Europska unija s 31. prosincem 2023. godine završila je sufinanciranje projekata izgradnje i modernizacije pruge Dugo Selo - Križevci. Naime, rok za korištenje bespovratnih sredstava fondova Europske unije za financijsko razdoblje od 2014. do 2020. bio je 31. prosinca 2023. godine, a kako dotad nisu bili dovršeni radovi u vrijednosti od oko 40 milijuna eura, njih će morati platiti hrvatski porezni obveznici, doznaje Jutarnji list.
Ovo je prvi veliki strateški državni projekt sufinanciran europskim novcem za koji država nije uspjela povući sva sredstva te će njegov završetak morati sama financirati. Riječ je pruzi koja se gradi još od srpnja 2016. godine, a prema najnovijim informacijama, novi rok za njezin dovršetak je kraj 2025. godine. Europska komisija projekt je sufinancirala sa 144,5 milijuna eura, a ukupna vrijednost projekta je oko 180 milijuna eura.
Kako doznajemo, nedavno je na snagu stupio peti aneks ugovora između članova konzorcija prema kojem tvrtka DIV više nije član hrvatskog konzorcija koji gradi prugu, a tvrtka Dalekovod je preuzela vodstvo unutar njega. Prema novoj podjeli posla, tvrtka Zagorje Gradnja zadužena je za zemljane radove, a Dalekovod za dovršetak objekata.
Najsloženiji radovi na ovom projektu predstoje na kolodvoru Dugo Selo, koje je ujedno i najveće željezničko čvorište u zemlji. Nova zgrada kolodvora je napravljena, ali tek predstoje radovi na signalno-sigurnosnim uređajima, što je je jako kompliciran posao.
S obzirom na takvo stanje radova, na potezu od Dugog Sela do granice s Mađarskom dogodit će se još jedan apsurd. Izgradnja i modernizacija dionice pruge Križevci - Koprivnica - mađarska granica bit će završena u isto vrijeme ili čak nešto prije nego dionica Dugo Selo -Križevci, iako je njezina izgradnja počela četiri godine kasnije.
Još uvijek nije poznato tko će graditi trasu dionice pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca nakon što je prošle godine raskinut ugovor s tvrtkom Strabag za te radove. Natječaj za izvođača trebao bi biti objavljen ovih dana. Na preostalom dijelu pruge prema Rijeci još uvijek se radi na izradi idejnog projekta ili na projektiranju. Projektiranje dionice Škrljevo - Rijeka - Jurdane traje od 2016. godine i potrajat će još barem godinu i pol dana.
Na istoku zemlje ove bi godine trebao biti završen projekt obnove i elektrifikacije 18,7 kilometara duge pruge između Vinkovaca i Vukovara. Brzina vožnje na tom dijelu povećat će se na 120 kilometara na sat te će se povećati opseg željezničkog teretnog prijevoza i prekrcaja robe u Luci Vukovar te bolja povezanost željezničkog putničkog prijevoza Vukovarsko-srijemske županije s glavnim prometnim koridorom RH1.
HŽ Infrastruktura pokrenula je velik projekt remonta pruga na 16 željezničkih dionica širom Hrvatske. Projekti su u raznim fazama izvršenja, a ukupna procijenjena vrijednost radova je čak 492 milijuna eura. Najskuplji remont procijenjen je na 170 milijuna eura. Riječ je o remontu dionice pruge Kloštar - Koprivnica - Varaždin u dužini od 74,7 km na pruzi Varaždin - Dalj i dionice Varaždin - Čakovec u dužini 11,8 kilometara na pruzi Zaprešić - Čakovec. Postupak nabave za ove remonte je u tijeku.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....