Apel premijeru

Udruge: Hitno uvedite posebne razrede za djecu s teškoćama i zaposlite stručnjake

Zbog nedostatka posebnih razrednih odjeljenja u Zagrebu, učenicima s teškoćama je onemogućeno redovno pohađanje škole, tvrde u Mreži udruga za djecu

Ilustracija

 Dragan Matić/Cropix

Velika neizvjesnost prati početak školske godine za djecu s teškoćama u razvoju i njihove roditelje, upozorili su predstavnici 18 udruga okupljenih u Mrežu udruga za djecu. Uoči početka nove nastavne godine od predsjednika Vlade Andreja Plenkovića među ostalim traže hitnu uspostavu posebnih razrednih odjeljenja i odobravanje zapošljavanja potrebnih stručnjaka - edukacijskih rehabilitatora, asistenata i pomoćnika u nastavi, kako bi djeca s teškoćama u razvoju mogla krenuti u školu.

"Zbog nedostatka posebnih razrednih odjeljenja u Zagrebu, učenicima s teškoćama je onemogućeno redovno pohađanje škole. Prema dostupnim informacijama od roditelja, brojne škole nisu upoznate s uspostavom posebnih razrednih odjeljenja. Grad Zagreb, kao osnivač, nije raspisao natječaj za stručnjake koji bi trebali u njima raditi, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih još uvijek odgađa ili odbija izdati potrebno odobrenje osnivaču za uspostavu posebnih razrednih odjeljenja u školama, pozivajući se na zabranu zapošljavanja u javnim službama", stoji u priopćenju Mreže.

Od premijera, kao ključnog nositelja odgovornosti za ostvarivanje prava djece u zemlji, traže okvir za bolju suradnju donositelja odluka na nacionalnoj, lokalnoj i regionalnoj razini te predstavnika različitih ministarstava, ustanova i organizacija s fokusom na najbolji interes djeteta i obitelji; transparentnu komunikaciju i podršku nadležnih tijela i ustanova prema roditeljima i skrbnicima djece s teškoćama u cilju smanjivanja stresa koji vodi do sagorijevanja, narušavanja zdravlja i socijalnog funkcioniranja cijele obitelji.

"Daljnje čekanje na polazak u školu, roditeljima onemogućava i povratak na posao pa na taj način dodatno financijski ugrožava obitelji koje već imaju povećane troškove zbog potrebe za različitim terapijskih postupcima i podrškom", apeliraju iz Mreže udruga u kojima smatraju da je putem suradnje vlade, lokalne i područne samouprave i obrazovnih ustanova moguće realizirati navedene zahtjeve i tako spriječiti daljnju diskriminaciju djece na osnovi njihovih teškoća.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. rujan 2024 10:52