FRANCUZI ZA NOVI GLOBUS

'U RUJNU POČINJEMO GRADITI NOVU ZRAČNU LUKU' Kreće najveća investicija u Hrvatskoj

Upravo se zatvara financijska konstrukcija megaprojekta u Zagrebu vrijednog 365 milijuna kuna
 Dragan Matić / CROPIX

Počet ćemo graditi u rujnu. To je u skladu s planovima – ekskluzivno za Globus tvrdi predsjednik uprave konzorcija ZAIC, Christophe Petit, prvi čovjek golemog projekta gradnje novog zagrebačkog aerodroma. Odbacuje nagađanja koja su se zadnjih dana pojavila u hrvatskim medijima da konzorcij ima problema sa zatvaranjem financijske konstrukcije što je glavni razlog kašnjenja od nekoliko mjeseci, piše Globus.

Prema nekim glasinama, projekt vrijedan 365 milijuna eura ozbiljno je doveden u pitanje, što bi bio dokaz da Hrvatska tone u još veću ekonomsku depresiju jer je riječ o trenutačno najvećoj inozemnoj investiciji i važnoj Vladinoj uzdanici u teškoj i neizvjesnoj bitki za gospodarski oporavak.

Koncesionar konzorcij ZAIC (Zagreb Airport International Company), u kojem glavnu ulogu imaju moćna francuska građevinska kompanija Bouygues i tvrtka Aeroports de Paris (ADP), trebao je još u travnju preuzeti upravljanje zračnom lukom, no to se ni do danas nije dogodilo.

Petit međutim objašnjava kako su uzroci ovog kašnjenja od nekoliko mjeseci isključivao administrativne prirode. Posao koji se priprema pune dvije godina trebao bi biti finaliziran u narednim tjednima.

“S bankama vodimo pregovore oko konačne dokumentacije. U financiranju projekta sudjelovat će četiri banke. To su Deutsche Bank, European Investment Bank (EIB), International Finance Corporation (IFC), koji je dio World Bank grupe, te UniCredit/Zagrebačka banka. Sve smo dogovorili, a sad je potrebno sve to još staviti na papir i potpisati. Svakodnevno se sastajemo s predstavnicima banaka u želji da ubrzamo taj posao. No, treba jasno i glasno reći da to nije ni malo jednostavan proces. Taj posao traje, dokumentacija je veoma kompleksna”, govori Petit i otkriva kako iskusni pravnici i odvjetnici sada do detalja bruse svaku stavku ugovora. Uvjeren da će svi potpisi na papirima biti do kraja srpnja.

“Prokomentirat ću i napise nekih medija u Hrvatskoj da EIB traži garanciju od hrvatske Vlade da bi nam izdala kredit. To nije točno. EIB ne traži ništa od Vlade”, dodaje Petit.

Krajem prošle godine izdana je lokacijska dozvola za novi terminal od 65.000 kvadrata koji će biti podignut istočno od postojeće aerodromske zgrade po projektu koji potpisuje nekadašnji građevinski div, danas posrnuli IGH. Nakon dobivanja koncesije ZAIC je registrirao tvrtku u Hrvatskoj pod nazivom Međunarodna zračna luka Zagreb d.d. (MZLZ) koja je i službeni upravitelj Zagrebačke zračne luke te je preuzela sva prava i obveze vezane za koncesijski ugovor.

“Nadamo se da ćemo do kraja srpnja finalizirati dokumentaciju, nakon čega slijedi preuzimanje i proces dobivanja građevinske dozvole te potpisivanja ugovora s partnerima koji će biti uključeni u gradnju. Skloni smo uskladiti svoje aktivnosti s ljetnom sezonom kad je na zagrebačkoj zračnoj luci najviše letova, stoga je i početak radova planiran za rujan”, kaže Petit i pojašnjava kako svakako želi izbjeći da preuzimanje Zračne luke Zagreb utječe na normalno odvijanje prometa, stoga namjeravaju pričekati jesen.

U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture Globusu potvrđuju kako ZAIC odnosno MZLZ pregovara s bankama koje će ih pratiti u investiciji od 365 milijuna eura. Tvrde da je država sve napravila što je trebala i sada je na potezu koncesionar. U Ministarstvu također očekuju da koncesionar do kraja srpnja složi financijsku konstrukciju, a bit će zadovoljni i da gradnja krene krajem rujna ili početkom listopada. Vjeruju da se rokovi više neće odgađati, piše Globus.

ČLANAK U CIJELOSTI PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU GLOBUSA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 12:51