JAVNI PRIJEVOZ

U ZAGREBU SU TRAMVAJI JOŠ UVIJEK ČEŽNJA, U OSIJEKU SE POJAVILI PRVI PUT OD POČETKA KORONABLOKADE 'Nisam ni sanjala da će mi posao toliko nedostajati'

 
 Vlado Kos / CROPIX

Nakon punih 30 dana tramvaji - simbol Osijeka - jučer su krenuli na svoju probnu vožnju, potrebnu radi održavanja povoljnih tehničkih uvjeta na vozilu i tramvajskoj pruzi. Probne vožnje nisu namijenjene putnicima i počele su ovoga utorka, a tramvaje testiraju radnici remize u GPP-u, piše Glas Slavonije.

- Mislila sam da ćemo možda mi tramvajci odraditi tu vožnju... - započinje, s osmijehom, 51-godišnja tramvajka Romana Mujakić, nastavljajući kako je znala da će to odraditi njezini kolege u remizi, no naglašava da nije niti sanjala da će joj, nakon 12 godina rada u tramvaju, nedostajati posao.

Osijek, 210420.
Gradski prijevoz putnika pokrenuo je probne voznje tramvaja radi odrzavanja povoljnih tehnickih uvjeta na vozilima i tramvajskoj pruzi.
Na fotografiji: tramvaj GPP-a.
Foto: Vlado Kos / CROPIX
Vlado Kos / CROPIX

- Fale mi grad, putnici, promet, čak i ludnica od gužve, ma sve ono što prati svakodnevicu vozača tramvaja, kaže s razumljivom sjetom. Naviknula je, ističe, svakodnevno ići na posao, a sad joj se dan svodi na odlazak u prodavaonicu i natrag te na skrb o majci, s kojom živi. "Izlazak” su joj društvene mreže, gdje je, između ostalih, povezana i s tramvajcima, kojima, kaže, također nedostaje svakodnevica.

Nisu samo vozači tramvaja ti koji jedva čekaju vraćanje u kolotečinu, kaže Mujakić, nego i putnici. Naime, mnogi od njih ovisili su upravo o vožnji od Višnjevca do Zelenog polja, odnosno od centra do Bikare. Vjeruje kako će uskoro tramvajski promet ipak krenuti. U početku će to, kaže, možda biti poput ljetnog voznoga reda, no i takva je vožnja, dodaje, bolja nego nikakva.

Osijek, 210420.
Gradski prijevoz putnika pokrenuo je probne voznje tramvaja radi odrzavanja povoljnih tehnickih uvjeta na vozilima i tramvajskoj pruzi.
Na fotografiji: tramvaj GPP-a.
Foto: Vlado Kos / CROPIX
Vlado Kos / CROPIX
Probna vožnja osječkih tramvaja

- Osječani su naviknuli za desetak minuta doći s jednog na drugi dio grada. Sad taj vozni red zamjenjuju autobusi, no u samo nekoliko dvokratnih ili trokratnih šihti. Ne može se to usporediti s onom vrevom na kakvu smo naviknuli - zaključuje Mujakić, rekavši da je nekoliko puta, otkako je kod kuće, svratila u remizu poslom. Nema "svoj” tramvaj, nego ih mijenja, no svako joj je to vozilo drago. Baš kao i putnici.

- Ne mogu reći da sam ikada imala problema bilo s kime. To su sve kulturni i pristojni ljudi, čak me pitaju za obitelj. Naravno, ima iznimaka, no takve ne pamtim - iskreno će Mujakić, koja jedva čeka vratiti se svome poslu.

A u međuvremenu GPP koristi situaciju što na ulicama nema prometa kao inače. Naime, nije probna vožnja jedino što treba osigurati kao preduvjet za buduće redovito prometovanje tramvaja, primjerice, čisti se tramvajska pruga.

Vrijeme do ponovne uspostave tramvajskog prometa GPP koristi i kako bi upozorio vozače da ovih dana ne parkiraju na tramvajsku prugu kako bi se buduće probne vožnje nesmetano provodile.

Inače, prve su probne vožnje, kaže voditeljica marketinga u GPP-u Sanja Mršo, izvrsno prošle.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 13:15