NISKOPODNI LJEPOTAN

U Istru napokon stigao novi vlak: ‘Vjerujem da je to početak spajanja Pule s Europom‘

Vlak je proizvela tvrtka Končar – Električna vozila. Maksimalna brzina mu je 120 km/h, a ima 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta

Novi vlak

 Goran Šebelić/Cropix

Konačno je u Istru stigao novi vlak koji je danas pušten u promet. Riječ je o novom, dizel-električnom motornom vlaku, a prva vožnja bila je na relaciji Pula – Kanfanar. Prigodi su nazočili čelni ljudi Hrvatskih željeznica, saborski zastupnici, gradonačelnik Pule Filip Zoričić, zamjenik istarskog župana Tulio Demetlika, predstavnici gradova i općina Istarske županije te brojnih medija.

Gradonačelnik Grada Pule Filip Zoričić rekao je da ovo lijep i važan dan za Grad Pulu i Istarsku županiju.

image

Filip Zoričić

Goran Sebelic/Cropix

„Vjerujem da je to početak spajanja Pule s Europom. Sjećamo se da su ljudi iz Austrije, Beča dolazili vlakom u Pulu, tako da vjerujem da će to ponovo krenuti. Pula ima prednost zbog zračne luke, imamo pomorski promet, konstantno se radi na cestama, a želja nam je da i željeznički promet bude osnažen. Niskopodni vlak će doprinijeti ugodnosti i brzini puta, što će značiti najviše đacima i studentima koji dolaze u Pulu, ali i svim dobronamjernicima, turistima”, rekao je gradonačelnik Zoričić naglasivši da je ovo početak jedne lijepe priče što se tiče prometa.

image

Novi vlak

Goran Sebelic/Cropix

Dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 je trodijelna dizel-električna niskopodna garnitura koju je proizvela tvrtka Končar – Električna vozila. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, a ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta.

Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata sa svake strane, ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala.

image

Novi vlak

Goran Sebelic/Cropix

Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem audio i video sustava za informiranje putnika.

Državni tajnik za željeznicu Alen Gospočić najavio je za svibanj iduće godine testiranje prvih baterijskih vlakova na ovim prugama, dok je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić rekao je da se do 2025. godine očekuje novih sedamdesetak vlakova flota HŽ-a.

image

Novi vlak

Goran Sebelic/Cropix

Zamjenik istarskog župana Tulio Demetlika izrazivši zadovoljstvo puštanjem u promet novog vlaka naglasio je da je ovo prvi korak u revitalizaciji istarskih željeznica.

Saborski zastupnik Anton Kliman zahvalio je HŽ Putničkom prometu i HŽ Infrastrukturi što će početi s obnovom sedam prijelaza i povećati sigurnost prometa. Izrazio je želju da se istarska željeznica poveže sa slovenskom željeznicom, istočnom i zapadnom Europom.

Nabava novih motornih vlakova unaprjeđuje kvalitetu prijevozne usluge, pouzdanost i raspoloživost vozila uz mnogo niže operativne troškove i mogućnost povećanja frekvencije vlakova i broja putnika, a novi vlakovi doprinose i smanjenju onečišćenja okoliša.

image

Novi vlak

Goran Sebelic/Cropix
image

Novi vlak

Goran Sebelic/Cropix
image

Novi vlak

Goran Sebelic/Cropix
image

Novi vlak

Goran Sebelic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 09:53