Država je napokon shvatila da je liberalizaciju taksi usluga dovela do apsurda pa je sada odlučila malo postrožiti pravila, ali ne previše.
Naime, kako bi doskočila raznoraznim taksistima koji potrošače prevoze a da ovi nisu svjesni koliko će u konačnici tu uslugu platiti, sada su postrožena pravila koja se tiču dostupnosti cjenika u vozilima, što bi trebalo donijeti veću transparentnost i benefit svim klijentima.
Po novome, cjenici će u automobilu uskoro obavezno morati biti vidljivo istaknuti na poleđini sjedala vozača i suvozača ili na vanjskim bočnim stranama vozila, osim na staklenim bočnim stranama sa vozačke i suvozačke strane, predlaže se izmjenama Pravilnika o posebnim uvjetima za vozila kojima se obavlja javni cestovni prijevoz i prijevoz za vlastite potrebe, a koji je nedavno objavljen na stranicama javnog savjetovanja. Prema postojećim propisima, taksisti imaju obvezu istaknuti cjenik na vidljivom mjestu, no nije točno propisano što to zapravo znači.
Dodatno, kako bi se spriječilo da svote na cjeniku budu ispisane presitno za čitanje, izmjenama Pravilnika definira se da slova na cjeniku moraju biti velika minimalno jedan centimetar odnosno deset milimetara, čime bi se, navodno, trebalo stati nakraj svim onim taksistima koji računaju upravo na činjenicu da većina korisnika njihovih usluga ne zna cijenu prijevoza za kilometar pa im u pravilu mogu naplatiti koliko god žele.
Nažalost, nije se išlo u totalno postroživanje
Novost je i to da se uvodi nešto što se zove "kartica autotaksi vozača" kao jedinstveni dokument koji će obavezno morati imati svaki autotaksi vozač, a ona će sadržavati podatke o vozaču koji će se moći očitati preko posebnog QR koda, što bi drastično trebalo olakšati i inspekcijski nadzor.
Putem te kartice, naime, moći će se provjeriti ispunjava li osoba uvjete na osnovi kojih je kartica izdana odnosno je li počinitelj određenih kaznenih djela, ima li vozač važeću vozačku dozvolu, ima li položen ispit za autotaksi vozača te sve ostale obavezne odredbe koje je dužan poštovati.
Nažalost, nije se išlo strože od toga pa će taksisti tako i dalje slobodno moći određivati cijene bez ikakve zadrške, no obaveza da imaju javno istaknut i vidljiv cjenik sada će ih možda ipak demotivirati od toga da te cijene budu previsoke, kao i da cjenike mijenjaju svaki dan, što su dosad nesmetano radili i koristili.
Kazne za neispunjavanje propisanih odredbi prilično su visoke, no one su postojale i dosad pa autotaksi vozače ipak nisu spriječile da cijene pumpaju do neslućenih visina. Prema postojećim odredbama, neisticanje cjenika je teški prekršaj za koji su propisane kazne od 1980 do 3360 eura ovisno o tome je li ga počinila pravna ili fizička osoba - obrtnik, dok je za odgovornu osobu propisana kazna u rasponu od 920 do 1980 eura.
I dosad kazne, ali malo njih
Prema podacima koje je Jutarnji list još ranije prikupio, Državni je inspektorat tijekom 2023. te do kraja svibnja 2024. zaprimio 108 predstavki kojima se ukazuje na moguće nepravilnosti u obavljanju usluga autotaksi prijevoza, odradili su 98 nadzora i u njima zatekli 28 nepravilnosti.
Najčešće nepravilnosti su neisticanje obavijesti o načinu podnošenja prigovora, neomogućavanje provjere ispravnosti zaračunatog iznosa, kao i neregistrirano obavljanje djelatnosti autotaksi djelatnosti od strane fizičkih osoba. Izdali su 13 upravnih rješenja o zabrani obavljanja predmetne djelatnosti, 15 prekršajnih naloga kojima su izrečene kazne u ukupnom iznosu od 25.767,83 eura te podnijeli osam optužnih prijedloga.
Inspekcija Ministarstva prometa pak u istom je tom razdoblju utvrdila 70 prekršaja te taksistima naplatila 188 tisuća eura na ime kazni, uglavnom zbog neispunjavanja uvjeta propisanih za obavljanje usluga autotaksi prijevoza.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....