MORETTO I GEA

U Rijeci krštena dva nova tegljača: ‘Ova flota JPS-a vodeća je na sjevernom Jadranu, preskočila je Kopar i Trst‘

Ovogodišnja ulaganja JPS-a u tegljačku flotu teška su 20 milijuna eura i otvorit će 18 novih radnih mjesta

Jadranski pomorski servis predstavio je u Rijeci dva nova tegljača

 Damir Skomrlj/Cropix

Jadranski pomorski servis predstavio je u Rijeci dva novoizgrađena tegljača Moretto i Gea, a najavili su i još jednu novogradnju u trećem kvartalu ove godine. Kako su istaknuli, JPS-ova ulaganja u tegljačku flotu u 2024. teška su više od 20 milijuna eura, a prati ih i otvaranje 18 novih radnih mjesta.

image

Ministar Oleg Butković na predstavljanju dva nova JPS-ova tegljača

Damir Skomrlj/Cropix

Tegljač Moretto dug je 24 metra, širok 12 metara, s gazom od 5,8 metara, s 80 tona potezne sile, što ga čini najjačim tegljačem u sastavu JPS-a. Postiže brzinu od 14 čvorova, a na njemu se u prostorima visokog standarda može smjestiti šest članova posade.

Ima notaciju escort tegljača, što znači da može služiti kao aktivna i pasivna pratnja brodovima prilikom dolaska i odlaska na lučke terminale i u plovidbi.

image
Damir Skomrlj/Cropix

Gea je dugačak je 25 metara, širok 12, s gazom od 5,8 metara i poteznom silom od 70 tona, a postiže brzinu od 13 čvorova. Kako kažu u JPS-u, Moretto je ime dobio po Morčiću, hrvatskom autohtonom pučkom nakitu, jednom od najpoznatijih simbola Rijeke i Kvarnera, a Gea je hommage istoimenom tegljaču koji je u riječku luku došao sredinom 70-ih godina te je donio tehnološke napretke od velikog značaja za lokalnu pomorsku industriju.

image
Damir Skomrlj/Cropix

- Ulaganje u tri novoizgrađena tegljača u samo jednoj godini nastavak je strateškog ulaganja SCAFI grupe u Jadranski pomorski servis, koje u posljednjih osam godina iznosi ukupno 50 milijuna eura. Kontinuiranim ulaganjima u ljude i flotu JPS je dosegnuo standarde usporedive s vodećim svjetskim tegljačkim kompanijama te pridonio jačanju hrvatskog pomorskog sektora, na što smo u Scafiju posebno ponosni - rekao je Paolo Visco, direktor Jadranskog pomorskog servisa i član Uprave Scafi grupe.

image
/Cropix

Kako je istaknuto na predstavljanju tegljača, s 12 brodova u floti Jadranski pomorski servis postaje vodeća tegljačka flota na sjevernom Jadranu jer po snazi tegljača prelazi flote luka Kopar i Trst. Jadranski pomorski servis jedna je od vodećih tvrtki u pomorskom prometu regije te jedan od najvećih investitora u riječkom pomorskom akvatoriju, koja godišnje ostvaruje 13 milijuna eura prihoda i zapošljava više od 90 zaposlenika. Tvrtka dulje od 30 godina na području sjevernog i srednjeg Jadrana obavlja poslove tegljenja, ali i spašavanja i ekološke zaštite mora. Flota njihovih tegljača JPS-a pruža usluge brodovima u lukama Rijeka i Zadar, na naftnom terminalu Omišalj i Bakar, terminalima u Plominu i Raši te na novom LNG terminalu Omišalj-Njivice na otoku Krku.

image
Damir Skomrlj/Cropix

Prema riječima ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, dolazak dvaju novih brodova nastavak je pozitivnih priča u Rijeci, a uspjeh tih priča usko je vezan uz transformaciju grada.

- JPS i drugi koncesionari dugogodišnji su i kvalitetan partner Luke Rijeka, i važan kontakt u funkcioniranju luka Rijeka i Zadar, naftnih terminala Omišalj i Bakar, terminala u Plominu i Raši te LNG terminala u Omišlju. Kad imate takvog partnera koji je stručan i pouzdan, koji kontinuirano ulaže u svoje poslovanje, onda imate sve preduvjete da budete najbolji - rekao je Butković.

image
Damir Skomrlj/Cropix
image
Damir Skomrlj/Cropix
image
Damir Skomrlj/Cropix
image
Damir Skomrlj/Cropix
image
Damir Skomrlj/Cropix
image

Oleg Butković

Damir Skomrlj/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 07:54