ALARMANTNA SITUACIJA

Traže ih kao suho zlato, no na oglase za posao ne javlja se praktički nitko: ‘Ma bit će dobri i fit penzioneri‘

Autobusi na hrvatskim prometnicama stari su u prosjeku gotovo 12 godina, a oni za prijevoz djece čak i stariji od 13 godina
 Damir Skomrlj/Cropix

Manjak vozača autobusa ponovno stvara probleme u voznom redu u najvećim hrvatskim gradovima. S početkom školske godine u ponedjeljak brojni su gradovi najavljivali dopunjene vozne redove bez zastoja, a čini se da su rijetki gradovi gdje će se prometovati po planu. Natječaji za posao vozača autobusa trajno su otvoreni, no nema zainteresiranih.

Iz riječkog Autotroleja tvrde kako će se u ponedjeljak ipak voziti pojačano te da će cijena karata ostati snižena za 25 posto. Vozači s Dalekog istoka su već napustili svoja radna mjesta, a stan koji je tvrtka unajmila za nove radnike zjapi prazan.

Predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika "Autotroleja" Mateo Mavrić za Dnevnik.hr je rekao kako će za sad voziti postojeći vozači jer ih je većina iskoristila godišnje odmore tijekom ljeta pa raspolažu s više radnika nego što je to bio slučaj na proljeće.

U Splitu također traje potraga za vozačima, no uvjereni su da školske linije neće trpjeti. Gradonačelnik Splita Ivica Puljak objasnio je kako zapošljavaju ljude kojima se omogući da polažu za licencu za vožnju autobusa. S obzirom na to da takav proces traje nekoliko mjeseci, sad razmatraju i zapošljavanje dodatnih radnika.

U Zagreb sljedeće godine dolazi 20 niskopodnih tramvaja, a pitanje koje mnoge muči već neko vrijeme je tko će ih voziti s obzirom na to da vozača kronično nedostaje. Prošli tjedan zaposleno je 13 novih djelatnika, a predsjednik Uprave ZET-a Marko Bogdanović za Dnevnik.hr kazao je da su pozvali "fit" penzionere da dođu odraditi četiri sata dnevno, odnosno pola radnog vremena.

Iako je na razini Hrvatske stanje kritično, u Osijeku ima dovoljno i vozača i autobusa. Predsjednik iz Koordinacije javnolinijskih prijevoznika Hrvoje Meštrić upozorio je kako je učestalo mijenjanje vozača loše i za putnike i za prijevoznika. Još jedan problem je što su autobusi na hrvatskim prometnicama stari su u prosjeku gotovo 12 godina, a oni za prijevoz djece čak i stariji od 13 godina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 10:27