U Hrvatskim autocestama danas su konačno otvorene ponude za izgradnju dionice Lekenik -čvor Sisak na autocesti Zagreb -Sisak. Na natječaj je pristiglo čak devet ponuda. Procijenjena vrijednost radova na natječaju bila je 300 milijuna kuna. Cjenovno najnižu ponudu dala je zajednica ponuditelja COLAS Hrvatska i Geotehnika.
Njihova ponuda iznosi 351,6 milijuna kuna. Sljedeća najpovoljnija ponuda je u vrijednosti 367 milijuna kuna, a podnijela ju je tvrtka Gener 2 Sh iz Albanije. To je prvi puta da je jedna tvrtka iz Albanije dala ponudu za izgradnju nekog infrastrukturnog objekta u Hrvatskoj. Najskuplju ponudu dala je austrijska tvrtka Swietelsky u iznosu od 456,3 milijuna kuna.
Današnjem otvaranju ponuda prethodila je prava mala drama. Naime, kako doznajemo, netom prije roka za otvaranje ponude pristigla je žalba turske tvrtka Tenta Yapi Insaat iz Ankare. To je već treća žalba za redom ove tvrtke na ovaj natječaj. Do sada je otvaranje ponuda zbog njihovih žalbi dva puta prolongirano, no ovog puta su, kako saznajemo, u Upravi HAC-a odlučili otvoriti ponude bez obzira na žalbu.
Naime, prema našim informacijama, Turci su po treći puta podnijeli žalbu s istovjetnim žalbenim navodom kao i dva puta ranije, što je Državna komisija za kontrolu javne nabave već odbacila. Naime, Turci su se već tri puta žalili na izmjene dokumentacije koja se odnosi na novi rok za podnošenje ponuda. Stoga su u Upravi HAC-a donijeli odluku da će usprkos žalbi otvoriti ponude.
Otvaranje ponuda prolongirano četiri puta
Odluku o izgradnji ove dionice hrvatska Vlada donijela je još 4. veljače i taj projekt proglasila jednim od najvažnijih za revitalizaciju Banovine nakon potresa. Prvotni rok za otvaranje ponuda bio je 4. svibnja. No, otvaranje ponuda do sada je prolongirano četiri puta.
Prvu žalbu podnijela je crnogorska tvrtka Medius koja je tvrdila da je HAC izmjenama dokumentacije nezakonito postrožio određene uvjete sposobnosti, a DKOM je tu žalbu usvojio te je poništio dio izmijenjene dokumentacije na koji su se žalili Crnogorci.
Potom je žalbu podnijela bugarska tvrtka Trace Group iz Bugarske, a DKOM je tu žalbu odbio. Potom na scenu stupaju Turci koji su u dva navrata dan ili dva prije roka za otvaranje ponuda podnosili žalbu na natječaj i time odgađali otvaranje ponuda. U građevinskim krugovima se može čuti kako su žalbe najvjerojatnije podnosili jer nisu mogli na vrijeme ishoditi bankovnu garanciju.
Ovo je drugi puta da Hrvatske autoceste raspisuju natječaj za ovu dionicu autoceste. Naime, 2009. godine tadašnja Uprava HAC-a s konzorcijem Strabag, Vijadukt i Skladgradnja potpisala je ugovor o izgradnji ove dionice vrijedan 425 milijuna kuna. No, kako on zbog nedostatka novca nikad nije konzumiran, u HAC-u ga smatraju nevažećim iako službeno nikad nije raskinut.
Nakon potpisa ugovora s novim izvođačem rok za izgradnju ove dionice je 24 mjeseca. Istovremeno, Hrvatske ceste će morati izgraditi spojnu cestu od čvora Sisak do ulaza u grad.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....