Marlboro, glavni brend najveće duhanske multinacionalke Philip Morris, od prekjučer je na hrvatskom tržištu jednu kunu jeftiniji nego dosad i košta 25 kuna.
Marlboro je pojeftinio za jednu kunu nakon što je od lanjskog srpnja kutija stajala 26 kuna u trenutku kada se u plasmanu svojih brendova na tržište zahuktava British American Tobacco (BAT) koji je lani kupio Tvornicu duhana Rovinj od Adris Grupe zajedno s cijelim utjecajem domaće duhanske proizvodnje na maloprodajnu mrežu u Hrvatskoj.
Taj utjecaj BAT-u omogućuje lakši plasman njegovih brendova poput Dunhilla, Kenta, Lucky Strikea, Pall Malla i Rothmansa na hrvatsko tržište, a kada su kupili TDR za 550 milijuna eura, dobili su tržišni udio 47%. Kroz godine pada tržišnog udjela TDR-a rastao je tržišni udio Philipa Morrisa koji je do lani zauzeo 40% hrvatskog tžišta.
Maloprodajne cijene do ovog su pojeftinjenja pak kontinuirano rasle zbog sve većeg pritiska na duhanske proizvode kroz rast trošarina u svim zemljama EU, pa i Hrvatskoj.
Pojeftinjenje Marlbora neslužbeno se objašnjava poslovnom politikom kompanije koja je zaključila da je u miksu brendova 25 kuna ipak najbolja cijena za taj brend, no s druge strane taj se potez tumači i kao odgovor BAT-u na jači plasman njegovih brendova i ponudu s Marlborom usporedivog Lucky Strikea za 22 kune.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....