‘OTVORENO‘

‘Svjesni smo da predsezone neće biti, a za glavnu sezonu nam je samo jedna stvar biti ili ne biti‘

‘Biti ili ne biti hrvatskog turizma je prihvatljivo ili atraktivno epidemiološko stanje u zemlji‘, kaže Veljko Ostojić
Otvoreno, HRT
 Hrt, Screenshot

U HRT-ovoj emisiji 'Otvoreno' bilo je riječi o predstojećoj turističkoj sezoni u Hrvatskoj u uvjetima epidemije.

Ministrica turizma Nikolina Brnjac rekla je da su pripreme za ovu sezonu počele već krajem prošle godine. Ona je, kaže, optimistična, ali oprezna.

- Napravili smo "Safe stay" oznaku, to su naši epidemiološki standardi i mjere čime šaljemo jasnu poruku da se poštuju sve epidemiološke mjere, te ukoliko objekt ima tu oznaku, da je gost tamo siguran. Krenuli smo s cijepljenjem turističkih djelatnika, imamo izuzetan odaziv. Cjepivo dolazi, što znači da se vodi računa i o turističkom sektoru i najvažnije što su svi upoznati s tim da se turistički sektor cijepi. Pripremili smo kao Vlada preko 20 milijuna kuna za nabavu antigenskih testova, te dogovorili smo s regionalnim turističkim zajednicama i stožerima gdje će biti punktovi tj. gdje će se turisti po povratku u svoju destinaciju moći testirati. Pripremili smo i brend kampanju koja će se emitirati na našim emitivnim tržištima. Danas smo pokrenuli kampanju za otkrivanje ruralne Hrvatske, što je važan segment za domaće turiste, rekla je Brnjac i dodala da su još od početka travnja definirana pravila o tome tko u Hrvatsku smije ući, a bit će i 300-400 punktova za testiranje turista.

- Mogu ući oni koji su se cijepili, koji su preboljeli i oni koji imaju negativan test. To je rezultat novih linija koje dolaze u RH. I ove godine će se koristiti sustav "Enter Croatia", koji je olakšao prolaznost na granici, a turisti su ga pohvalili jer je bio brz ulazak u zemlju, rekla je Brnjac.

Dodala je i da bi do sredine lipnja trebao biti donesen zeleni digitalni certifikat uz pomoć kojega će se znati kada i pod kojim uvjetima se turist može vratiti u svoju zemlju.

Direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić kaže da je do početka sezone još 25 dana, a za nju će biti ključna epidemiološka situacija.

- Mislim da je nulta točka ovogodišnje sezone pitanje epidemiološke situacije, biti ili ne biti hrvatskog turizma je prihvatljivo ili atraktivno epidemiološko stanje u zemlji. Trenutno najkvalitetniji alat kojim do toga možemo doći je cijepljenje. Mi imamo oko 100.000 djelatnika u turizmu koje treba procijepiti, a do početka sezone imamo 25 dana. Prosječno dnevno trebamo cijepiti 4000 ljudi koji se bave turizmom. Svaki dan zaostatka rezultirat će kraćom sezonom, a to nitko ne želi, rekao je Ostojić i dodao da ima mjesta za napredak kada je riječ o punktovima za testiranje turista pri povratku u svoje zemlje.

- Sigurno će to biti velik izazov za službenike. Moramo osigurati da granice budu protočne. Moramo bolje od lani komunicirati na dnevnoj osnovi sa svim relevantnim podacima prema svim emitivnim tržištima, s jasnim porukama kako doći u Hrvatsku, što ih čeka u Hrvatskoj i što se čini ako se nekim nesretnim slučajem nešto gostima dogodi, rekao je Ostojić.

Ne smiju se ponoviti neke greške od prošle godine, rekao je Ostojić.

- Moramo pomno pratiti koje su epidemiološke mjere na snazi u najznačajnijim emitivnim zemljama, koji su režimi povratka u matične zemlje i sukladno tome donositi naše ključne odluke. Ukoliko to učinimo i sredimo epidemiološko stanje u zemlji, nema straha za sezonu. Svjesni smo da predsezone neće biti, ali sam veliki optimist što se tiče glavne sezone i posezone. Ako je režim takav da oni moraju ići u karantenu pri povratku u zemlju, od te sezone nema ništa. Nemamo pravo očekivati da će se bilo tko drugi brinuti o turističkoj sezoni ako se mi o tome ne brinemo. Sezone će biti ako epidemiološka situacija bude atraktivna, rekao je Ostojić.

Na pitanje kakvu sezonu očekuje, odgovorio je da će biti bolja od prošlogodišnje, ali i dalje lošija od one 2019.

Luka Šangulin, zamjenik predsjednika Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima - charter HGK, upozorio je da još uvijek nisu cijepljeni nautički djelatnici, a njima je sezona već počela.

- Naša glavna konkurencija u Grčkoj već dugo reklamira veliku procijepljenost po otocima. Mi smo bili upućeni da se probamo organizirati na lokalnoj razini, što je teško. Teško je procijepiti djelatnike u jednom trenutku, što ako se pojave nuspojave. Na sreću klijenti se osjećaju sigurno, ali mislim da možemo tu puno više i bolje, rekao je Šangulin i dodao da postoji velik interes iz Mađarske, Poljske, Slovačke i Češke, no manje je klijenata iz Njemačke i Austrije zbog toga što oni imaju problema pri povratku u svoje zemlje nakon putovanja.

- Većina gostiju sebi ne može priuštiti nakon tjedan dana boravka na plovilu da ostane još kući na godišnjem odmoru, koji to nije. Amblem "Safe stay" mora biti obvezujući, o nama ovisi koliko će dugo ova sezona trajati. Prošle godine sezona je završila brzo, to ne smijemo dopustiti ove godine, poručio je Šangulin i dodao da vjeruje da ćemo se 2022. godine vratiti na razinu iz 2019.

Direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Martina Bienenfeld poručila je da su Ryanairove najave ohrabrujuće, a to znači da je Zagreb značajna city break destinacija.

Dodala je da se u Zagrebu od početka godine zatvorilo 60 jedinica privatnog smještaja, no otvoreno je i 30 novih. Od 72 hotela u najuspješnijoj 2019. godini za Zagreb, danas radi 69 hotela.

- Prošli mjesec smo imali izuzetno dobru sliku s obzirom na situaciju, a tome su doprinijele sportska događanja, WRC, Svjetski kup u veslanju... Velika sportska događanja stavljaju Zagreb kao zanimljivo odredište, bez obzira što ovaj čas nema gledališta, rekla je Bienenfeld.

Voditeljica Udruge ruralnog turizma Hrvatske Aleksandra Kuratko Pani govorila je o tome kako je područje ruralne Hrvatske bilo više pogođeno pandemijom tijekom zime i ranog proljeća. Ipak, bilježi se turistički rast.

- Osim cijepljenja, kojeg mi na kontinentu još nemamo, mi u svim istupima apeliramo na odgovornost pojedinaca koji nas posjećuju. Nastojimo se pridržavati svih epidemioloških mjera, do sada imamo pozitivna iskustva. Građani su prepoznali hrvatsko selo, ambijent, zdravu hranu, boravak u prirodi, posjete nacionalnim parkovima. To je jedan novi trend koji nas zaista veseli, kaže Kuratko Pani.

Novom kampanjom, rekla je Kuratko Pani, želi se poslati poruka da je ruralna Hrvatska neistražena destinacija za strane, a prvenstveno domaće goste.

- To je cjelogodišnja destinacija, puna sadržaja koje je tek potrebno istražiti. U toj destinaciji djeluju jako vrijedni ljudi. Mi govorimo o razvijanju održivosti tih ruralnih krajeva. Ova kampanja, iako smo je čekali godinama, je dobro pogođena, rekla je Kuratko Pani dodajući kako se nadaju dobroj sezoni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 09:30