Iako nas od Božića dijeli više od mjesec dana, trgovine i trgovački centri uvelike "mirišu" na blagdansko razdoblje i mame kupce na šoping. Situacija nije bitno drugačija ni kada je riječ o Crnom Petku koji se obilježava posljednjeg petka u studenom (ovoga mjeseca riječ je o 26. studenom). Trgovci, naime, već sada nude 'Black Friday' popuste. Bilo da je riječ o fizičkim trgovinama s reklamama u izlozima ili o internetskim oglasima.
"Crni petak" obilježava se dan nakon američkog Dana zahvalnosti, a postoje različita objašnjena zašto je baš usvojen taj termin. Jedno od njih glasi i da mu je policija "udarila temelje" 1961. godine jer bi upravo toga petka (nakon Dana zahvalnosti, op.a.) ulice bile prepune pješaka i vozila. No, unatoč tome što je ovaj datum i kod nas sve iščekivaniji dan za one koji žele kupiti pokoju skuplju stvarčicu nego inače, stvari još uvijek nisu uzele maha kao što je slučaj preko oceana. Naime, strani mediji se gotovo svake godine raspišu o stampedima, ali i ljudskim žrtvama nemilosrdnih kupaca.
No, iako kod nas situacija nije toliko dramatična, valja uzeti u obzir nekoliko stvari ako se odlučite za šopingiranje baš toga dana, piše Slobodna Dalmacija.
U slučaju da se odlučite za internetsku trgovinu, provjerite stranicu s koje naručujete. Mnogo je onih koje nalikuju na originalnu stranicu brenda, stoga kupci naruče i plate proizvod koji im nikada neće stići. Poveznice na takve stranice nerijetko "iskaču" na društvenim mrežama, bilo da je riječ o Facebooku, Twitteru ili Instagramu.
Na ovakve su zloupotrebe upozorili prije nekoliko godina u Hrvatskoj udruzi banaka (HUB). Valja podsjetiti na što su skrenuli pozornost:
– Kupce upozoravamo da pri kupnji na internetu obavezno sami upisuju web adresu prodajnog mjesta, odnosno da nikad do nje ne dolaze preko poveznica (linkova) sa stranica društvenih mreža ili preko sličnih poruka. Prije unošenja podataka o kartici provjerite ima li internetska adresa na početku sličicu neotključanog lokota i počinje li s “https”, a potom klikom na sličicu lokota otkrijte pripada li URL adresa prodajnome mjestu. Na taj način ćete izbjeći troškove za transakcije koje sami niste obavili – savjetuju iz Hrvatske udruge banaka.
Nije zgorega koristiti "prepaid" karticu na koju možete uplatiti novac potreban za kupnju onoga što su naumili, a s njom nema ulaska u minus. Također, iako je teško odoljeti popustima, nemojte kupovati nešto što je na sniženju samo zato što je sniženo. Na taj način gomilat ćete stvari koje vam zapravo ne trebaju. Preporučljivo je košaricu s proizvodima pripremiti koji dan ranije i usporediti cijene pa ćete tako biti sigurni da je trgovac proizvode uistinu snizio te da nije riječ o marketinškom triku, piše Slobodna Dalmacija.
Pamet u glavu i sretan šoping!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....