‘PALI‘ MINISTAR

U prvu fotelju ministra lansirao ga Karamarko, vraća se nakon sloma suradnje HDZ-Most

Prima plaću od gotovo 20.000 kuna. Supruga mu radi u Fini i ima plaću malo veću od 7000 kuna

Darko Horvat

 Damjan Tadic/Cropix

Policija je jutros uhitila ministra graditeljstva, prostornog uređenja i državne imovine Darka Horvata kojega USKOK, kako neslužbeno doznajemo, sumnjiči da je 2018. godine, u svojstvu ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta tražio od svoje pomoćnice Ane Mandac da bespovratna sredstva iz programa "Razvoj malog i srednjeg poduzetništva i obrta na područjima naseljenim pripadnicima nacionalnih manjina" za tu godinu, pogoduje određenim osobama.

Darko Horvat rođen je 28. rujna 1970. u Čakovcu. Oženjen je i otac je dvoje djece.

Diplomirao je 1996. na Fakultetu za elektrotehniku, računarstvo i informatiku na Sveučilištu u Mariboru, na smjeru energetske elektronike. Godine 2006. završio je poslijediplomski znanstveni studij na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu.

Dva mjeseca nakon diplome počeo je raditi u HEP Distribuciji u Koprivnici kao inženjer pripravnik. U HDZ se učlanio 1999.

Direktor HEP-ODS-a u Čakovcu postaje 2006., a dvije godine kasnije, za vrijeme Vlade Ive Sanadera postaje ravnatelj Uprave za obrt u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva.

Ravnatelj Uprave za energetiku u istom Ministarstvu postaje 2010. U periodu od 2009. do 2011. bio je i predsjednik Nadzornog odbora HEP-a te predsjednik Nadzornog odbora Plinacra.

Nakon dolaska Vlade Zorana Milanovića na vlast Horvat odlazi u privatni biznis i 2012. postaje član Uprave tvrtke Energy Plus d.o.o. iz Ludbrega.

U to vrijeme je i predsjednik HDZ-ova Odbora za zaštitu okoliša, a nakon izbora 2015. postao je ministar poduzetništva i obrta u Vladi premijera Tihomira Oreškovića, koja nije dugo potrajala. Na to mjesto postavio ga je tadašnji šef stranke i prvi potpredsjednik Vlade Tomislav Karamarko, s kojim je bio u dobrim odnosima.

No, Vlada se brzo raspala nakon što je koalicijski partner Most zatražio Karamarkovu smjenu zbog afere konzultantica, u koju je bila uključena njegova supruga. Nakon što je HDZ srušio svojeg nestranačkog premijera u Saboru, a Karamarko nije uspio presložiti Vladu, daje ostavku na mjesto šefa stranke i raspisani su prijevremeni izbori.

Na vlast dolazi Andrej Plenković, ponovno u koaliciji s Mostom, no ni to nije dugo trajalo, pa je premijer iz Vlade otjerao Mostove ministre jer su glasali protiv Zdravka Marića, ministra financija.

U tom preslagivanju, kada je u Vladu ušao HNS, a ostavku dala ministrica gospodarstva Martina Dalić, Horvat ulijeće na njezinu poziciju i 2018. postaje ministar gospodarstva.

Na stranačkim izborima tada je izabran za jednog od šest potpredsjednika HDZ-a, a predsjednik je i županijskog HDZ-a u Međimurju.

Nakon posljednjih parlamentarnih izbora Plenković ga zadržava u Vladi, ali ovaj put na poziciji ministra prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, nakon što je ukinuto posebno Ministarstvo državne imovine, koje je vodio prvo Goran Marić, a potom aktualni ministar obrane Mario Banožić.

Protiv Horvata oporba je pokrenula postupak izglasavanja povjerenja u Saboru zbog sporog procesa obnove, a Plenković ga je sve do danas branio. Ovaj tjedan stigla je i vijest da nam je Europska komisija odlučila produljiti rok za godinu dana za korištenje 5,1 milijarde kuna iz Fonda solidarnosti za konstrukcijsku obnovu nakon potresa u Zagrebu, pa se nekako smatralo da se i Horvat izvukao.

Horvat prima plaću od gotovo 20.000 kuna. Supruga mu radi u Fini i ima plaću malo veću od 7000 kuna. Otplaćuje kredit iz 2009. godine od 135.000 eura, a mjesečno plaća i 430 eura rate za leasing iz 2017. Posjeduje stan od 84 četvorna metra na Trešnjevci, koji je plaćen kreditom, te kuću s okućnicom od 83 kvadrata u Donjoj Dubravi, u kojoj i živi s obitelji i koju je naslijedio.

U Donjoj Dubravi naslijedio je i građevinsko zemljište iste površine te nekoliko livada, oranica i vinograda. U vlasništvu ima tri automobila, Peugeot iz 2016. vrijedan 75.000 kuna, Mercedes C klase iz 2015. vrijedan 200.000 kuna te Volvo iz 2013. godine

Na računu ima i 80.000 kuna štednje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 21:13