Izgleda da nedaćama u nacionalnoj putničkoj floti nema kraja: ovaj put nisu rampe, ali jesu alarmi...
Slavni trajekt "Sveti Duje" - lanjska Jadrolinijina prinova, brod izgrađen 2017. godine u Grčkoj - morao se u utorak vratiti u polazišnu luku Sućuraj, na krajnjem zapadu otoka Hvara, zajedno s putnicima i vozilima, zbog toga što su se na trajektu oglasili sigurnosni alarmi povezani s brodskom elektronikom.
Iz tvrtkina riječkog sjedišta kratko su potvrdili događaj. Nedugo poslije isplovljenja iz Sućurja prema Drveniku na obali, u jutarnjim satima (linija s polaskom u 9.30 sati), na brodu su se oglasili alarmi, a posada nije htjela ništa riskirati te se vratila u Sućuraj.
- Brod "Sveti Duje" održava liniju između Sućurja i Drvenika. Nakon isplovljavanja iz luke Sućuraj, u utorak ujutro, aktivirali su se sigurnosni alarmi povezani s brodskom elektronikom, zbog čega se brod vratio u polazišnu luku kako bi se izvršile dodatne provjere. Niti u jednom trenutku brod nije bio bez upravljanja niti je plutao, kako se navodi u dijelu medija. U skladu s redovnom procedurom, putnici i vozila iskrcani su u luci u Sućurju. Trenutno se provode dodatne provjere, a uskoro se očekuje normalizacija prometa - javili su iz riječke središnjice državnog putničkog brodara.
Kao što smo već pisali, "Sveti Duje" najmlađi je od triju polovnih trajekata nabavljenih u zadnje vrijeme. Izgrađen je u Grčkoj Salamini 2017. Dug je 107 metara i plaćen 7,7 milijuna eura (bez PDV-a) grčkoj kompaniji Livadas Shipping Co. Nosio je ime "Glykofilousa IV". Izvorno je nabavljen za izrazito frekventnu liniju Split - Supetar, jednu od najvažnijih na hrvatskoj obali.
Po dolasku iz Grčke, "Duje" je dugo bio u Dalmontovu brodogradilištu u Kraljevici, gotovo deset mjeseci! A prethodno su najavljivana samo dva škverska kozmetička mjeseca. Zanimljivo, Jadrolinija je tada bila javila da je "brod proteklih mjeseci u remontu prilagođen svim zahtjevima europskih direktiva i Hrvatskog registra brodova".
A baš je Registar (HRB), prije te uobičajene grčke nabave, upozorio Jadroliniju, o čemu su pisali mediji - da taj brod ne udovoljava niti osnovnim kriterijima za plovidbu Jadranom, čak ni najzaštićenijim morskim područjem "klase D" - od Splita do Supetra.
Brod je u Grčkoj bio certificiran za navigaciju lučkim područjem: "Glykofilousa IV" održavala je prugu između Paloukije na otoku Salamini i obližnje Perame, nedaleko od Pireja, u Egejskom moru. Linija je duga samo 1,5 milju!
Na koncu je naš "Sveti Duje" napustio kraljevički škver sa smanjenim gazom i nosivošću, u skladu sa zahtjevima Hrvatskog registra brodova. Izgleda da je taj remont stajao oko dva milijuna eura...
Jadrolinija je natječajem zapravo bila tražila brod kapaciteta 120 vozila i 700 putnika, "Glykofilousa IV" (naš "Sveti Duje") izvorno je mogla primiti 240 vozila i 700 ljudi, uz opciju do 1000, a na koncu trajekt u Hrvatskoj može ukrcati samo 117 auta i 588 putnika. I ne plovi između Splita i Brača, već su ga premjestili na kratku liniju Drvenik - Sućuraj.
Jadroliniju smo, naravno, pitali kako komentiraju činjenicu da se u zadnje vrijeme često javljaju problemi s trajektima i dvotrupcima iz nacionalne putničke flote: nekidan feribot "Petar Hektorović", na putu iz Vele Luke u Split, i katamaran "Silba" na Dugom otoku; prije toga trajekti "Bol" na Kvarneru i "Tin Ujević" u Splitu; ranije "Mljet" pred Supetrom, "Vladimir Nazor" na Istu, a ljetos "Hrvat" u Splitu. I to samo na prvi pogled, bez detaljnijeg prebrojavanja. Da ne govorimo o "Oliveru", odgodi premijernog putovanja i preuzimanja linije proljetos, novom odlasku u škver, pa incidentu pred Velom Lukom, kada je brod s putnicima satima plutao bez pogona na promotivnoj plovidbi uoči fešte posvećene pokojnom pjevaču Dragojeviću.
Nisu komentirali...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....