NATJEČAJ

Talijanski Astaldi i turski CT Ictas također podnijeli žalbu zbog Pelješkog mosta

Konzorcij koji čine talijanski Astaldi i turski CT Ictas također je podnio žalbu na izbor kineske tvrtke China Road and Bridge Corporation za graditelja mosta Pelješac.

Prema neslužbenim izvorima, žalba je jučer podnesena Državnoj komisiji za kontrolu javne nabave, no informacija o podnesenoj žalbi jučer nije stavljena na web stranicu DKOM-a, što znači da u Komisiju nije stigla do 16 sati. Zasad nije poznata sudbina te žalbe.

Garancija

Hrvatske ceste odbacile su ponudu ovog konzorcija zbog njihove loše bankarske garancije te se žalba navodno odnosi upravo na taj dio. Na kao i Strabag i ovaj konzorcij se žali na danpinške cijene Kineza. Kako neslužbeno doznajemo, oni su u ponudi priložili garanciju hrvatske podružnice Erste banke. Međutim, s obzirom na visinu investicije ocijenjeno je da ista nije dovoljno “jaka”, odnosno da je potrebna garancija AAA koju je mogla izdati samo Erste bank Austrija, ali ne ispostava u Hrvatskoj. Kreditni rejting banaka ocjenjuje se na osnovi boniteta države pa tako nijedna banka u Hrvatskoj ne može izdati AAA garanciju.

Talijansko-turski konzorcij na natječaju je ponudio izgraditi most Pelješac s pristupnim cestama za 2,55 milijardi kuna bez PDV-a te je po ovom kriteriju ova ponuda druga po redu nakon one kineske. DKOM će o žalbi Strabaga i eventualnoj žalbi konzorcija Astaldi - CT Ictas odlučivati odvojeno, a s obzirom na to da je riječ o strateškom državnom projektu, može se očekivati da će odluka biti donesena u sljedećih mjesec dana. Prema našim informacijama, ako bi obje žalbe bile odbačene, ugovor s kineskom kompanijom CRBC mogao bi biti potpisan početkom travnja.

U svojoj žalbi austrijski Strabag optužio je kinesku kompaniju da je u ponudi dala damping cijene te da vjerojatno primaju potporu kineske države, a sve s ciljem ulaska na tržište Europske unije. Većina naših sugovornika jučer se složila kako su razlike u cijenama stavki koje je u žalbi naveo Strabag zaista enormne, no zasad se nitko ne želi upuštati u moguće procjene je li riječ o dampingu. Dapače, naglašavaju kako bi bilo zanimljivo vidjeti odnose cijena u stavkama koje Strabag nije naveo u žalbi.

Ispod standarda

U samoj žalbi navodi se i kako je CRBC za izradu izvedbenog projekta ponudio cijenu koja je i suprotna Pravilniku o standardu usluga projektiranja koji izdaje Hrvatska komora građevinskih inženjera, koja propisuje kako trošak izrade projektne dokumentacije iznosi između 1,5 i 3 posto, dok u kineskoj ponudi to iznosi 0,51 posto od ukupne vrijednosti projekta. U samoj komori upozorili su nas kako Pravilnik ne propisuje minimalnu cijenu rada za izradu projekata, već je on, kad je u pitanju cijena, orijentir zainteresiranoj javnosti. Pojedini su nam projektanti rekli kako oni sigurno izvedbeni projekt za most Pelješac ne bi radili za 10,7 milijuna kuna, koliko je naveo CRBC.

Međutim, ako oni to sami budu radili, bez angažmana vanjske projektantske kuće, moguća je i tako niska cijena. U građevinskim kuloarima čak se može čuti kako se Strabag i nije toliko žalio kako bi preuzeo posao izgradnje mosta, nego da onemogući kineskom konzorciju ulazak u Hrvatsku te da ga eliminira za posao izgradnje nove ceste preko Pelješca, za što je austrijska tvrtka jako zainteresirana, a natječaj bi tek trebao uslijediti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 23:33