Višegodišnjim zanemarivanjem i omalovažavanjem bitnih sustava zdravstva, obrazovanja i socijalne skrbi došli smo do toga da su ti sustavi postali preopterećeni, potkapacitirani, prenormirani i na kraju preumorni da bi kvalitetno izvršavali svoje zadaće i imali svoju ulogu u društvu. Iako se u te sustave ulažu značajna sredstva, vrlo često se događa da ta sredstva odlaze u opremu i zgrade, a da ulaganje u ljude i njihovo napredovanje i usavršavanje ostaje uvijek među posljednjim stavkama. Rezultat je to da ovi sustavi gube kvalitetne ljude i stručnjake te teško privlače mlade stručne i kvalitetne ljude - ističe sociolog Mario Bajkuša.
Dodaje da su na udaru osobito obrazovanje i učiteljski poziv, koji eksponencijalno gube na društvenom ugledu.
- Danas sve i svatko zna sve o odgoju i obrazovanju djece i upliće se u posao učiteljicama, nastavnicama i profesoricama koje ulažu iznimne napore da održe kvalitetu nastave u vrijeme kada i odrasli, a kamoli djeca, imaju problema s pažnjom i drugim smetnjama - napominje.
Na upit koja rješenja vidi kao najefikasnija, Bajkuša na prvo mjesto stavlja - vraćanje društvenog statusa odgoju i obrazovanju kroz definiranje obrazovanja kao nacionalnog prioriteta.
- Osvijestiti cijelo društvo, a osobito njegove vidljivije dijelove i pojedince, da svaki njihov korak, izjava, postupak, šutnja imaju visoki pedagoški utjecaj. Članovi društva, pa tako i djeca i mladi, rade ono što vide da odrasli rade i da je odraslima dopušteno. Na nasilje ne smijemo odgovoriti nasiljem u obliku metal-detektora, čete zaštitara po školskim hodnicima, rešetki na školskim prozorima, kamera na svakom kutu škole, prozirnih školskih torba - ističe uz dodatak da djeca zaslužuju da škole sigurnim mjestima učinimo kroz rad na odnosu roditelja i škole, kroz bolje uređenje vođenja škole odterećivanjem ravnatelja ili dijeljenjem upravljačkih ovlasti na više ljudi, trajnim kvalitetnim stručnim usavršavanjem svih koji su uključeni u sustav.
- Djeca zaslužuju drugačije promišljanje sustava obrazovanja od bubanja, visoko stresnih ispita, dvadeset predmeta, kurikula koji će im dati kompetencije da mogu učiti i odgovoriti na izazove ovoga svijeta. Našu djecu trebamo naučiti da budu otporne i stručne osobe s pozitivnim pogledom na svoju budućnost i budućnost zajednice, ali mi odrasli moramo raditi na tomu da svijet oko nas bude što manje traumatičan i ugrožavajući - poručuje Mario Bajkuša.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....