Zahuktavanje turističke sezone na području Dubrovnika rasplamsava i sukob lokalnih vlasti i gradskih taksi-udruženja protiv nadležnog Ministarstva prometa, ali i ostalih taksi-tvrtki, kao što su Uber, Cammeo, Eco taxi.
Meta žestokog napada dubrovačkoga gradonačelnika Mate Frankovića prije svih je Uber, čiji su vozači prvi, nakon donošenja novog Zakona o taksi-uslugama, došli na ulice Dubrovnika. Franković je prije dva tjedna upravo vozače Ubera optužio da su krivi za stvaranje golemih prometnih gužvi u gradu.
- U ovom trenutku na našim ulicama gotovo svako treće vozilo je Uberovo. Brojna od tih vozila su iz drugih gradova, a imamo najavu da dolazi mnogo taksi-vozila s područja grada Zagreba. Sve to prouzročilo je kolaps prometa, a ako se ovako nastavi, slične situacije ponavljat će se i ubuduće - rekao je tada gradonačelnik Franković i najavio da će se novim zakonskim rješenjima prometovanje pojedinim gradskim ulicama dopustiti samo dubrovačkim građanima.
Potez vijeća
Prema navodima Dubrovačkog vjesnika, Gradsko vijeće Dubrovnika područje oko povijesne cjeline odredit će kao posebnu prometnu zonu u koju neće moći ulaziti svi taksi-prijevoznici. - Uber tamo neće moći - citira Dubrovački vjesnik izjavu gradonačelnika Frankovića.
U izjavi za Jutarnji list gradonačelnik ipak nije tako jasan iako potvrđuje da se planira uvođenje posebnih prometnih zona. “Nakon što navedena odluka bude gotova i usklađena sa svim zakonskim aktima, moći ću komentirati dalje. Zasad još radimo na različitim modelima uvođenja zone posebnog prometnog režima u kojoj bi se prometovalo isključivo uz posebnu dozvolu Grada Dubrovnika.”
Donese li Grad Dubrovnik takvu odluku, bit će u sukobu s novim Zakonom o cestovnom prometu koji propisuje liberalizaciju taksi-prijevoza. - Novi zakon jasno propisuje da se obavljanje taksi-usluge u potpunosti liberalizira i nikakva diskriminacija nije dopuštena - poručili su u Ministarstvu prometa.
Protiv zakona
A eventualna odluka Gradskog vijeća koja bi vožnju posebnim zonama dopuštala samo dubrovačkim taksi-udruženjima, kako se nagađa da će se dogoditi, jasna je diskriminacija i onemogućavanje u obavljanju posla ostalih registriranih taksi-tvrtki. U Uberu se žestoko protive takvom rješenju dubrovačkih gradskih vlasti.
“Zabranjivanje rada taksistima koji nisu iz dubrovačkih taksi-udruženja oko područja povijesne gradske jezgre potpuno je suprotno od liberalizacije koju je donio novi zakon. Problem gužvi posljedica je loše infrastrukture i loše organizacije prometa te bi se lokalne vlasti na to trebale fokusirati. Ograničavanje prometa i rada taksistima usred turističke sezone rezultirat će brojnim turistima koji neće moći do prijevoza i ostaviti negativnu sliku Hrvatske kao turističkog odredišta. Negativne posljedice osjećat će i lokalno stanovništvo, koje će opet imati skupu uslugu i nedostupan prijevoz.” Predstavnik druge taksi-tvrtke smatra da tom odlukom “gradske vlasti riskiraju podizanje tužbi jer nemaju nikakvu zakonsku osnovu odlučivati tko će negdje raditi, a tko ne”.
Dubrovački gradonačelnik uvijek se protivio liberalizaciji taksi-prijevoza te je tvrdio da je prijedlog takvog zakona katastrofa, a aktualnog ministra prometa Olega Butkovića optuživao je da uništava dubrovački turizam.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....