VELIKA ŠKRTICA

Usporedili smo cijene u Mülleru i Bipi u Hrvatskoj s onima u Austriji i Njemačkoj: Razlika je u prosjeku 25 posto

Primjerice, Labello Rose koje u Austriji košta 1,75 euro, u našim dućanima je 2,91 euro, što je čak 66 posto više

Provjerili smo koliko koštaju proizvodi u Bipi i Mulleru u Njemačkoj, Austriji i Hrvatskoj

Nakon što smo se prošlog tjedna poprilično šokirali otkrivši da je košarica proizvoda u hrvatskom DM-u 28 posto skuplja od iste košarice u Njemačkoj, odlučili smo se provjeriti koliko su skuplje i druge drogerije koje posluju na našem i europskim tržištima.

Odabrali smo Bipu i Müller, usporedili ih s istim trgovinama na austrijskom i njemačkom tržištu te došli do sličnog zaključka kao u prvom istraživanju - obje su trgovine u europskim zemljama jeftinije nego u Hrvatskoj, i to znatno.

Košarica sa 16 proizvoda u hrvatskoj je Bipi 25 posto skuplja od iste košarice u Austriji, a identičnu razliku utvrdili smo i usporedivši košaricu identičnih artikala u njemačkom i hrvatskom Mülleru.

Da bismo to dokazali, kao i u slučaju DM-a, i za jednu i za drugu trgovinu pronašli smo 16 identičnih proizvoda te usporedili njihove cijene u Hrvatskoj s onima u Austriji i Njemačkoj.

Trudili smo se obuhvatiti što širi spektar robe koja predstavlja uobičajene namirnice kao što su sredstva za njegu kose, šminka, sredstva za čišćenje i kuhanje, oprema, hrana i pelene za bebe, higijenske potrepštine, sredstva za higijenu usta, dezodoransi i slatkiši, a u procesu smo, naravno, naletjeli i na nešto proizvoda koji su u Hrvatskoj jeftiniji nego u Europi.

image

Usporedba cijena

Jutarnji List/
image

Usporedba cijena

Jutarnji List/

U tom smislu, to najviše vrijedi za Bipu, u kojoj je bilo moguće pronaći najviše takvih artikala, no i dalje je veći dio robe u Hrvatskoj skuplji. Pritom treba naglasiti da smo gledali i uspoređivali redovne cijene, no u slučajevima nekih proizvoda zbilja smo se šokirali otkrivši kolika je razlika.

Naprimjer, Labello Rose koje u austrijskoj Bipi košta 1,75 eura kod nas stoji 2,91 euro, što znači da je u Hrvatskoj skuplji čak 66 posto.

image

Usporedba cijena

Jutarnji List/

Neshvatljivo je potom i iz kojeg razloga potrošači dezodorans u spreju u Hrvatskoj plaćaju dvostruko više nego u austrijskoj Bipi: Fa Divine, koji smo usporedili, u Austriji stoji 1,99 eura dok mu je cijena u Hrvatskoj 3,84 eura, dakle skuplji je 92 posto.

Ne pomaže mu previše ni što je u hrvatskoj Bipi trenutno u tijeku akcija u kojoj za jedan kupljeni dezodorans potrošač dobije dva - redovna cijena jednog komada je 3,84 eura, što je doista dramatično skuplje od onoga koliko za njega izdvajaju u Austriji.

image

Usporedba cijena

Jutarnji List/
image

Usporedba cijena

Jutarnji List/

I od Müllera i od Bipe zatražili smo potom da nam pojasne zbog čega nastaju tako velike razlike u cijenama identičnih proizvoda na različitim tržištima, a prenosimo samo odgovor Bipe jer ga iz Müllera nismo dobili.

Kao prvo, iz Bipe su upozorili na neka ograničenja našeg istraživanja - naime, u računicu su uključena tri artikla u Austriji s oznakom “tief preis”, što znači da imaju “trajno nisku cijenu”, a uspoređeni su s redovnim cijenama u Hrvatskoj.

Nadalje, navode da na razlike u cijenama utječu mnogi faktori, no glavna razlika proizlazi iz različite stope PDV-a, koja je 25 posto u Hrvatskoj, a 20 posto u Austriji, ali potom i iz troška nabavnog lanca.

“Važno je uzima li jedna zemlja izravno robu od proizvođača ili preko distributera, čime se lanac nabave produljuje i posljedično poskupljuje. Većina velikih proizvođača raspolaže skladištima u Austriji, što značajno utječe na cijenu transporta, odnosno troškove nabave, dok u Hrvatskoj dio proizvoda nabavljamo lokalno, preko distributera”, pojasnili su.

Nažalost, ni oni kao ni drugi trgovci koje smo to posljednjih dana pitali ne žele otkriti koliko iznose marže te tvrde da su one na oba tržišta jednake, ali predstavljaju povjerljivu informaciju.

Napominju da su uslijed inflacije na tržištu primjetne promjene zbog smanjene kupovne moći građana, ali istodobno ulažu velike napore kako bi odgodili primjenu novih cjenika koje su dobavljači najavili još u prosincu.

“To, nažalost, nije moguće u svim slučajevima, ali smo, u pokušaju da ublažimo cjenovni udar na budžete naših kupaca, donijeli odluku da ćemo na vlastiti trošak zadržati iste cijene minimalno do 1. ožujka 2023. Druga inicijativa kojom pokušavamo umanjiti efekt inflacije na naše kupce, a koju smo predstavili krajem prošle godine, jest koncept ‘non-stop povoljno’, kojim garantiramo najpovoljnije cijene na odabrane artikle. Akcija se odnosi na više od 300 najtraženijih proizvoda”, poručili su iz Bipe.


IMATE PRIJEDLOG ZA VELIKU ŠKRTICU?

Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

image

Velika skrtica

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 08:59