KAOS U AVIOPRIJEVOZU

U Splitu i Dubrovniku 16 otkazanih letova, direktori aerodroma tvrde: Kod nas je sve OK, ovisimo o drugima

Najveći problem u svim zračnim lukama, pa tako i u hrvatskim, je izgubljena prtljaga

Zračna luka Split Kaštela u Resniku, arhivska fotografija

 Jakov Prkic/Cropix/Cropix

U zračnim lukama u Splitu i Dubrovniku, prema evidenciji odlazaka na njihovim web stranicama, za vikend je najavljeno otkazivanje ukupno 16 letova. Manjak osoblja najveći je problem u svim zračnim lukama, no direktori ovih dviju objašnjavaju nam da za njih situacija zasad nije alarmantna i da su otkazivanja letova uobičajena. Radnika im, tvrde, ne nedostaje, a najviše letova i putnika očekuju baš u sljedećih deset dana.

Među 16 otkazanih najviše ih je iz aviokompanije SAS, i to uglavnom prema skandinavskim destinacijama.

S obzirom na to da se neki letovi otkazuju u zadnji tren, sad je teško govoriti koliko će ih biti otkazano za vikend. No, prema praksi u proteklih desetak dana, govori nam Pero Bilas, zamjenik direktora Zračne luke Split, očekuju dva, tri otkazana leta dnevno.

- To se događa i u normalnim okolnostima i zasad nije ništa alarmantno. Veliki je problem za putnike, ali i kompanije kad se letovi otkažu. Ako se otkažu tjedan prije, kompaniju to ispadne jeftinije, a putnik se uspije snaći. No, ima i slučajeva kad putnik za otkazivanje sazna tek u zračnoj luci - kaže Bilas.

image

Pero Bilas

Vojko Basic/Cropix

Pomogla im Vladina mjera

Što se zaposlenika tiče, u Splitu nemaju problema. Bilas ističe kako tijekom korone nisu otpustili nijednog zaposlenika. Od velikog značaja im je bila mjera Vlade za očuvanje radnih mjesta.

- Nama je promet sezonski i mi smo naučili raditi u tom režimu. Ako u zimskim mjesecima imamo 35 tisuća putnika, ljeti imamo na desetke puta više. Rekordne 2019. imali smo na ljeto 700 tisuća putnika. Apsolutno je jasno da se moramo prilagoditi okolnostima u kojima se nalazimo i da je neracionalno i neposlovno imati isti broj zaposlenika ljeti i zimi. Kako pratimo najave za letenje preko sezone, tako pripremamo i ljude - objašnjava Bilas.

Situacija u malim zračnim lukama puno je jednostavnija. U njima nekad nedostaje desetak radnika, a u velikim lukama zna biti i do 1000 radnika manje, što je teško nadomjestiti u kratkom periodu. Ipak, svi su optimistični i nadaju se da će se stanje u dogledno vrijeme stabilizirati.

- Nismo ni mi izuzeti od trenutačnih okolnosti. Sve ovisi i o drugoj zračnoj luci koja generira situaciju, radi se o suradnji i međuovisnosti. Ovo što se sad događa najviše se odražava na velike zračne luke - zaključuje Bilas.

Učestalo gubljenje prtljage

Najveći problem u svim zračnim lukama, pa tako i u hrvatskim, je izgubljena prtljaga. Do ovog problema najčešće dolazi kad je prekratko tranzitno vrijeme između dva leta.

- Ako u nekom gradu stiže avion iz Amerike, a za 45 minuta on leti za Split, velike su šanse da prtljaga bude izgubljena. Sad, kad manjka kadrova, ionako sve šteka, ne možemo biti izuzeti od toga, ali definitivno nam zasad dobro ide - pojašnjava Bilas.

Slična je situacija i u Zračnoj luci Dubrovnik. Direktor Frano Luetić tvrdi da nemaju većih odstupanja. Letovi za Köln aviokompanije Eurowings otkazani su za cijelu sezonu.

- Nemamo još veliki broj najavljenih otkaza, a nismo ih imali ni prošlog vikenda. Za razliku od drugih, imali smo sreće. Ne znamo što će biti u dogledno vrijeme. Postoji puno faktora koji ovise o provedbi letova, ali za sada je sve u redu - objašnjava Luetić.

image

Frano Luetić, ravnatelj Zračne luke Dubrovnik

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

Primaju studente i učenike

Što se radnika tiče, također ističe kako nisu otpuštali radnike za vrijeme korone. Često posluju tako da ponude ugovore na devet mjeseci, a ljudima to odgovara jer na burzi dobiju razliku za ostala tri mjeseca koja ne rade. Trenutačno, budući da sezona kreće, primaju studente i učenike za rad, ali to je učestala praksa godinama.

- Što se radnika tiče, dobro stojimo. Dobro će nam sada doći što studentima završava akademska godina pa će nam i oni dio odraditi. Primamo svake sezone i učenike za neke manje odgovorne poslove. Naravno, u skladu s onim što oni mogu i smiju raditi - kaže nam Luetić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 12:06