‘SMREKA JE BROJ 1‘

Uzgajivači božićnih drvca: ‘Pokušali smo prodavati i na veliko, ali to baš nije išlo‘

Dok je drvce u skladištu, ono se suši. Ljudi ga kupe i već mu padaju iglice, objasnio je Zvonimir Crnković

Prodaja borova u Heinzelovoj ulici 

 Goran Mehkek/Cropix

Bez obzira na to što je ne prodaje kao prije, Zvjezdani Vrčković Kečkeš smreka je omiljeno drvce.

- Po mom mišljenju, smreka je broj jedan. Ona najljepše miriši. S naših je prostora i dio je tradicije. No, danas su se stvari promijenile. Ljudi su se naučili da je najpoželjnija jela. Vizualno i je, ali smreka je za naše prostore najvažnija - ističe.

Sa svojom obitelji trenutačno na plantažama ima 6000 borova koji rastu. Sljedeće godine namjeravaju posaditi nove 2 tisuće božićnih drvca, nakon što prethodne dvije nisu sadili zbog koronavirusa. Objasnila nam je da smreki treba otprilike pet godina da dostigne visinu od dva metra, srebrnoj smreki, poznatijoj kao silveru, sedam, a jeli za isto osam godina.

Brzo se unište

Vrčković Kečkeš je otkrila jedan od razloga smanjene prodaje borova na lokacijama na otvorenom. U tome su svoje prste imale veliki trgovački lanci.

- Išli smo u Bauhaus kupovati kante za sadnice. Tamo nude uvezene borove. Oni sada lijepo izgledaju, ali su posječeni u studenome. Lošije su kvalitete i brzo se unište, a prodaju ih po suludo niskim cijenama - govori sugovornica. Napomenula je da su se prije znali upustiti u prodaju drvaca na veliko, ali su imali negativnih iskustava. Partneri, kaže, nisu poštovali dogovore, platili bi kaparu, ali bi problem bio s isplatom. Zbog toga je izgubila povjerenje u veletrgovine i posvetila se izravnoj prodaji svojih drvca ljudima.

Uvezena drvca

Slično se dogodilo i Zvonimiru Crnkoviću. Pokušao je prodavati na veliko, ali nije išlo. Preprodavače smatra problematičnima.

- Drvca dovezu iz Danske u 10. i 11. mjesecu, a onda ona stoje nekoliko tjedana u skladištima. Teško je dokazati da oni drvce ne proizvode, ali je vidljiv manjak kvalitete. Dok je drvce u skladištu, ono se suši. Ljudi ga kupe i već mu padaju iglice. Za usporedbu, uvezeno drvce su posjekli prije mjesec, dva, a mi ih siječemo tek u petak, nekoliko dana prije nego što ih dovezemo na prodajno mjesto - priča Crnković.

Treći proizvođač, Milan Vekić, predložio je moguću taktiku za prepoznavanje borova loše kvalitete.

- Može se pitati prodavača da pokaže fotografiju polja ili da vas na njega odveze da tamo odaberete svoje božićno drvce. Dakako, on to neće moći napraviti jer ono ne postoji - savjetuje Vekić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 00:39