija putem medija i svojevrsni rat priopćenjima, a sramežljivo se spominje i politička pozadina zbog koje je cijeli posao propao.
- Jako smo iznenađeni odlukom operatera A1 o neobnavljanju ugovora o distribuciji kanala, posebno imajući u vidu da su im ponuđeni apsolutno isti uvjeti koji su važili i do sada. S njima smo surađivali dugi niz godina i žao nam je što ta suradnja nije nastavljena, usprkos dobroj volji s naše strane da do toga dođe, objavljeno je iz United Medije.
Dodali su i da korisnici operatera A1 od kraja ožujka više neće biti u prilici pratiti "najvažnije dnevne događaje na vodećem informativnom kanalu N1", ali ni gledati sportski program na kanalima Sport Kluba među kojima posebno ističu utakmice Premiershipa, NHL i NFL lige, te buduće prijenose dvoboja iz Bundeslige, ali i utrke Formule 1 čije pravo prijenosa u Hrvatskoj ima upravo Sport Klub.
- Korisnici A1 također neće moći gledati ni dječje kanale Pikaboo i Vavoom. Svi kanali United Media su dostupni u ponudi Hrvatskog Telekoma i Total TV-a, istaknuli su iz kompanije.
Zamjene za izgubljene kanale
Kako u tom trenutku nije bilo poznato kakvu je zamjensku opciju pripremio A1, među korisnicima koji religiozno prate spomenute kanale pojavila se blaga panika. Međutim, vrlo brzo oglasili su se priopćenjem iz A1 iz kojeg se jasno vidi da su imali dobro razrađen plan i ponudu s kojom planiraju izgubljene kanale nadoknaditi korisnicima. Doduše, ako je suditi po najavama, taj akcijski plan telekoma ne uključuje zamjenu za N1 televiziju.
- Korisnici A1 usluga od 29. ožujka mogu uživati u još bogatijem sportskom programu na Arena Sport kanalima koji postaju dio A1 TV ponude, priopćili su iz telekoma.
Naveli su kako svoju ponudu šire s deset kanala Arena Sporta, ali i drugim kanalima poput Arena Fight i Arena Esports.
- Arena sport 1-6 bit će dostupni od 29. ožujka, potpuno novi kanali Arena sport 7-10 od 1. srpnja, a sve nove kanale fanovi sporta pratit će u HD kvaliteti slike, objavili su iz A1.
Detalji velikog posla između A1 Hrvatska i Arene Sport nisu objavljeni, tek je poznato da će suradnja trajati najmanje do sredine 2024. godine.
- Osim natjecanja koja se već emitiraju, poput 1. HNL, talijanske Serie A, francuske nogometne lige, NBA-a i ostalog, na Arena sport kanalima će korisnici A1 TV usluge u sljedećem trogodišnjem ciklusu moći uživati i u ostalim najprestižnijim nogometnim natjecanjima poput UEFA Lige prvaka, UEFA Europa Lige, novog natjecanja UEFA konferencijske lige te španjolske La Lige. Uz to, Arena Sport kanali donose i mnogobrojna domaća i regionalna natjecanja poput košarkaških liga – regionalne ABA i Hrvatske Premier, regionalnih rukometnih i vaterpolskih liga, kao i rukometnu EHF Ligu prvaka, auto-moto i brojna druga natjecanja, nabrojali su iz telekoma.
'Postavili neprihvatljive uvjete'
Nadalje, objavljeno je da će svi korisnici A1 u promotivnom razdoblju od 29. ožujka do 1. srpnja imati dostupne Arena Sport 1 - 6 kanala u svojem osnovnom TV paketu, bez dodatne naknade, dok će po isteku promotivnog razdoblja cijene TV paketa ostati iste kao i prije dolaska Arene Sport.
Najviše prašine izazvala je tvrdnja A1 da su nastojali osigurati nastavak prikazivanja kanala United Media Grupe, ali da je "vlasnik TV prava uz gubitak nekih atraktivnih natjecanja postavio neprihvatljive uvjete za produljenje ugovora".
- Njihovim prihvaćanjem pružanje TV usluge korisnicima više ne bi bilo moguće pod jednako povoljnim uvjetima, zaključili su iz A1.
'Tvrdnje operatera apsolutno netočne'
Nakon priopćenja telekoma, perjanice United Media Grupe u poslijepodnevnim su satima krenule u koordinirani kontranapad priopćenjima. Naime, i N1 televizija i Sport Klub objavili su kako su tvrdnje operatera A1 da je United Media postavila neprihvatljive uvjete za nastavak suradnje s njima apsolutno netočne i ne odgovaraju istini.
- Ovom operateru je ponuđena distribucija naših kanala pod istim uvjetima i po istoj cijeni koja je vrijedila i do sada. Spremni smo i javno objaviti ponudu dostavljenu A1 kako bi se svi uvjerili da nije istinita ni tvrdnja da bi morali poskupjeti svoje usluge ako bi nastavili distribuciju SK i N1 kanala, poručili su iz United Medije u popodnevnim satima.
Podsjetili su potom korisnike koja sve natjecanja u budućnosti neće moći pratiti i cijeloj priči dali i malo političkog začina.
Politička pozadina?
- Ništa od tih prestižnih natjecanja sada neće moći gledati, jer ih televizija srpskog državnog Telekoma, Arena Sport nema u svojoj ponudi. Iako raspolažu nelimitiranim budžetom i novcem svih građana Srbije, taj kanal se ipak ne može pohvaliti najatraktivnijim sportskim sadržajem, istaknuli su iz United Medije.
Ovdje valja napomenuti da je United grupa već neko vrijeme u sukobu sa srpskim Telekomom, koji je također izbacio njezine kanale iz ponude, a nedavno je osvanuo i kontroverzni prijedlog ugovora s drugim telekomunikacijskim operatorom u kojem se iznose planovi poslovnog uništenja SBB-a, najvećeg srpskog kablovskog operatora, također u vlasništvu Uniteda. Čitav sukob u Srbiji ima i političku pozadinu koja se gotovo svakodnevno ispoljava u verbalnim okršajima tamošnjih vlastodržaca s Unitedovim medijskim ispostavama koje su vrlo kritički nastrojene prema vladavini predsjednika Aleksandra Vučića.
Iz United medije tvrde da iz A1 na ponudu za samostalnu distribuciju N1 kanala "nisu odgovorili ništa, nego su se zahvalili i zaključili da ne žele nastaviti suradnju".
A da u cijeloj priči postoji politička pozadina uvjeren je i direktor te glavni urednik hrvatske podružnice N1 televizije Tihomir Ladišić. I on tvrdi da je A1 imao ponudu za N1 televiziju izvan kanala Sport Kluba te se pita zašto je telekom iz ponude izbacio "najgledaniji kabelski kanal na svojoj platformi uoči izbora".
Obuljen Koržinek: Nadam se dogovoru, stiže liberalniji zakon
Ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek u ponedjeljak nije komentirala ovu vijest jer se, kako je istaknula, radi o poslovnom odnosu.
- Mi ne znamo niti kakav je ugovor bio dosad niti što je dovelo do toga. Ono što mogu najaviti jesu određena poboljšanja zakonskog okvira, koja će se dogoditi donošenjem novog Zakona o elektroničkim medijima, rekla je Obuljen Koržinek baš za N1.
- Mi pripremamo taj tekst za drugo čitanje. Ja vjerujem, interes je i operatora, a i nakladnika da pronađu dogovor i da svi kanali za koje je zainteresirana hrvatska javnost budu dostupni, rekla je.
Upitana u kojoj je fazi donošenje Zakona, ministrica je rekla da pripremaju tekst za drugo čitanje. - Postoji još nekoliko detalja koje treba definirati i nakon toga će tekst biti upućen Vladi, a nakon toga Saboru u drugo čitanje, rekla je Obuljen.
Pitali su je i hoće li se ići u omogućavanje vertikalne integracije, kada je riječ o grupacijama koje, poput United Grupe, u svom portfelju imaju i nakladne kuće, poput N1 televizije, Nove TV i Sport Kluba, i telekom.
- Sigurno da će biti dosta izmjena. Mi smo najavili već u prvom čitanju da zapravo taj dio ograničavanja vertikalne integracije će doživjeti određene izmjene. Ukoliko se bude išlo u tom smjeru, onda će se ići i u smjeru koji je poznat i u drugim državama, a načina kako će se definirati obveza prenošenja onih kanala koji imaju koncesiju, ovdje treba objasniti da nakladnici u svom portfelju imaju različite kanale, neki za koje imaju koncesiju, neke koji su pay tv, a neki koji, poput N1, čak nemaju ni poslovni nastan u RH. Ovim zakonom mi ćemo i takve kanale, koji se većinski obraćaju publici na određenom teritoriju, uključiti u jurisdikciju Vijeća za elektroničke medije, što predviđa i nova direktiva, rekla je Obuljen Koržinek.
Nacionalna koncesija za N1?
Postoji li mogućnost da N1 u skorijoj budućnosti dobije nacionalnu koncesiju, glasilo je još jedno pitanje ministrici.
- Vi znate da Ministarstvo kulture i medija nije to koje dodjeljuje koncesije. Koncesije se dodjeljuju na javnom natječaju, koji propisuje, provodi Vijeće za elektroničke medije. Da bi se raspisala koncesija, postoje određeni preduvjeti tako da ja nisam osoba koja bi u ovom trenutku o tome mogla govoiti. Naravno, to je dinamično tržište, pojavljuju se novi kanali, postoje i određena okrupnjivanja, mi smo predvidjeli s novim zakonom dati jedan ponešto liberalniji okvir, ali prilagođen potrebama današnjeg medijskog tržišta, rekla je ministrica.
Govoreći o roku u kojem će biti donesen novi Zakon o elektroničkim medijima, Obuljen Koržinek je rekla da je to teško procijeniti. - Nama je u interesu da to bude što prije, a sad hoće li to biti za dva, tri ili četiri tjedna, teško je procijeniti. Najvažnije je da se u proceduru uputi zakon koji će na najbolji način urediti naše medijsko tržište, rekla je Obuljen Koržinek.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....